Het leed dat siamese kat heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Het leed dat siamese kat heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:05

Ik ben dol op mijn 2 jongens (eigenlijk oosterse kortharen, maar ik zeg voor het gemak liever siamees) en ik zou niet meer zonder ze kunnen, maar sinds we terug zijn van vakantie is Kaleb in een draak veranderd. Hij heeft bij mijn ouders gelogeerd, daar is er niet veel veranderd in zijn dagelijkse ritme. Mijn moeder is alleen minder thuis dan ik.

Meneer zit dus onophoudelijk te schreeuwen. S'avonds is hij gewoon schor! Ik ben op het moment hele dagen thuis omdat er een toets aankomt waar ik continue mee bezig ben. En tussendoor stiekem even bokken als afleiding natuurlijk :Y) . Maar ik wordt helemaal knettergek van dat beest.

Het begint in de ochtend. Als ze horen dat we wakker worden beginnen allebei de jongens te gillen. Vind ik enigszins nogal logisch. Een hond is ook blij als je s'ochtends naar beneden komt, toch. Vriendlief verdwijnt richting werk, wat een goede reden is om minimaal 3 kwartier op het balkon, of voor het raam te schreeuwen. Ik vertrek op gegeven moment richting stal om de paardenkinders op de wei te zetten. Ik ben er heilig van overtuigd dat meneer dan ook de hele tent bij elkaar schreeuwt.

Ik kom na een kwartiertje weer thuis. Kaleb pingpont achter me aan. Gewoon lopen is niet meer mogelijk blijkbaar. Ik verdwijn achter mijn boeken met een spinnende kat in mijn nek en Kaleb snurkend op schoot. Dat duurt ongeveer anderhalf uur. Dan worden de heren wakker. Joshua gaat meestal richting krabpaal en ronkt daar verder. Ik neem van de gelegenheid gebruik om even onder de douche te jumpen, wat onmogelijk wordt gemaakt door Kaleb want die zit volledig hysterisch voor de badkamerdeur. Uiteraard......
Ik kom uit de douche, onbijt. Kaleb ondertussen schreeuwend door de gang rennend. Van voordeur, naar krabpaal, naar balkon en weer terug. Dit mondt meestal uit in ruzie aangezien Joshua het plan had om te slapen. Na mijn broodje sjees ik snel naar buiten met Kaleb aan de riem om door het park te wandelen en Joshua de tijd te geven voor zijn schoonheidstukje. Kaleb is dan helemaal in zijn element en jaagt achter vliegjes en vogels aan.

Thuis aangekomen begint de hysterie weer. Kaleb rent weer heen en weer schreeuwend. Niks helpt, negeren, kroelen, spelen, straffen, time out etc etc. Ik ga maar weer achter mijn boeken en geef het op. Tussendoor slaapt hij en ga ik verder met leren met tussendoor het huishouden. Maar zodra ik met iets bezig ben, bijv. strijken of stofzuigen staat hij als een schaduw achter me met zijn sirene aan.

Rond de tijd dat mijn vriend thuis komt is de hysterie compleet want dan kan hij absoluut niet meer normaal stil zitten, eten, drinken of dingen heel laten want stel je voor dat hij HET MOMENT mist. De baas die de auto onder het balkon parkeert...... Schreeuwen is daar uiteraard ook een onderdeel van. Sleutel wordt in het slot gestoken. Kaleb rent richting voordeur en hangt spinnend in vriendliefs been. Gevolg: boze baas, weer een schram erbij en straf (plantenspuit) voor Kaleb. Avond verloopt met een hoop herrie en hysterie. Mijn vriend heeft minder geduld dan ik en is de hele avond daarom chagerijnig.

Zo gaat het de laatste weken dus dagelijks. We spelen zo'n 3/4 uur per dag met hem. Hij krijgt siamezen voer van Royal Canin en 2 keer in de week een extraatje in de vorm van natvoer van iedere keer weer een ander merk. Eten is overigens een probleem. Hij neemt er de tijd niet voor en is meer bezig met zijn omgeving dan eten. Hij is niet mager en eet wat hij nodig heeft. Maar ik moet hem wel even voor zijn bakje parkeren anders vergeet hij te eten en eet Joshua zijn deel op.
Hij loopt ook heel de dag met die beesies en elastiekjes van de AH te sjouwen. Ze liggen door het hele huis heen. En als je er stiekem eentje kwijt maakt wordt er weer hysterisch geschreeuwd. Blijkbaar kan hij ook tellen ofzo. Tussen de jongens samen gaat verder alles goed. Alleen soms de irritatie die Joshua heeft van Kalebs geschreeuw is een probleem. Maar ook dan komt het niet tot vechten ofzo. Joshua geeft hem een tik, draait zich om en gaat weer in de paal liggen. Kaleb reageerde daar wel op in het begin, maar nu negeert hij Joshua volkomen.
Joshua, mijn andere siamees is juist rustiger. Terwijl hij juist als kitten de vervelendste van de 2 was.

Hebben meerdere mensen hetzelfde meegemaakt met hun kat na de vakantie?

CM_

Re: Het leed dat siamese kat heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:10

katten kunnen inderdaad van de leg zijn als hun thuissituatie een tijdje veranderd is geweest.

Ik geloof niet dat er iets medisch achter zit, maar een check-up kan geen kwaad.

Hier zijn ze ook boos als ik eens een dag langer dan normaal ben weggeweest :')

Diep verontwaardigd word ik dan genegeerd en in de weg gelopen door ze :D

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:14

pfff ik kan niks anders doen dan met je meevoelen,
mijn cornish rex is nu krols en schreeuwt ook non stop.
24 uur per dag.
m gek van te worden, ze is aan de oil maar dat helpt weinig denk ik.
snachts ligt ze nu in een bench onde de dekens en wonder boven wonder is ze zolang de deken er over heen ligt stil en gaat slapen.
sochtends komt ze er echt rekkend en strekkend uit, en trekt ze gelijk haar bek weer los.
overigens vind ze het wel prettig in de nench want ze gaat er zelf om 11 uur al in.
wat je kan doen echt geen idee..sterkte!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:15

Ik heb ook 2 katten, waarvan er eentje moord en brand schreeuwt als ik een nacht van huis ben geweest en de ander mij de eerste 2 uur straal negeert en daarna ineens komt kroelen :D

Nou heb ik bij de schreeuwer een beetje het idee dat ze dement word. Ze is inmiddels 14 en ze schreeuwt zodra ze mij het trappenhuis in hoort komen, net zo lang tot in binnen ben en dan is het goed.. Daarna begint het "ik-wil-eten offensief" en blijft ze net zo lang tegen mij kletsen tot ze eten heeft :D

Ik ga vrijdag bijna 3 weken op vakantie, denk dat ze spinnijdig zijn tegen de tijd dat ik terug ben! _O-

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:17

hm dit klinkt toch als dat kaleb misschien wel dacht dat hij je nooit meer zou zien. katten en varandering gaan niet samen. het beste gewoon negeren, denk ik en een volgende keer beter in hun eigen huis laten als je weggaat, dat doen ik ook. wel een lastig probleem. anders sluit je hem op als hij begint te krijsen zet je eten neer en drinken in een kamer en een lekker slaap plekje en zet je hem daarin een uurtje. of een paar keer per dag als hij zn schreeuw momenten heeft. succes

vanLotje

ooww en die oosterse loeders zijn al zo vocaal aangelegd....
Success!

Skingraphx

Hahahahahaha, wat herkenbaar.... wij hebben een Heilige Birmaan en die heeft ook van dat dwingende gedrag.
Wij hebben er een hond bij genomen.... dimde ze wel van in :D

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:21

De hond van mijn ouders komt eind van het jaar bij ons wonen. Dat scheelt ook wel denk ik. Kaleb is echt een 'hondenkat'. Opsluiten in een andere kamer is niet echt een optie. Omdat ik dan 2 gillende katten heb....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:23

oooooooooooh ik voel met je mee....

mijn russisch blauw (waar toch ook wel een scheutje siamees doorheen is gefokt in de loop der jaren) doet het ook, maar niet zo extreem als bij jou.

en daarvan kan ik al echt ho-ren-dol worden. Maar zij zeurt echt, en het is vaak niet eens duidelijk waarom. Ik kan echt sjaggie worden van het gezeur, en soms zet ik haar uit de huiskamer in de gang met de deur dicht. Dan vertrekt ze vanzelf naar boven om daar te gaan slapen.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:24

mijn cornisch rex is vocaal net zo onderbouwd als een siamees helaas.... :+

overigens is doie van mij best welop mijn homnd gericht maar als ze krols is is ze alleen maar met zichzelf bezig lo.
maar van krols weet je dat het na 2 weken ongeveer wel weer stopt :P

vanLotje schreef:
ooww en die oosterse loeders zijn al zo vocaal aangelegd....
Success!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:26

een cornisch is toch ook een oosters gevalletje? Maar dan gewoon met krulletjes?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:26

Die Burmees van mij is ook een schreeuwkater. Soms begint-ie midden in de nacht, vanuit het niets. Als ik iets terugroep, dan houdt-ie gelukkig wel op.

Hij kan ook ziekelijk om aandacht vragen. Maar hij ligt het meest van de tijd toch wel te slapen, lekker rustig. ;)

Dat van jouw kat klinkt wel heel extreem, ik zou zo ook geen oplossing weten. Misschien wordt het idd beter als er een hond bij komt, of misschien mist hij de hond nu al na die paar weken in het huis van je ouders?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:30

Gisteravond gingen we met Kaleb wandelen door het park en toen kwamen we mijn moeder tegen met hond. Normaal gaat hij bij een hond plat op de grond liggen en afwachten hoe de hond reageert maar nu rende hij op mijn moeders hond af om te spelen en kopjes te geven. Dus ik heb wel het idee dat hij haar mist. Had ik om eerlijk te zijn ook niet over nagedacht.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:33

Leuk trouwens dat je zo makkelijk met Kaleb kunt wandelen. Doe je dat met Joshua ook?

Misschien heeft-ie zich in die paar weken idd enorm aan de hond gehecht. :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:33

Ik vind het wel heel grappig om te horen dat e met hem wandelt, als ik mijn kat aan een tuigje doe, gaat ze liggen en doet ze net alsof ze vermoord word :')

Ben dus ook wel nieuwsgierig hoe dat eruit ziet! :D

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:37

Joshua vindt het geen bal aan. Die lift liever mee op mijn schouder. Bovendien vindt hij vreemde mensen en honden doodeng dus ik laat hem liever thuis. Hij loopt toch plat over de grond met een hanekam en dikke staart mee. Ook niet gezellig.

Kaleb heeft van begin af aan al netjes gewandeld. Als we op de hond passen gaat hij ook altijd mee met uitlaten. Hij kan weleens in zijn enthousiasme de weg overrennen achter een vogel aan dus ik houd hem altijd aan de riem.

Kaleb betekent letterlijk ook hond. Misschien is dat de reden wel dat hij zo netjes meeloopt. :P

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:38

Kaleb met hond:

Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:40

Ik weet helaas echt niet wat je moet doen, maar wilde wel even zeggen dat ik tranen in mijn ogen heb van je openingspost :')
Succes met je kattenbeest!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:42

_O- wat een geniaal beest!! _O-

Ze zijn ook errug gaaf trouwens ( zat even in je profiel te loeren) Mooie kleur!! :j

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:46

dank dank! Hebben??

Hihi nee hoor grapje......misschien over een paar maanden als hij door blijft gillen. Krijg je een mooie blauwe kat met strik eromheen. :p
Laatst bijgewerkt door Sharmila op 23-06-10 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:46

Mooi dier idd! Heeft wel wat weg van de mijne, maar dan iets grijzer.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:51

Ahhh nee joh, je kunt dat arme pratende beest toch niet zomaar weggeven?? :P

Maar ik houd me wel aanbevolen hoor O:)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:30

Ik leef met je mee...
Hier in huis woon ik ook met 2 Siamezen. Vandaag is schele Bert in de kliniek voor tandproblemen en linke Loetje mist nu heel erg zijn maatje. Hij blèrt echt de hele buurt bij elkaar.....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:32

Erna_ schreef:
Ik leef met je mee...
Hier in huis woon ik ook met 2 Siamezen. Vandaag is schele Bert in de kliniek voor tandproblemen en linke Loetje mist nu heel erg zijn maatje. Hij blèrt echt de hele buurt bij elkaar.....

omg _O-

heten die echt zo :')

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:37

Ah hoe herkenbaar.
Mijn Uk heeft ook Oosters bloed in haar aderen stromen.
Voor zover ik weet is er geen oplossing behalve oordopjes.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om een ren te maken?
Dan kan ie daar bezigheidstherapie krijgen in de vorm van:
-Hoe vang ik een vlinder
-Hoe hang ik ondersteboven in een boomstam
-Hoe ben ik stil als er een vogel op de ren gaat zitten (maar dat is voor gevorderen)

Sterkte.......