Ik zie een beestje lopen... nee he vlooien :S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Charissa_N

Ik zie een beestje lopen... nee he vlooien :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 12:54

Gisteren was ik mijn hond aan t aaien en zag ik een beestje lopen, ging kijken en zag er meer... je grootste nachtmerrie... vlooien ;(
Ik kammen met zo'n kammetje! En mijn andere 2 honden checken.. en ja hoor die ook. Snel de katten gecheckt en die hebben gelukkig niks...
Vandaag meteen spul gehaald om de honden te wassen maar ons hele huis zit natuurlijk onder !!
Zometeen maar spul halen voor op de bank te spuiten en kleden! Baal hier zo van!
Ik denk dat ze het pas een week hebben. Mijn hond moest gedekt worden dus wij dachten meteen aan die dekreu waar ze geweest was! wij die vrouw op gebeld en die zegt dat haar hond het echt niet heeft en dat ze altijd keurig ontvlooid worden.

Ik weet echt niet waar anders vandaan ??? :?
En na 1x wassen zijn die vlooien dan echt weg bij die honden :? Geloof er niks van...
en hoe krijg je al die vlooien uit je huis... ( wij hebben een erg groot huis dus drama !)
:?

Herkend iemand dit? Tips ?

;(

mistid

Re: Ik zie een beestje lopen... nee he vlooien :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:00

Wij hebben jonge katten gehad die heel erg onder de vlooien zaten. Die hebben in een paardenbox gezeten, maar op een gegeven moment alle jonge katten dood door een virus. Nooit meer aan die vlooien gedacht, totdat we iets uit die box moesten halen. Ik zat onder de vlooien! Wij hebben ze uiteindelijk dood gekregen met Veerust (oa te verkrijgen bij piaffe (online paardenwebwinkel), maar ook bij Agradi. Als je weet dat je een paar uur weg gaat, spuit dan door je hele huis de Veerust (en dan beter te veel dan te weinig).

Sterkte ermee!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:00

ik kan je alleen maat vlooien anti-conceptie aanbevelen in combinatie met het normale ontvlooien van je honden en katten. (en idd. zo'n spray voor in huis)
Dit is een pasta die je door het voer kunt mengen. Verkopen ze bij de meeste dierenwinkels en ik ben voor mijn katten ± 15 euro kwijt.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 13:01

Oke top ! wist niet dat dat tegen vlooien hielp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:01

Alleen wassen helpt niet. Eerst wassen en dan Advantage gebruiken. Alle dieren in huis behandelen en dagelijks hele huis stofzuigen en insprayen. Succes.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:06

je moet ook al je dieren direct ontwormen...
mijn pup had erg veel vlooien, de katten ook(alles komt buiten) en op een gegeven moment echt een vlooienplaag, en een vermogen uitgegeven aan spray's,druppels etc.
toen we voor de zoveelste keer in de shop waren, en advies gevraagd aan de DA, kregen we als antwoord dat we ook gelijktijdig moesten ontwormen.
daarnaast werkt een bepaald middel niet heel goed meer, omdat dat al een tijd word gebruikt en de vlooien daar resistent voor zijn.(weet even niet meer welk middel dit nu was)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:08

kwamen wij helaas ook pas achter nadat we met een flinke vlooienplaag opgezadeld zaten :x
mijn moeder zat met d'r handen in het haar en heeft toen dus ontvlooid met frontline (al kun je beter een ander merk kiezen volgens mijn da ivm resistentie), die vlooien anti-conceptie en daarnaast dus een paar van die bussen spray om het hele huis mee te behandelen (inclusief alle plintjes, stoffen meubelen etc.)
En inderdaad elke dag goed stofzuigen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:22

Het is idd frontline die niet meer werkt. Sowieso: middel halen bij de DA en NIET in de winkel! Vrij verkrijgbaar spul werkt nooit zo goed.

Advantage is een goeie keus.

verder: alle kussens, kleedjes, etc zoveel mogelijk op kookwas draaien, of in de diepvries en voorlopig niet terug leggen.
Banken en alles goed zuigen, ook de plinten etc.

Goeie spray zoeken en niet zuinig mee zijn.

Makkelijkst is om ook de dieren voorlopig in 1 ruimte toe te laten en niet meer, doe je schoenen uit als je uit die ruimte komt!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:27

chaatje16 schreef:

Wat dacht je van 'van buiten'? Neem aan dat je hond wel eens buiten komt? Je moet je dieren gewoon altijd, maar zeker in de lente/zomer, behandelen met een middel of een vlooienband om doen om dit te voorkomen. Geestig dat je denkt dat het alleen maar bij die dekreu vandaan kan komen, je bent zelf gewoon nalatig geweest dat is alles. Nu inderdaad alle dieren behandelen en je huis ook en de dieren bijhouden en klaar is Catootje.

@poes, geloof niet dat er al sprake is van een vlooienplaag in huis als ik het zo lees, ze heeft een paar vlooitjes gezien (op de hond!), denk dat een gewone behandeling al voldoende is hoor, en de dieren in 1 ruimte laten lijkt me buiten zielig ook schromelijk overdreven.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:28

Vlooien zijn nou ook weer niet zo extreem erg..
Je huis zit echt niet meteen onder hoor ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:33

Natuurlijk zegt de eigenares van die dekreu het niet ook al zou ze weten dat hij vlooien had. _O- Waarschijnlijk heeft ze niet eens gekeken.

Strategie vanuit de diergeneeskunde:
- de aangetaste dieren behandelen natuurlijk (vlooienmiddel wat je nu hebt is prima als het tot nu toe gewerkt heeft - ik weet niet wat je gebruikt? in ieder geval helpen vlooienbanden niet maar dat weet je vast al)
- interieur beschermen/aanpassen - dus die kleden lijken me een goeie optie ja. Alles wat je kunt wassen van je interieur meteen wassen.
- intensief stofzuigen, stofzak meteen weggooien ook al is hij niet helemaal vol - de coconnen van de vlooien die erin zitten zijn net tijdbommen en worden vaak over het hoofd gezien bij de vlooienbestrijding want ze zijn goed beschermd tegen de gebruikte middelen
- auto ook behandelen met anti-parasitaire middelen, evenals je huis dus, zeker omdat ze bij de dekreu is geweest en dus in de auto
- mogelijke schuilplaatsen van larven/poppen helemaal opruimen, desinfecteren helpt niet - ze zitten vaak in de mand of ligplaats van de hond(en) of andere plaatsen/veilige hoekjes waar je dieren vaak komen (het is nodig voor hun groei dat ze op de "nestplaats" van het gastheerdier gelegd worden door hun ouder-vlooien)

Wat betreft middelen die op je huisdieren goed kunnen werken (je mag zelf kiezen wat je het prettigst vindt zou ik zeggen):
- Program of Flea Fence, zowel als injectie als in tabletvorm te krijgen -> groeiremmer, dus voor de larven
- Frontline (spray/aanstipgeval) -> werkt alleen op de volwassen vlooien en volgens mij worden ze er onderhand wat resistenter voor?
- Advantage (aanstipgeval) -> op volwassen vlooien, werkt prima volgens m'n docent
- Voor alleen honden heb je ook Duowin, dat werkt zowel op de volwassen vlooien als de larven, maar er is nogal grote kans dat de vlooien binnen de kortste keren wel op je katten gaan zitten dus deze vind ik zelf weinig zin hebben op dit moment.

Omdat je de larven en poppen als het goed is ook al opgeruimd hebt, maakt het niet uit of je een groeiremmer neemt of een spulletje dat op de volwassen vlooien werkt, en een shampoo is ook prima, dus ik loop hier waarschijnlijk overbodige informatie op je af te gooien... maar ik dacht ik probeer even zo volledig mogelijk te zijn.

Veel succes, ik weet dat het een enorme rotklus is!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:36

luxx schreef:
chaatje16 schreef:

Wat dacht je van 'van buiten'? Neem aan dat je hond wel eens buiten komt? Je moet je dieren gewoon altijd, maar zeker in de lente/zomer, behandelen met een middel of een vlooienband om doen om dit te voorkomen. Geestig dat je denkt dat het alleen maar bij die dekreu vandaan kan komen, je bent zelf gewoon nalatig geweest dat is alles. Nu inderdaad alle dieren behandelen en je huis ook en de dieren bijhouden en klaar is Catootje.

@poes, geloof niet dat er al sprake is van een vlooienplaag in huis als ik het zo lees, ze heeft een paar vlooitjes gezien (op de hond!), denk dat een gewone behandeling al voldoende is hoor, en de dieren in 1 ruimte laten lijkt me buiten zielig ook schromelijk overdreven.

ik zeg het maar hoor. Als je het zo doet kun je er op een week vanaf zijn. Ik heb ook al plagen geweten en dat is echt niet fijn.

"enkele" vlooien op de hond zijn er vaak al honderden op de grond ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:39

Poes heeft gelijk. Ze komen niet even met twee of drie langs.

Luxx: Vlooienband werkt niet. Absoluut niet. Dat is een mythe.
Vlooien planten zich buiten de hond voort, dus in de hondenmand/op de grond, dus als er een paar op de hond zitten dan zitten er inderdaad een hele zooi in je huis.
Vlooien kunnen zonder gastheer niet goed overleven (ze voeden hun larven met hun eigen poepjes en daarvoor moeten ze bloed uit de hond zuigen) dus "van buiten" zou alleen kunnen als de hond (vrij intiem/lang) met een andere hond heeft gespeeld die vlooien had. Nalatigheid heeft daar weinig mee te maken, soms komen de vlooien gewoon langs.

Maar in het vervolg kan het helpen om ze eens in de zoveel tijd (ik weet niet wat voor tijd hiervoor staat uit m'n hoofd) met een preventief anti-vlooienmiddel te behandelen, kun je navragen bij de dierenarts hoe dat moet.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 14:45

Bedankt voor jullie antwoorden!

Onze teef is 2 dagen bij de reu gebleven, dus inderdaad lang! ( en nog steeds niet drachtig, zouden er vandaag weer heen gaan ) Toch denk ik dat het van hier buiten komt. Zag net in de winkels al staan dat er vlooien plagen waren.. ;( en die vrouw van de dekreu is er zeker van dat haar honden het niet hebben.

Honden zijn helemaal gewassen!
Hebben net de banken, plinten, kleden, matten en houten kastjes in gespoten... wat een werk met zo'n sluitbus..pff ;( zere hand :P

Hopelijk is er nu een hoop weg! ( maar 1x in spuiten is toch niet genoeg? morgen weer ? )

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:47

Ik zou het voor de zekerheid morgen weer doen, ik weet niet wat er op de spuitbus staat. Maar wel netjes dat je echt al die randjes hebt ingespoten, goed bedacht. ;)

Bedenk wel dat je met spuiten nog steeds de coconnen laat liggen, dus zeker weten dat je alles goed hebt gezogen en meteen die stofzak wegpleuren.
Coconnen zijn namelijk juist de reden dat vlooienplagen zo lang kunnen blijven - ze zijn goed beschermd tegen invloeden van buitenaf dus het enige dat je kunt doen is ze mechanisch weghalen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:55

Vlooien zullen niet snel overspringen van gastheer. Als ze een doelwit hebben zullen ze daar willen blijven, het is zelfs zo dat als de vlo op een ander dier springt hij merkt dat het niet hetzelfde bloed is en wellicht terug wilt. Eitjes worden vaak meegenomen via schoenen, kleding etc.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:58

Moonsparkle: Denk dat dat er geloof ik ook van af hangt welke gastheer de vlo graag heeft.
Schijnt dat kattenvlooien ook graag op honden zitten en andersom, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen en wilden ze op school alleen maar gewoon de kattenvlo als voorbeeld nemen. Dat is af en toe wat onduidelijk. ;)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 14:59

Oke Dankje!

Ik heb verder op de bank of in de kamer nergens vlooien gezien, alleen gister op de honden...
Zit ons huis dan echt helemaal onder? ;(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:02

Nemurin schreef:
Moonsparkle: Denk dat dat er geloof ik ook van af hangt welke gastheer de vlo graag heeft.
Schijnt dat kattenvlooien ook graag op honden zitten en andersom, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen en wilden ze op school alleen maar gewoon de kattenvlo als voorbeeld nemen. Dat is af en toe wat onduidelijk. ;)

De kattenvlo is de meest voorkomende vlo in nederland, deze soort heet zo en zit dus net zo graag op de hond. Wel zullen de mensen geen last krijgen van deze vlo.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:02

De eitjes en de poepjes etc. kun je veel minder goed met het blote oog zien en zitten vaak in de hondenmand.
Als je je best doet en het stof uit de hondenmand klopt en dat op een wit doekje ofzo legt kun je misschien de larven en de poepjes onderscheiden maar dan moet je weten waar je naar moet kijken denk ik.

De eitjes zijn zelf voor zover ik heb gezien ook wit, dus dan zou je een andere ondergrond moeten hebben om op te bekijken.

Wat echter wel goed werkt: als je stof hebt, bv. uit de hondenmand of uit een hoekje/kleedje waarvan je het niet zeker weet, kun je dat op een nat papiertje uitschudden.
Vlooienpoepjes bestaan voor een groot deel uit het bloed dat ze hebben opgezogen dus op een nat papiertje zul je dan rond de poepjes zelf een soort roodachtig randje op het papiertje zien komen.

Moonsparkle: Oh had ik het toch goed begrepen woensdag. _O-

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 15:37

nou heb ik net mijn honden weer geborsteld met vlooien kammetje... en er komen gewoon nog levende uit :S is dat normaal? Moet ik nog een keer wassen? ;( wat een hel dit .... ;(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:45

Waar heb je mee gewassen en waar heb je dit gehaald? Heeft deze shampoo eerder gewerkt toen je honden vlooien hadden?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 15:55

dit is de 1e keer dat mijn honden vlooien hebben!! die shampoo heet ecostijl. Gehaald bij de dieren winkel want da is dicht

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:58

Hmmm klinkt nogal dubieus. Ik ben bang dat je aan je DA zult moeten vragen of een van de merken die we hierboven genoemd hebben nemen, die werken zeker weten.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 16:00

de dieren winkel zei dat dit goed was. Dus dat zal dan wel denk ik? We gaan haar inspuiten met eco style antie vlooien spray ( die hadden we ook nog mee genomen voor de zekerheid )