Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

suuzepuus schreef:1 van mijn poezen heeft ook langere nagels dan normaal. ik knip ze. als ik dat niet doe groeien ze door haar voetjes in (is nog niet gebeurt maar ze groeien wel rond)
ik heb een speciaal nagelknippertje. dat werkt erg fijn en de kat vindt het helemaal niet erg!
ze komen niet anders terug als dat ze waren hoor!
franka75 schreef:aha nou ze komen niet scherper terug ze worden dan weer scherper op de normale manier gooi kattekruid op de paal paal op zn kant een heel klein beetje kattekruid zon kwart theelepeltje zonder kop erop. kan je in sommige dierenwinkels krijgen in een zakje.
maar hoe kom jij aan die krassen op je armen, ja heb ik ook wel eens hoor maar waar komt het bij jou door?
franka75 schreef:aha nou ze komen niet scherper terug ze worden dan weer scherper op de normale manier gooi kattekruid op de paal paal op zn kant een heel klein beetje kattekruid zon kwart theelepeltje zonder kop erop. kan je in sommige dierenwinkels krijgen in een zakje.
maar hoe kom jij aan die krassen op je armen, ja heb ik ook wel eens hoor maar waar komt het bij jou door?
CM_ schreef:franka75 schreef:aha nou ze komen niet scherper terug ze worden dan weer scherper op de normale manier gooi kattekruid op de paal paal op zn kant een heel klein beetje kattekruid zon kwart theelepeltje zonder kop erop. kan je in sommige dierenwinkels krijgen in een zakje.
IPV kattenkruid kun je dan veel beter wat druppels valeriaan erop doen, succes gegarandeerd.
suuzepuus schreef:maar als hij met het spelen zn nagels in je arm zet helpt het niet als je ze gaat knippen. hij zou dat af moeten leren.
als ze echt te lang groeien kun je ze knippen maar je kunt ze er niet afhalen hoor (ja kan wel, je kunt ze laten verwijderen heb ik weleens gehoord maar dat lijkt me niet de bedoeling)
katten kunnen ook zachtjes spelen!
waarvan 1 ook verstoten is door haar moeder toen ze ong. 3/4 weken oud was en die speelde ook erg ruw. Ffortuna schreef:Het feit dat hij de krabpaal niet gebruikt is op zich niet zo'n ramp, want de nagels worden scherper (!!) van het gebruik van de krabpaal. Zolang hij over een harde vloer loopt zal hij wel de oude nagels verliezen (lijken op vliesjes) dus dat lost zichzelf gewoon op.
Knippen lijkt me voor jou de enige oplossing voorlopig, en inderdaad goed leren dat hij niet zijn nageltjes teveel gebruikt tijdens het spelen. Dat duurt even, maar lijkt me in jouw geval wel erg handig. Bij mij is het met mijn 2 monsters ook geluktwaarvan 1 ook verstoten is door haar moeder toen ze ong. 3/4 weken oud was en die speelde ook erg ruw.
cissy schreef:en bedankt, dus de rest heeft geen nivo???
Krabpaal is inderdaad niet zozeer voor de nageltjes, al houdt het wel je meubels heel maar ook om energie op te botvieren, lekker klimmen en klauteren en ondersteboven in gaan hangen....

ook mijn kat haald me wel eens open tijdens stoeien. lifaya schreef:Beetje apparte reactie idd
Gewoon knippen, doe ik ook, niet wekelijks, zoals aangegeven, want dat is beslist niet nodig, 1 x in de 3 weken doe ik het.
edit: ik denk dat het grootste gedeelte zich wel kan inleven in hoe het voeld gezien iedereen een kat heeftook mijn kat haald me wel eens open tijdens stoeien.