Kan ik dit schrikdraad app. gebruiken voor poezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Kan ik dit schrikdraad app. gebruiken voor poezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 12:33

Ik ben al een jaar bezig om mijn tuin poesdicht te maken.
Met 4 van de 5 poezen gaat dat goed, maar 1 poes blijft ontsnappen.
Ik heb boven aan de schutting gaas gemaakt,maar de poes slingert zich er gewoon omheen.
Dus aan dat gaas ook weer gaas gemaakt(loodrecht) maar ook daar komt mevrouw omheen.
Nu wil ik aan mijn schutting schrikdraad maken,zodat ze niet meer omhoog kan klimmen naar het gaas.
Nou heb ik nog een apparaat liggen, maar die is eigenlijk voor paarden en koeien.
Hij geeft 10.500 volt en 1,5 ampere.
Kan ik dit apparaat ook gebruiken voor mijn poezen of gaan ze dat niet overleven??
Ik heb al wel vaak gelezen dat de apparaatjes die speciaal voor honden en katten zijn niet afdoende werken.
Weet 1 van jullie hier antwoord op??
Bvd.

zonnebloem18

Re: Kan ik dit schrikdraad app. gebruiken voor poezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:39

Nee dat is echt veel te veel, zulke schokken voel ik al flink een kat of hond krijgt daar echt een flinke klap bij.
De meeste apparaten voor katten zitten rond de 5.000 volt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:41

Ik heb verhalen gehoort van mensen die juist door zo'n stroom apparaat hun poes/kat kwijt zijn geraakt. De kat sprong er tegen aan en kreeg een schok waar hij zo van schrok dat de kat nooit meer terug gekomen is.

Dus weet waar je aan begint!

En het apparaat wat je nu heb is wel wat te sterk denk ik!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:46

Dat is veel te veel, katten hebben een kleiner lichaam dus minder schok nodig dan een koe of paard.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:08

Dat klinkt inderdaad wel erg veel... :+
Ik heb thuis schrikdraad hangen voor de katten in de tuin, dus zal wel voor je kijken als je wil vanavond hoeveel het is..

Mijn katten blijven overigens wel in de tuin met het schrikdraad.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 15:38

Ik heb een fout gemaakt in mijn openings post, het moet niet 1,5 ampere zijn, maar 1,5 joule.
Ik heb vandaag informatie opgevraagd bij de dealer van schrikdraadspul en die zegt dat het prima kan.
Hij gebruikt zelf ook zo'n schrikdraad apparaat voor zijn honden en katten,en verkoopt ze er ook veel voor.
De aantal joule is belangrijk voor de grote van de klap,1,5 joule is niet veel,voor paarden meestal 4 joule.
Ik heb aan 1 kant van de schutting nu schrikdraad gemaakt om te kijken of het werkt(de kant waar ze de laatste tijd steeds ontsnapt).
Ik vind het eigenlijk best zielig maar ik ben zo bang dat ze doodgereden wordt,ik woon aan een best wel drukke straat.
Helemaal binnen houden wil ik haar ook niet aan doen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:43

Je zou fruitboom netten over je tuin kunnen spannen. Zijn niet duur en als je ze goed bevestogd dan zullen ze er niet uitkomen. Ik houd er grote vogels en allerlei beesten mee uit mijn kippenren. Dat zou je eventueel eens kunnen proberen ipv stroom.
Ik heb gelezen dat wanneer een hond tegen paardenstroom aanloopt (wat die stomkoppen van mij regelmatog doen) dat de stoot een kleine beschadiging op hun hartje achterlaat. Dus als ik bij mijn paarden kom dan zet ik eerst gelijk het stroom af voor het geval de seutjes van plan zijn om tegen het stroom aan te gaan zitten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:44

jahoor kan je prima gebruiken.............. en ik schat dat die er maar een keer tegenan loopt :) :)

ik gebruik ook een koeienknoepert voor mijn honden........... en die hebben echt respect voor dat witte draadje gekregen :D

en ze leven nog steeds :D :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:46

Mijn kat heeft hier ook weleens aan het 'paarden' schrikraad gehangen. niet fijn maar ze is er nog steeds!
En er zijn heel veel honen die af en toe het schrikdraad voelen bij de paarden!

(1 keer was wel heel sneu, ze kwam heel lief naar me toe al kopjes gevend tegen alles wat ze tegen kwam, toen snuffelde ze aan het draad... patss)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:47

suuzepuus schreef:
Mijn kat heeft hier ook weleens aan het 'paarden' schrikraad gehangen. niet fijn maar ze is er nog steeds!
En er zijn heel veel honen die af en toe het schrikdraad voelen bij de paarden!

(1 keer was wel heel sneu, ze kwam heel lief naar me toe al kopjes gevend tegen alles wat ze tegen kwam, toen snuffelde ze aan het draad... patss)

Mijn paard heeft er een keer in gebeten :') }:0 was ook wel sneu. Maar wel zijn eigen schuld :Y)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:48

Inderdaad veel te veel!
Dan schrikt de poes zo erg (als ze het overleeft) en komt never nooit meer terug!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:49

Mijn katten lopen ook achter een paardenstroomapparaat op het lichtnet. Ze lopen er maar 1 x tegen aan, net zoals Kiwiko zegt en daarna hebben ze heilig respect voor alle witte draadjes.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:51

Ik heb ook gaas aan de bovenkant van de schutting, die groene met openingen van 10 bij 5 cm ongeveer, en heb het naar binnen gevouwen zodat het in een hoek zit, daar zijn ze nog nooit overheen gekomen. Misschien kun je dat proberen?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:51

Ik zou liever gewoon een net over de tuin spannen!
Want als ze een schok krijgt als ze eroverheen springt dan komt ze nooit meer terug.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:53

Ik wist ook niet dat honden en katten er een beschadiging van op hun hart konden krijgen.
Mijn oude hond heeft jaren geleden eens keer over het schrikdraad staan plassen, daar heeft hij toen een flinke beschadiging op zijn ego aan overgehouden (en niet op zijn hart denk ik, het beestje is 17 geworden)

Kun je het gaas niet een beetje naar binnen trekken? Dat je een hoek krijgt tussen het gaas en de schutting?
edit; wat Ikima zegt...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:58

Een schrikdraadje boven op de schutting werkt denk ik niet; er wordt geen aarde gemaakt door de poes.
Er hoeft voor zo'n klein beestje niet zo bruut veel stroom op als bij de paarden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:00

tuurlijk krijgt zo een dier een opsodemieter, das ook de bedoeling :D :D

maar dood gaan ze er niet aan hoor, echt niet :D :D

gewoon vol stroom opzetten en dan ben je er in een keer helemaal klaar mee :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:01

als die in de lucht hangt dan krijgt hij geen aarde...... maar meestal is er wel een pootje tegen een schutting aan :) en das genoeg :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:15

maar zo duur is het toch niet om zo een kattenhekje-dingetje-omheining-afrastering-systeempje te kopen bij de dierenspeciaal zaak?
Ik geloof dat ik ze al voor onder de 100 euro zag liggen in de dierenapotheek.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:16

Wij hebben een speciaal schrikdraad-apparaat voor huisdieren bij de Welkoop gekocht. Wel prijzig, maar wij hebben er geen moment spijt van gehad.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:19

Jetje1985 schreef:
Wij hebben een speciaal schrikdraad-apparaat voor huisdieren bij de Welkoop gekocht. Wel prijzig, maar wij hebben er geen moment spijt van gehad.

Kun je zien hoeveel volt hierop staat?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:19

Nu niet, want ik zit op het werk ;-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:20

Je kan ook een vislijn [45/100ste] over je schutting spannen.
Wel goed strak,als je kat dan over de schutting wil gaan raakt die uit evenwicht door de vislijn.Hij ziet die vislijn n.l. niet en is er dus niet op bedacht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:21

Storm schreef:
Jetje1985 schreef:

Kun je zien hoeveel volt hierop staat?

hoeveel volt erop staat is niet belangrijk............. want er zal geen dier doodgaan ook al is het de maximale voltage :D :D

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:22

onze pup was met 12 weken lekker aan het ravotten op stal, overal in bijten aan halstertouwen hangen, tot ik naar het weiland ging, pup erachteraan; die dacht; 'heyy leuk touwtje' PATS ff stroom in zn mond. Ging van schrik erin liggen. Het arme ding heeft de hele buurt bij elkaar gejankt.
Nu zal je denken; die heeft zn lesje wel geleert.

Nou... think again.
Hij vliegt nu 4 weken later gewoon weer in het rond en hangt lekker weer in het schrikdraad haha. Maar hij wel weer dondersgoed waar er wél stroom op staat en waar niet. Het onderste draadje kan hij gewoon aanraken en dat weet hij heel goed :P