Kat kwijt, na hoeveel tijd komen ze nog terug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Kat kwijt, na hoeveel tijd komen ze nog terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:06

Hallo,

Ik voel me echt een slechte katten-mama. Mijn vorige bericht ging ook al over mijn kat. Dat hij niet meer naar binnen wilde.
Dat was de grijze, die gaat nu gezellig door het kattenluik naar buiten en komt braaf elke dag weer thuis.

Daarnaast heb ik een zwarte kater, van ongeveer 1,5 jaar.
Ik had beide katten tegelijk uit het asiel gehaald. Deze zwarte was ontzettend bang. Hij heeft de eerste 4 weken onder mijn bed gezeten, daarna lag hij wel een op een stoel maar mocht ik niet naar hem kijken want dan rende hij weer weg.
Na 2,5 maand lag hij naast mij op de bank en at hij uit mijn hand. Ik kon hem alleen nog niet aanraken.

Maar... nu is hij weg. Hij ging al een week naar buiten, wat erg goed ging. HIj liep meestal een paar passen buiten en rende dan weer naar binnen omdat hij het eng vond. Nu hoorde ik hem 3 weken geleden door het kattenluik gaan (grijs lag bij mij, dus hij moest het wel zijn) en sindsdien is hij niet meer terug gekomen.
Ik denk dat hij ergens van is geschrokken en in een hoekje zit te bibberen. Maar ik had hem binnen 2 weken wel weer thuis verwacht.

Mijn achtertuin grenst aan allemaal achtertuinen en dat loopt soort van rond. De kat kan eigenlijk niet de weg op rennen.
Dus ik denk dat hij nog ergens in een tuin zit. Ik heb mijn schuurdeur open en zijn kleedje daarin gelegd met voer en water. (maar er zijn veel buurtkatten, die kunnen dat ook opeten) er wordt namelijk wel van gegeten.
Verder heb ik bij alle mensen met een tuin een briefje in de bus gedaan dat hij vermist is en of ze even in hun tuin of schuur willen kijken. Amivedi is op de hoogte en het asiel waar ik hem uit heb gehaald is op de hoogte.

Nu is het 3 weken verder en begin ik mij echt zorgen te maken. Hij is overigens gechipt dus mocht hij aangerede worden oid dan hoor ik dat vanzelf.
Na hoeveel tijd kan je nog verwachten dat je kat terug komt?

zonnebloem18

Re: Kat kwijt, na hoeveel tijd komen ze nog terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:13

De meeste katten zijn binnen een week terug, de echte zwervers kunnen wel langer wegblijven.
Aangereden katten die worden opgehaald door de dierenambulance worden altijd gecontroleerd op chip.
Het is helaas weleens zo dat de gegeven s niet kloppen en we uiteindelijk niet achter de echte eigenaar kunnen komen.
Controleer op www.chipnummer.nl of alle gegevens kloppen en zo niet laat het snel aanpassen.
Verder is er nog de kans dat de gemeente de kat van de weg gehaald heeft (gebeurt niet in alle gemeentes) en die hebben geen chiplezer en nemen geen contact op met amivedi dan zal je helaas nooit weten wat gebeurt is.

Als je kat voor het asiel een echte buitenkat was kan het best zijn dat hij nu aan het genieten is van zijn vrijheid.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:16

Chipnummer heb ik gecontroleerd. Dit klopt.
Tja, hij was wel een zwervertje hiervoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:18

Heb wel verhalen gehoord van katten die na ruim een jaar weer terugkomen, dus alles binnen die marge is mogelijk. Mijn eigen kat (ook zwart, vrouwtje) is net als de jouwe een hele bange kat, die is 2 keer van huis geweest, 1 keer 2 weken, en een keer 1 week. Beide keren zat ze gewoon in de buurt, heel dicht bij huis maar durfde ze niet binnen te komen. Gelukkig komt ze, als ik haar zie lopen, wel als ik haar naam roep. Als de deur dan open is en de weg vrij dan durft ze wel weer binnen te komen (we hebben geen kattenluikje, kan niet in onze deur). Beide keren heb ik net als jou alle instanties ingelicht, meer dan je nu doet kun je eigenlijk niet doen behalve idd afwachten en hopen dat hij snel weer terugkomt. En je bent echt geen slechte katten mama hoor, want je doet er alles aan om hem weer veilig thuis te krijgen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:29

Tja niet om je bang te maken.
Maar het kan ook zijn dat iemand dacht he een leuke kat en hem heeft meegenomen.
Of een katten hater in de buurt die hem heeft meegenomen of vergiftigd en ergens in de bosjes gedumpt.
En ook niet iedereen belt de dierenambulance als ze een kat hebben aangereden sommigen denken ach hij is toch al dood laat maar liggen.
Of mischien is hij achter de vrouwtjes aan ik weet niet of hij gecastreerd is?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:37

Mn vriendin haar kat is een jaar weggeweest, is terug gevonden dorp verderop

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:44

Hij is zo bang dat hij nooit zomaar met iemand mee zal gaan. Dat weet ik zeker. Daarnaast heeft bijna iedereen hier een kat en ik heb van de buren nog nooit iets gehoord over vergiftiging. Hij is gecastreerd. Een jaar, dat is wel lang! straks wordt het weer zo'n koude winter en dan zit hij zielig buiten! |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:19

Is hij gecastreerd? Ik zie hier erg veel topics over mede op bokt meestal zijn ze weer met een weekje terug. Ik heb zelf ook een kater en die gaat ook met regelmaat de hort op, is geholpen dat verkort het met een paar dagen ipv een week.

En net wat Moontje zegt sluit de kattenhaters niet uit! Het is tegenwoordig helemaal ín om vreemde katten naar een asiel te brengen aan de andere kant van het land!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:22

Het is nu natuurlijk wel weer de periode om lekker te gaan zwerven he..
Hopelijk kom je kat snel terug :(:)

De kat van mijn oom is ook regelmatig lang weg, hij weet het nu van zijn kat dat het kan gebeuren maar voor jou is dit nu natuurlijk de eerste keer

Heb je al een advertentie op marktplaats gezet?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:29

Mijn katje is eens 7 weken weg geweest. Verschrikkelijk vond ik dat! Had overal briefjes opgehangen en na een tijdje kwam er een telefoontje dat ze bij iemand in de tuin liep. Ze was wel gewond (oudere wonden) dus waarschijnlijk was ze aangereden. Ze is nu weer helemaal de oude hoor!

Sterkte ermee!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 17:59

Hij is gecastreerd. advertentie op marktplaats? helpt dat? Dat heb ik nog niet gedaan. Ik neem aan, omdat hij gechipt is. Dat als hij een asiel binnen gebracht wordt ik gewoon gebeld wordt. Elk asiel controleerd tegenwoordig toch op chip?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:00

lijntje87 schreef:
Hij is gecastreerd. advertentie op marktplaats? helpt dat? Dat heb ik nog niet gedaan. Ik neem aan, omdat hij gechipt is. Dat als hij een asiel binnen gebracht wordt ik gewoon gebeld wordt. Elk asiel controleerd tegenwoordig toch op chip?

marktplaats is zeker het proberen waard!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:01

Ik had alle hoop opgegeven en inmiddels een andere kat uit het asiel gehaald, toen hij na precies 4 weken ineens weer thuis kwam..
Nu heb ik er dus 2 ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:01

Onze kat is wss na 1,5 jaar teruggekomen. Hij was zo vermagerd en schuw dat we hem niet gelijk als onze kat herkenden := Nu zijn we langzaam weer aan het voeren zodat hij iig terug blijft komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:03

stef schreef:
Ik had alle hoop opgegeven en inmiddels een andere kat uit het asiel gehaald, toen hij na precies 4 weken ineens weer thuis kwam..
Nu heb ik er dus 2 ;)

Die van mij is na 3mnd weer gevonden.
En toen was er niet die hele strenge winter!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:11

lijntje87 schreef:

Ja nouja ik had ooit een kat gevonden die licht gewond was, was op een zondag, heb eerst even een advertentie op marktplaats gezet want ja.. als iemand hier in het dorp hem mist heeft die er veel meer aan om hem hier te halen dan in het asiel.
Maandagochtend wassie al opgehaald, je bereikt echt veel mensen met marktplaats

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 18:15

top, thnx. Dat ga ik meteen doen.
Nog tips hoe ik het het beste kan opstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:19

Ik heb ooit een kat gehad die ruim 5 weken weg is geweest.
Na al die tijd stond ze opeens achterin de tuin; ze was vreselijk bang, vermagerd en uitgedroogd (en blij dat ze weer thuis was ;) ).
Waarschijnlijk heeft ze al die tijd ergens opgesloten gezeten. ;(

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:17

lijntje87 schreef:
top, thnx. Dat ga ik meteen doen.
Nog tips hoe ik het het beste kan opstellen

Je dorpnaam/omgeving in de titel zetten is handig, mensen zoeken vaak op plaats natuurlijk om zomaar wat te snuffelen en dan zien je je advertentie sneller

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:34

Maand of twee/drie, is het langst dat 1 van mijn katten op pad is geweest.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:35

Wij hadden een kat die we na een half jaar in een dorpje verderop terug gevonden hebben.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 09:17

Na 1,5 jaar! is hij terug... ik ben gebeld door zwerkatten amsterdam. Hij is bij mij om de hoek gevangen. Hoe cool is dat...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:22

Wauw, wat geweldig zeg!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:24

Dat is super gaaf!!
Maar je had hem nog niet zo lang voor hij weg liep toch?
Kent hij je nog?
En hoe zag hij er uit toen hij werd gevonden?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:25

jeetje.....ik zat het net allemaal te lezen en dacht nog.........gossie, ewn we krijgen nu net regen :(:)
had niet eens in de gaten dat dit een oud topic was :')

wat goed dat hij nu dan toch terug is......en om de hoek gevangen?????
Had helemaal niemand in de buurt hem dan ooit zien lopen?????

Nou ja.....belangrijkste is dat hij weer thuis is *\o/*