Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
Urko schreef:kip en konijn is geen combinatie, problemen met voeren, problemen met parasieten, problemen met comunicatie. Konijnen worden vaak te dik omdat kippen altijd korrel aan moeten kunnen waar de konijnen ook bij kunnen, tanden van het konijn slijten niet omdat ze daardoor minder hooi eten. Castreeren op die leeftijd is zeker nog mogelijk als ht dier niet te dik is. Een goede konijndeskundige dierenarts (en die zijn er maar weinig) doet dat.
mijn advies: konijn castreren, voedster uit de opvang halen, 2 aparte hokken halen en kippen voeren zoals je kippen hoort te voeren (hele dag beschikking tot legkorrel), en konijnen voeren (DUS weinig brok en heeeeel veel hooi) zoals je konijnen voert. Bij een combinatie van die 2 diersoorten is dat haast onmogelijk.
Maar ontopic: als je ze wil laten wenen aan elkaar kan dat gemakkelijk door er eerst een hek tusen te plaatsen en ze langzaam aan steeds vaker bij elkaar te doen.

Dat ga ik even met mijn DA overleggen of dat kan en wat ik dan kan doen om die parasieten en ziektes weg te houden, dat wil ik natuurlijk niet
WinSel schreef:Ik raad het af om konijnen kippen samen te houden
Maar dat is mijn mening