wk gekte en bange honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

wk gekte en bange honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 17:46

zat in dubio of BB of LZP ,merk wel als ie verplaatst wordt

ok ok....ik geef gelijk toe ik hou niet van voetbal
maargoed andere mensen wel en dat respecteer ik gewoon

nou is nederland toch altijd al erg commercieel en met alles oranje en vlaggetjes enz,nou ja goed tot daar aan toe dan....

maar nu wordt ik echt gek! :oo :roll:
hier in de flat zijn er van die grapjurken met van die blaastoeters....
wat een pokkeherrie!!
en mijn honden zijn er gigantisch bang voor! vooral de russel tript m alle kanten op en weet niet meer waar ze het zoeken moet in huis
en zijn het dan nog kinderen, ok dan ligt het acceptatieniveau wat hoger
maar het zijn gasten van 22/23 jaar die de hele dag maar op het balkon zitten de toeteren

en nu weer een nieuw iets.....een ole ole toeter, die de hele tijd hetzelfde mechanische deuntje schreeuwt
wil ik er van af zijn moet de balkondeur dicht en zit ik met de benauwdheid.....

:\

wie o wie ervaart het ook zo of stel ik mij maar aan?
ik vind het gewoon te meer erg omdat mijn dieren er zo verschrikkelijk onder lijden.....

Flabbergast

Re: wk gekte en bange honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:47

Je kunt toch gewoon vragen aan ze of ze het iets kunnen minderen :)?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:49

Het lijkt door de jaren heen dat de WK drukte steeds asocialer wordt, ik merk het hier ook.

Dan laat je je hond uit en dan zitten er een paar knapen met die toeters in de bosjes, een heeft er een gigantische blauwe plek aan overgehouden gezien mijn hond een beste optater kreeg van de schrik.

Ongelovelijk. :n
Of zoals Sire zegt: Nederland wordt steeds asocialer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:50

Nog geen toeter gehoord hier. :D

Ik zou als ik jou was even in gesprek gaan want zoals ik t lees weet jij wie er lawaai maken en zijn het niet al je buren toch? Als je uitlegt dat je dieren er bang van zijn moet je toch op enig begrip kunnen rekenen? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:51

Mijn hond lijdt er niet onder, die vindt alles leuk, maar ikzelf lijd er wel degelijk aan. Irritante rottoeters hadden nooit uitgevonden moeten worden...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 17:51

Ezumii schreef:
Je kunt toch gewoon vragen aan ze of ze het iets kunnen minderen :)?

uhm nee als het 1 woonhuis is dan wordt het nog wel haalbaar
maar het zijn vrijwel allerlei diverse woonhuizen
(even ter situatieschets: grote flat, 10 verdiepingen, ghettowijk en heel veel jeugd)

ik zie mijzelf niet alle balkons af gaan kijken waar ik dan aan moet bellen en de hele flat doorgaan
wel heb ik zitten denken aan een grote brief en die in de centrale hal te hangen
maar ben bang dat die niet gelezen gaat worden door ze :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:52

Hier heeft mijn hond er gelukkig geen last van, hier in de straat ook idioterie. Ik denk dat ik dr wel op af zou stappen als ik merkte dat ze het niet leuk zou vinden, opdringerig gedoe ook!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:53

Oh, als t je hele flat betreft ga je t tegen ze afleggen ben ik bang. Ik stel voor dat je je intrek in een bunker neemt en dan maar duimen dat NL niet door de voorrondes komt. Sterkte. :(:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:53

En hoe lang is dit aan de gang? Het is zondag, de vrienden zitten bij elkaar onder het genot van een biertje..... Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen dan gebeuren.

Ach Goof, iets minder kan toch wel? Ik kan toch ook zeggen 'die irritante viervoeters' hadden nooit uitgevonden moeten worden.

Het is een paar keer per jaar oranjegekte....en soms maar 1x in de 2 jaar. Komop :). De een vindt vuurwerk leuk, de ander paarden, de ander honden en de ander weer oranjegekte.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 17:54

Ir111 schreef:
Oh, als t je hele flat betreft ga je t tegen ze afleggen ben ik bang. Ik stel voor dat je je intrek in een bunker neemt en dan maar duimen dat NL niet door de voorrondes komt. Sterkte. :(:)

nou niet de hele flat maar zeker wel een fiks aantal huizen......
de oudjes die hier nog zitten durven niet zo heel veel te zeggen :n

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:56

Oh god die olé toeter.. Die hadden ze hier in de wijk 2 jaar geleden ook, helemaal naar werd ik er van op een gegeven moment..

Gelukkig heb ik hier nog geen herrie gehoord, wel is de halve wijk oranje en mijn buurjongetjes hoor ik al weken over handjes, gogo's, beesies en wat niet al.. Maar herrie is er nog niet, dus ik weet ook niet of en hoe pupsel er op reageert.. Er is toch ook nog geen voetbal of wel? Dan zie ik namelijk helemaal geen reden om te gaan zitten toeteren..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 17:56

zap schreef:
En hoe lang is dit aan de gang? Het is zondag, de vrienden zitten bij elkaar onder het genot van een biertje..... Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen dan gebeuren.

Ach Goof, iets minder kan toch wel? Ik kan toch ook zeggen 'die irritante viervoeters' hadden nooit uitgevonden moeten worden.

Het is een paar keer per jaar oranjegekte....en soms maar 1x in de 2 jaar. Komop :). De een vindt vuurwerk leuk, de ander paarden, de ander honden en de ander weer oranjegekte.

de hele week dus al :(
ik denk vakantietijd in studieland ofzo? ik heb geen idee.....

ja ik vind paarden leuk en honden ,maar mijn flatgenoten hebben daar toch echt geen hinder van :n
kijk dat alles oranje bekleed wordt, nou ja voorruit dan maar :P
maar het mag best geluidloos

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:57

zap schreef:

Zoiets heet respect voor een ander hebben. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:00

Ach joh..het duurt toch maar even..Nederland ligt er binnen de kortste keren uit en dan gaan al de vlaggetjes, toeters, en weet ik wat nog meer, weer voor 4 jaar de kast in!

Hoop het stiekum niet natuurlijk!!!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:05

nou ik hoop het dus wel :=
al is het alleen maar vanwege de honden

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:06

magda_90 schreef:
zap schreef:

Zoiets heet respect voor een ander hebben. :)

Ja en de andere kant heet verdraagzaamheid.... met elkaar leven heet zoiets ;). Het duurt maar even, laat de ander ook even genieten zeg. Honden blaffen zeker nooit? We hebben zeker nooit harde muziek aanstaan? Andere hebben nooit last van 'ons'? Dat geloof ik namelijk niet :Y) . Beetje verdraagzaamheid is wel op zijn plaats hoor, helemaal als het gaat om iets dat bijna heel NL aangaat. Want hoe je het went of keert, Voetbal is nu eenmaal enorm populair. Ik houd ook niet van koniginnedag, ik houd ook niet van oud&nieuw en ik houd helemaal niet van Carnaval. Zal ik dan iedereen maar 'verbieden' in die trant luidruchtig te doen. Of zal ik mee aanpassen aan de rest van NL en er gewoon mee leren leven? Nou, ik zal je vertellen dat dit je leven een stuk aangenamer maakt ;). Dan maar even de deur dicht van het balkon..probleem opgelost. Dan maar even afzien in de warmte of trek er lekker op uit met je honden.

Voor de duidelijkheid, dit vind IK!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:07

Het is niet alleen het WK wat mij ergert Zap, het is de complete samenleving zoals die voorbeelden die je noemt.

Omdat het WK is moet het maar geaccepteerd worden dat er om de 10 meter een of andere knaap met zo'n toeter staat en je de stuipen op het lijf jaagt, ik accepteer het niet en die knaap krijgt het dan zeker te horen.

Dito met ander overlast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:08

zap schreef:
Ja en de andere kant heet verdraagzaamheid.... met elkaar leven heet zoiets ;). Het duurt maar even, laat de ander ook even genieten zeg. Honden blaffen zeker nooit? We hebben zeker nooit harde muziek aanstaan?

Kom op zeg dr is een verschil tussen een keer een radiootje hard of een of andere idioterie waar je niet mee romheekom zowel in je straat de media.
Je hoeft geen radiozender aan te zetten of je wordt er mee doodgegooit.

aerdenhout1 schreef:
Hoop het stiekum niet natuurlijk!!!!

Ik hoop van wel en dat die onzin maar snel afgelopen is

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:12

Er is natuurlijk een verschil tussen een middagje herrie en gekte omdat Nederland speelt, en de hele week structureel op het balkon te gaan zitten toeteren terwijl er helemaal geen voetbal ís op het moment..

Het eerste geval, prima, live and let live.. Het tweede geval? Belachelijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:13

zap schreef:
Ja en de andere kant heet verdraagzaamheid.... met elkaar leven heet zoiets ;). Het duurt maar even, laat de ander ook even genieten zeg. Honden blaffen zeker nooit? We hebben zeker nooit harde muziek aanstaan? Andere hebben nooit last van 'ons'? Dat geloof ik namelijk niet :Y) . Beetje verdraagzaamheid is wel op zijn plaats hoor, helemaal als het gaat om iets dat bijna heel NL aangaat. Want hoe je het went of keert, Voetbal is nu eenmaal enorm populair. Ik houd ook niet van koniginnedag, ik houd ook niet van oud&nieuw en ik houd helemaal niet van Carnaval. Zal ik dan iedereen maar 'verbieden' in die trant luidruchtig te doen. Of zal ik mee aanpassen aan de rest van NL en er gewoon mee leren leven? Nou, ik zal je vertellen dat dit je leven een stuk aangenamer maakt ;). Dan maar even de deur dicht van het balkon..probleem opgelost. Dan maar even afzien in de warmte of trek er lekker op uit met je honden.

Voor de duidelijkheid, dit vind IK!

ja ik vind dus wat anders

want ik draai geen harde muziek en als mijn honden blaffen kap ik dat gelijk af want ik wil geen overlast bezorgen

en ik wil best een dagje incasseren
maar ik zit nu al een hele week met een gestressde russel in huis en een bull die met dat getoeter gelijk van het balkon afvlucht (zijn favoriete plek)
en na een week ben je het wel beu hoor,en zeker wetende dat het nog een tijd gaat duren :\
laat ze toeteren tijdens die uurtjes voetbal
maar niet de hele middag en avond omdat het zo grappig is met je vrienden :\

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:15

Het toeteren is ook heel irritant, net als dat gezeur met vuurwerk dat al ergens in oktober begint. Maar tegelijkertijd gaat dat niet veranderen, dus ik zou in elk geval je honden om leren gaan met de herrie. Lijkt me voor henzelf een stuk prettiger.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:16

Shadow0 schreef:
Het toeteren is ook heel irritant, net als dat gezeur met vuurwerk dat al ergens in oktober begint. Maar tegelijkertijd gaat dat niet veranderen, dus ik zou in elk geval je honden om leren gaan met de herrie. Lijkt me voor henzelf een stuk prettiger.

nou die russel krijg ik never nooit meer zover....ze is 11 en kan enorm stressen door dit
ik negeer haar want aandacht geven in deze is niet goed....
ze ligt helemaal te hijgen en te rillen.......

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:21

ikdoemaarwat schreef:
nou die russel krijg ik never nooit meer zover....ze is 11 en kan enorm stressen door dit

Als je er van uitgaat dat dat niet meer te doen is, is dat vast een voorspelling die uitkomt. Maar wat wil je verder horen? Het WK gaat niet verdwijnen en het toeteren ook niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:23

Shadow0 schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Als je er van uitgaat dat dat niet meer te doen is, is dat vast een voorspelling die uitkomt. Maar wat wil je verder horen? Het WK gaat niet verdwijnen en het toeteren ook niet.

wat ik wil horen?

nou eigenlijk loos ik nu gewoon alleen even mijn frustratie's op bokt :+
en heb wel degelijk een een vraag gesteld in OP
dus..............

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:29

En mijn antwoord zou zijn dat je moet proberen het lijden van de dieren te verlichten. Die toeters krijg je niet weg, dus is het aan jou om je honden te leren dat dit niet iets is om bang voor te zijn.