Rare actie van DA vandaag. Normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Rare actie van DA vandaag. Normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 22:22

Om 10 voor 6 vanavond kreeg ik een msn berichtje van mijn vader dat Moortje, onze kat van 19, niet meer kon lopen. Zijn achterpootjes waren verlamd en hij liet zijn ontlasting lopen.
Nu had mijn vader direct de DA gebeld en kreeg hij te horen dat er vanavond geen plek meer was om Moortje in te laten slapen en morgen om 11 uur welkom was.

Dat vond ik zo raar wetende dat deze praktijk ook s'avonds een spreek uur heeft. En buiten dat zoals Moortje er aan toe was kon je gewoon niet langer wachten en al helemaal geen nacht. Persoonlijk denk ik ook dat hij dat niet overleeft had. Het was wel degelijk een spoedgevalletje.
Het is een praktijk waar we al jaren komen met grote beesten en kleine beesten. Maar zo'n actie als dit kan toch gewoon niet.

Om het verhaal even af te ronden. Ik heb op internet de praktijk gegevens opgezocht waar ik eerder dit jaar mijn eigen kat heb laten inslapen. Mijn vader heeft gebeld en ze konden direct komen.
Ik heb mijn computer dichtgeklapt en ben naar mijn ouders gegaan waar ik afscheid genomen heb van een kat die al 19 toch een deel van mijn leven was. Later die avond is Moortje zachtjes ingeslapen en ze we ontzettend blij dat hij in zeer goede gezondheid 19 jaar heeft mogen worden.
We gaan hem missen die zwarte.

Anoniem

Re: Rare actie van DA vandaag. Normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:27

Wat een afschuwelijk verhaal, ze hadden tijd voor jullie vrij moeten maken, ik vind het schandalig en dat voor zo'n diertje...wat een waardig eind verdient na 19 jaar.

Gelukkig heb je het op kunnen lossen maar het is een vreemd verhaal, sterkte.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:29

Belachelijk van die eerste DA zeg. :(
Sterkte met t verlies!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:30

Ik vind dat voor zo'n noodgeval de DA altijd tijd moet maken.

Onze hond bleek een tijdje geleden een zeer agressieve vorm van kanker te hebben. Hij had er echter nog totaal geen last van, tot een paar weken na de diagnose. Hij werd ineens binnen enkele uren heel slecht en ook sterke pijnstilling mocht niet baten. Om half 11 's avonds hebben we de DA gebeld dat het echt niet meer wou (hij at en dronk niet meer en lag alleen maar te janken). We konden direct om 11 uur terecht. Geen probleem. En zo hoort het, we hadden het arme dier niet kunnen laten lijden.

Sterkte met het verlies :(:)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:34

Nou ja,je kan dat dier toch niet een hele nacht pijn gaan laten lijden...dat een DA zoiets kan voorstellen,moeten toch beter weten! zou dit zeker nog eens aankaarten mochten jullie besluiten bij hem te blijven!

fijn dat jullie wel ergens anders terecht konden,sterkte met het verlies!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:38

Rare dierenarts om een dier een vreselijke nacht te laten doorstaan omdat hij pas de volgende dag tijd heeft om hem in te laten slapen |o . Echt heel bizar..Zou me ook eens achter de oren krabben of dit een DA is waar ik mijn dieren nog aan toe vertrouw...

Wil je nog veel sterkte wensen :(:)

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:42

Allereerst veel sterkte. 19 jaar is niet niks.

Verder? Die DA? Daar heb ik echt geen goed woord voor over!!!!!!!!! _-:( Voor zoiets moeten ze ten alle tijde tijd vrijmaken. Desnoods snachts. Ik heb zelf in een dierenkliniek gewerkt, en ja, soms is het erg druk. Maar voor dit soort gevallen werd altijd een oplossing gezocht. Desnoods een da die geen dienst had of een vervangende.....Ronduit schandalige reactie....

Nogmaals, veel sterkte!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:45

Heel veel sterkte , en ik vind het van je DA echt NIET kunnen!

Ik heb vorige maand mijn Jack russel in laten slapen door een spontane hersenbloeding en is mijn dierenarts om 2 uur snachts naar zijn praktijk gekomen om hem een spuitje te geven.
+ nog een kaartje gestuurd.

Ik vind dat je voor spoedgevallen tijd hoor te maken en zou zeker ook niet gewacht hebben tot die wel tijd had.

Goed gedaan!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:48

Ten eerste: veel sterkte met het verlies van je kat :(:)

Ten tweede: ik had in een dergelijk geval alleen maar opgebeld met "Zijn jullie vanavond aanwezig? Ja, mooi, dan kom ik er nu aan!" en was in de auto gesprongen met kat en naar de DA gereden.
Ongelovelijk en een schande dat deze DA jullie kat een nacht wilde laten lijden omdat het 'm even niet uitkwam. Het zou voor mij reden zijn om nooit meer naar deze DA te gaan :n

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 22:58

Ik heb net even grof zitten berekenen dat we er al zeker 25 jaar komen.(wel diverse DA in de loop der jaren, ivm pensioen, andere werk etc etc)
Van cavia tot mijn paarden. Ik was er vorige week nog voor een controle foto ivm een gebroken griffelbeen van mijn fjord.
We zijn altijd tevreden geweest en toen mijn ouders een aantal jaar geleden onze andere kat lieten inslapen is dit ook zeer goed verlopen.

Hoe langer ik erover denk hoe vreemder ik het vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:01

Mij is dit ook gebeurt. Ik had een kat Tommie die ernstig ziek was. De DA smeekde mij al 3 dagen om hem in te slapen maar ik wilde niet. Savonds ging het zo slecht dat ik de spoedDA heb gebeld en die weigerde ook...

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:05

Wat een vreemde reactie van de dierenarts. Zo'n dier kan je toch niet nog een hele nacht laten leven. Jullie hebben goed gehandeld.
Heel veel sterkte met het verlies.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:10

Ik vind dit ook ongelovig!
Niet kunnen hoor, als z'n beestje pijn heeft moet je der niet nutteloos 12 uur langer laten lijden.

Heel veel sterkte!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:15

ik zou dit zeker nog even terugkoppelen met de betreffende dierenarts. laten weten wat de situatie was, wat jullie actie is geweest en de ( goede) reactie van de dierenarts waar jullie kat uiteindelijk wel is ingeslapen.
Zou het zeker niet " stil" laten en er niets over zeggen, want dit hoort absoluut niet, en dat mogen ze best weten :n
Vooral als je al 25 jaar komt als trouwe klant,maar ook omdat een dierenarts uitgaat van het welzijn van een dier.
en dit valt daar absoluut NIEt onder, die actie van de praktijk :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:59

is zeker een rare actie,al had deze da je maar verwezen naar evt de da die spoed dienst zou hebben die avond (stel dat die wachtkamer nog tjokvol zat,en dat het spreekuur al vreselijk zou uitlopen,dan kan ik me voorstellen dat je met een noodgeval eerder geholpen zou kunnen zijn bij de DA waar de spoeddienst ingaat)..

ik heb 1x meegemaakt dat ik een aangereden kat vond,beest lag letterlijk te stikken in mijn auto,ik naar de dichstbijzijnde DA gereden waar wij ook al jaren klant waren,en die zei ,toen ik hem vroeg of hij de kat wilde laten inslapen,dat hij geen dienst had,en dat ik naar rotterdam moest rijden,keek hem aan en zei,dat gaat die kat niet redden :n

dat was nog minstens een half uur rijden,en beest liep inmiddels het bloed bij uit zijn bekkie,...

hij wees toen naar zijn voet in het gips en zei,dat ie daardoor de kat niet kon laten inslapen..

ben naar de stal gereden waar mijn paard stond (was vlakbij) en heb de eigenaar gevraagd of hij mijn auto over de kat heen durfde te rijden,op het moment dat hij naar de kat keek blies hij zijn laatste adem uit..

naar die DA ben ik ook nooit meer terug geweest :n ,vond het zo belachelijk dat hij een stervende kat gewoon wegstuurde..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:02

Ik vind het ook niet de schoonheidsprijs verdienen van de DA. Maar aan de andere kant weet je niet wat de DA vandaag allemaal al op z'n lijst had staan. Iedereen vindt z'n eigen geval het belangrijkst en een spoedgeval, maar ook de DA kan z'n tijd maar 1x verdelen.

Ik zou het gewoon bespreken met de DA wat je ervan vindt, misschien dat je er samen nog prima uit kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:04

Allereerst sterkte met het verlies van jullie maatje.
Als je het trekt, zou ik vandaag toch even contact opnemen met die praktijk en vragen waarom deze beslissing gisteravond genomen is. Ook even erbij vertellen dat je 't dier toen bij een collega van ze hebt laten inslapen, omdat het echt niet meer kon.
Als er geen goede reden komt of dit wordt de policy van deze kliniek, dan zou ik ze meteen vertellen dat je dat niet vindt kunnen en dat je er dus ook geen klant meer zult blijven.
Ik zou het nog wel even nabespreken als ik jullie was. Je moet van je kliniek op aan kunnen, en nu is het vertrouwen beschadigd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:05

Allereerst heel veel sterkte met het verwerken van jullie verlies!!!

Ik zou absoluut klaar zijn met die dierenarts!!!!!!!!!!! Wanneer je op zo'n belangrijk moment niet op hem kunt vertrouwen, kwam ik daar echt nooit meer!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:08

Ik zou even langs gaan bij de DA om je hart te luchten, zeker als je zo vaak langs komt. Wellicht is er ergens iets fout gegaan, een miscommunicatie of wat dan ook. Aangezien je er zo lang al komt, kan ik me voorstellen dat het iets is waar je mee zal blijven zitten en dat geeft toch een nare bijsmaak aan het inslapen van je kat. Misschien kan de DA dat dan iig wegnemen...
Verder natuurlijk heel veel sterkte :)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:15

Zo stond ik hier pas in een grote dierenkliniek om de medicijnen van mijn shetlander op te halen..............werd er eerst gevraagd 'hoeveel' ik wilde hebben (Ehhhh.......ik ben geen DA) en tussen de bedrijven door kwam er een telefoontje binnen van een hond van 16 welke de eigenaar (met enige spoed) wilde laten inslapen.

Voor wat ik er van begreep was de situatie slecht en moesten er kinderen 'thuis' komen en was het niet de bedoeling dat de kinderen hun 'vriendje' nog zo zouden aantreffen...............

Op dat moment was het half 11. Er was om kwart voor 5 pas een gaatje van een half uur. Thuis inslapen zouden ze niet redden dus ze moesten hem maar langs brengen........... ;(

Tis een enorm goed aangeschreven kliniek, maar hier viel toch m'n mond van op m'n knieen.......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 10:24

Anoeska schreef:
Ik vind het ook niet de schoonheidsprijs verdienen van de DA. Maar aan de andere kant weet je niet wat de DA vandaag allemaal al op z'n lijst had staan. Iedereen vindt z'n eigen geval het belangrijkst en een spoedgeval, maar ook de DA kan z'n tijd maar 1x verdelen.

Ik zou het gewoon bespreken met de DA wat je ervan vindt, misschien dat je er samen nog prima uit kan komen.

Al had de DA 3 koliek operaties staan....dan had ie gewoon kunnen doorverwijzen.
Mijn pa gaat het verder wel afhandelen denk ik, wanneer ik weer bij mijn ouders ben zal ik het wel verder horen.

Voor de kat is het in iedergeval goed gegaan en daar gaat het uiteindelijk om.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:26

Ik zeg ook niet dat het een topper is, maar ik probeer wel altijd de zaken ook van de andere kant te bekijken.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:27

Sterkte met het verlies van je kat :(:)

Ik zou het zeker even gaan overleggen met die dierenarts, wie weet heeft hij het toch anders geinterpeteerd ofzo. Maar spoed is spoed en dan kan het gewoon niet wachten, zo simpel is het gewoon.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:34

Ik vermoed dat hier een miscommunicatie is geweest. Misschien was voor degene die de telefoon opnam de ernst van de situatie niet duidelijk, was dat een vakantiekracht of een nog niet helemaal ingewerkte assistente. In plaats van je druk te maken op Bokt zou ik, zoals je vader ook al gaat doen, bij de kliniek om een toelichting vragen omdat het raar is dat jullie dit antwoord kregen terwijl jullie al meer dan 25 jaar tevreden zijn over hoe de kliniek werkt.

Sterkte met het verlies van de kat trouwens. Ik weet uit ervaring dat het een hele poos wennen is als een dier dat je zo lang gehad hebt er niet meer is.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:41

Maflinger_S schreef:
Ik vermoed dat hier een miscommunicatie is geweest. Misschien was voor degene die de telefoon opnam de ernst van de situatie niet duidelijk, was dat een vakantiekracht of een nog niet helemaal ingewerkte assistente. In plaats van je druk te maken op Bokt zou ik, zoals je vader ook al gaat doen, bij de kliniek om een toelichting vragen omdat het raar is dat jullie dit antwoord kregen terwijl jullie al meer dan 25 jaar tevreden zijn over hoe de kliniek werkt.

Sterkte met het verlies van de kat trouwens. Ik weet uit ervaring dat het een hele poos wennen is als een dier dat je zo lang gehad hebt er niet meer is.

Dit is wat ik er ook van dacht. Gewoon even communiceren...dan weet je meer. Het is een rare gang van zaken, maar even uitzoeken wat er achter zit lijkt me het beste.