Wat heb jij je huisdier allemaal te bieden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Wat heb jij je huisdier allemaal te bieden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 13:29

Wat betreft mijn konijnenfamillie heb ik ze volgens mij wel genoeg te bieden. Heb 'vroegah' soms wat minder tijd voor ze gehad maar aan de échte basisbehoefte's hebben ze nooit te korten gehad (van wat ik voor ze heb kunnen doen).

Mijn konijnen krijgen goed voer, de normale onderhoudsbrokjes ongemengt. En een handje russelrabbits muesli, heerlijk vinden ze het, vooral de muesli is meestal gelijk op :D . Ook krijgen ze vaak een portie hooi, (op het moment de kruiden paardenbloem hooi, ruikt verrukkelijk, en dat smaakt het volgens mij ook want ook dit is zo op :D ) de meeste zitten wel bij elkaar op een paar kleine uitzonderingen na. Ze hebben bij mij toch wel genoeg bewegingsvrijheid (komt binnenkort weer een nieuwe ren aan). Ook spring ik met ze, wat ze absoluut uitstekend doen, vooral mijn oudste vos springt over al het hoogs en geks heen op MIJN commando :)) . Ze hebben vrij ruime hokken, en al boven al als er iets mankeert ben ik niet beroerd naar de DA te stappen. Natuurlijk hoort dit bij de basis behoeftes! :)

Maar waar ik zo benieuwd naar was, wat hebben jullie je huisdieren allemaal te bieden?

Captain

Re: Wat heb jij je huisdier allemaal te bieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:35

Konijnen; zitten met z'n 2-en (komen er nog 2 bij over een tijdje) op een stuk grond. Bestraat, in de hoek ligt al een hoopje zand waar ze af en toe lekker in liggen. Over een tijdje gaan we er een zandbakje van maken zodat er meer zand in kan en ze beter kunnen graven. Ze lopen van 's morgens 8 tot 's avonds 10 buiten. Onbeperkt hooi en fris water. 's morgens en 's avonds een half bakje voer. 2 appels per konijn per dag en af en toe een bakje met wortel, appel, brood, gras en zonnebloempitjes. 's nachts zitten ze in een blokhut van 3x4.

Kippen; Lopen ook los op het zelfde stuk bij de konijnen, onbeperkt voer en water. Regelmatig gras/blaadjes/brood/aardappels etc.

Duiven; onbeperkt voer en water, op warme dagen mogen ze uit hun hok en zitten ze in een overdekt hokje op de grond waar ze lekker kunnen baden in een badje.

Katten; Lopen altijd buiten, 's avonds eten. Dagelijks spelen en dingetjes aanleren.

Aquarium; elke avond beetje voer, eens in de zoveeltijd het glas schoonmaken aan de binnenkant, filter schoonmaken en 1/3e van het water verversen.

Muggen; genoeg bloed :')

Spinnen; slaapplekje in de hoek van me kamer.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 13:38

Wow hanna menno! wat goed zeg :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:38

Ja, als je dieren neemt moet je er ook goed voor zorgen! :))

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:39

paarden: 24/7 buiten in de wei/rijbak en met noodweer(zowel kou als hitte) kunnen ze in een ruime stal.
honden: lopen ook vrijwel altijd los, mits er niemand thuis is zitten ze in de schuur.
katten: 24/7 buiten en kunnen altijd naar binnen
konijnen/cavia's: ruime hokken
vissen: ruim aquarium die goed onderhouden wordt
kippen: ruime kippenrennen met genoeg schuilmogelijkheden en schaduw. voor de eenden en ganzen hebben we een stuk sloot afgezet zodat ze ook kunnen zwemmen.
edit: ik was de vogels vergeten, die zitten in 3 grote voliaire's waarbij in de zomer ook de cavia's in loslopen.

en natuurlijk zijn alle dieren voorzien van genoeg eten en drinken en hun basisbehoeften.
Laatst bijgewerkt door Illusion op 04-06-10 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:40

Ik heb 4 konijnen bij elkaar zitten in een mega groot hok waar ze eigenlijk noot in zitten haha. 3 verdiepingen. Ze lopen los in de tuin. In de zomer op 50 m2 en in de winter op 100 m2. In de zomer staat namelijk het zwembad er en daar mogen ze niet bij.

Ze krijgen onbeperkt hooi en krijgen per dag een flinke bak groenvoer. Ze lopen op de stenen, alleen pluk ik nu dus veel gras voor ze. Ze krijgen bij mij gewoon basis voer en wat gemengd. Ze leven verder erg zelfstandig en zijn ook niet super handmak. Bang zijn ze echter ook niet.

Ik vind het wel prima zo en hun ook wel denk ik.

Verzorgpaard staat 24-7 buiten, winter en zomer. Krijgt goed hooi en lekkere meusli van Marstall.

Mijn katten hebben een kattenluik en onbeperkt eten aan brokken. Mogen ook overal komen en krijgen genoeg aandacht.

Vissen hebben we in een aquarium van een meter.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:41

Paarden:
Buiten: paddock, weiland, heuvels, hooi, onbeperkt water en schaduw/zon.
Binnen: Boxen, water etc.

Katten: ze mogen naar buiten als ze dat willen en ook weer naar binnen. Voer krijgen ze vrij regelmatig, anders vangen ze wel wat :P

Honden: mogen los rennen op erf

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 13:42

Uiteraard! Maar helaas doet niet iedereen dit! Maar jij... echt respect ! :D
Hannah_Menno schreef:
Ja, als je dieren neemt moet je er ook goed voor zorgen! :))
Laatst bijgewerkt door NicoleHorses op 04-06-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 13:43

mensen ik heb het over huisdieren dus niet over paarden :D
anders had ik die van mij er ook wel bij kunnen zetten :=

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:44

Koijnen en kippen:
Zitten samen in een hok van 4 bij 3 meter. Kippen mogen elke dag een paar uur rondscharrelen op het land. Konijnen krijgen op dat moment groenvoer.
-onbeperkt hooi
-legnesten voor kippies
-altijd vers water
- voldoende te eten
-voldoende afleiding (wilgetakken, korfjes groen voor de kippies)
-schoon hok

Katten: een grote compleet omheinde tuin. Naar buiten in de tuin onder toezicht. Onbeperkt water en brokjes.

Honden: zeker 3 keer per week een boswandeling van een paar uur. Grote omheinde tuin, 2 keer per dag rennen en dollen in het weiland, 2 keer per dag voer, onbeperkt water, een eigen zwembadje in de tuin. En een beetje training met heul veel lekkers.

Edit: Uiteraard wordt er ook ontvlooid, ontwormd en iets tegen teken gegeven.
Voor alle dieren geldt (zelfs de kippies): ik sta liever een dag te vroeg bij de dierenarts dan een seconde te laat!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:48

Ik heb 2 poezels die een appartement + balkon van 85 M2 tot hun beschikking hebben, daarnaast is een van de 2 ( de oudste ) een oude dakhaas, want ze springt gerust 1,5 meter hoog het dak op..

Ze krijgen op tijd hun vlooiendruppels/voer/prikjes en mogen overal in het huis komen en slapen waar ze willen.

Ik heb per kat 1 kattenbak en ben zelfs zo maf dat ik ze dagelijks een andere smaak voer geef :o Want mensen willen ook niet iedere dag hetzelfde eten :o

Ze krijgen regelmatig lamshart en af en toe een heel klein laagje melk.. ( waqar ze overigens nog nooit ziek van zijn geworden in hun 13 en 14 jaar )

Vers water staat er dagelijks :D En het vreselijke walgelijke kroelen wat we dagelijks doen is natuurlijk ook niet onbelangrijk :+:
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 04-06-10 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

fanci_mike

Ons konijntje is een beetje een achterblijvertje, we willen deze zomer de tuin helemaal verbouwen waarbij zij dan echt een ruime ren erbij gaat krijgen (ze heeft nu een beschamend klein dubbeldeks hok). Ze krijgt dagelijks droog- en groen voer, en regelmatig schoon hooi (wat ze deels opeet en deels verziekt door erop te plassen)
De poes slaapt op bed, loopt de hele dag buiten, behalve als het regent want dan wil hij liever binnen blijven. De hele dag staat er een bakje brokjes klaar, en 's avonds krijgt hij nog een beetje blikvoer.
De slang heeft een eigen kamertje...

Tuc

NicoleHorses schreef:
mensen ik heb het over huisdieren dus niet over paarden :D
anders had ik die van mij er ook wel bij kunnen zetten :=

Oh sorry, dacht eerlijk gezegd dat paarden daar ook onder vielen :D

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:49

Mijn paard staat op een fijne stal waar ze zoveel mogelijk buiten komen , onbeperkt hooi en veel paardenvriendjes

Mijn hond krijgt heel veel aandacht ;) veel beweging , 2 keer per dag voer , en natuurlijk onbeperkt vers water. Als we langer dan 4 uur van huis zijn gaat hij naar de oppas, mocht het voorkomen dat we onverwachts langer weg zijn dan 4 uur dan bel ik de buuf en die haalt hem dan op en blijft hij gezellig daar.
Verder is hij vooral hond, met regels en training ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 13:55

leuk allemaal!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:02

Onze beesten hebben een luxeleven :Y)

Geiten (4):
- stal van 4x4
- wei van om en bij de 10are
- dagelijks vers water/hooi/brok
- hele hoop 'klim/speel'tuig in de wei

Kippen (3)
- stal van 2x2
- drie aparte legbakken met hooi
- onbeperkte buitenruimte van 5x15

Katten (3)
- worden binnen en buitengelaten op hun verzoek :Y)
- onbeperkte buitenruimte
- elke morgend vers water/brokken/natvoer (buiten eveneens onbeperkt brokken)

Hond (1)
- 4/5keer per week mee hardlopen (45min)
- 2keer per week wandeling
- bij deftig weer: hele dag buiten
- tuin ter zijne beschikking van meer dan 10are
- 2/3keer per week mee naar training (hondenschool)
- 2keer per dag eten
- elke morgend mag hij mee de wei in
.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:53

Konijn; een nacht en buitenhok en af en toe in de tuin
ale dagen vers groen en bix, af en toe water.

Katten; het hele huis tot hun beschikking, slapen op bed (of waar ze ook willen), krijgen het beste eten water is
en mogen thuiskomen en weggaan wanneer zij willen

Hond; bench
en alle dagen lange wandelingen (Soms een hele dag bijna niets komt ook voor)en ze barft.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:57

hond : S'ochtends naar het bos, los in de tuin lopen , s'avonds bos
kat ; Alles tot haar beschikking .
vis, mega aquarium + vriendjes.

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:03

paarden: vooral genoeg eten, en kunnen 24/7 buiten staan, maar als het te warm is, zet ik ze wel in de stal (buitenstal waarbij de voorkant geheel open is)

Hond: 2x per dag eten, verder hele dag buiten (boerderij) en 2x per dag met de auto meerennen (vind hij geweldig)

katten: 2x per dag eten, en voor de rest binnen/buiten, net wat ze willen

Duiven/Kippen: kunnen altijd naar buiten, maar zitten meestal in het hok, 2x per dag voer+ vers water en genoeg nestplaatsen.

Alle dieren krijgen medische zorg wanneer nodig

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:07

Mijn twee luipaardgekko's boven zitten in een mooi ruim terrarium boven en hebben het daar dik voor elkaar.
Helaas was de derde luipaardgekko altijd het buitenbeentje geweest & die heb ik na een gevecht waarbij ze haar staart heeft afgeworpen eruit gehaald. Ze zit momenteel in een te kleine bak, maar alle basisbehoeften heeft ze wel.
Gelukkig ga ik zeer spoedig een nieuw terrarium halen, wat echt een gekko paradijs word :)

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:13

2 honden ; hele dag buiten , er is altijd wel een gek te vinden die even met ze speelt of ff aanhaalt. Nou en dan gewoon naast dat ze zelf de hele dag buiten liggen worden ze nog 4x echt uitgelaten, omdat we niet willen dat ze hun behoefte doen op het erf, plasje is nog niet zo erg.. maar de grote behoefte , jek :P!
Nouja dan krijgen ze allebei 2 x per dag brok, sochtends & savonds.. plus dat ze na het avond eten bij ons de overgebleven groenten krijgen, en als we overgebleven rijst hebben krijgen ze dat ook.
Verder ook netjes DA voor entingen en pruttel..

2 konijnen ; Groot ruim 2verdiepingen hok, elke dag gewoon netjes hooi, brokjes, vers water eventjes eruit om te kroelen. En verder spelen ze de hele dag in hun grote ren. En gaan ze sávonds laat naar hun 2 verdiepingenhok om smorgens weer naar de ren te gaan.
Verder heb je ook van die knabbelsticks die vinden ze heeeeeerlijk .. dus die krijgen ze ook geregeld. Of even een appeltje of een stukje broccoli .

paarden ; S morgens tegen kwart voor 7 ongeveer hooi, dan om kwart over 7 brok, en half 8 gaan ze naar buiten. Dan tussendoor pluk ik ze er om en om uit om te rijden/longeren/tuttelen etc. .. daarna gaan ze weer terug de wei in. Savonds tegen uur of 11 gaan ze naar stal , krijgen ze nog berg hooi en brok. Ook krijgen ze ieder na een 'werkje' muesli bij. En natuurlijk mijn vader die steeds stiekem de wei in loopt om appeltjes en mandarijnen en paardensnoepjes te brengen.. En maar denken dat ik niks door heb :D

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:17

We hebben heel lang konijnen gehad (meestal 2 tegelijk want alleen is maar alleen).

Onze tuin is behoorlijk groot (10 bij 23?) en er zit gaas omheen dus ze liepen gewoon los, 's avonds hun hok in (vanwege vossen) en 's morgens er weer uit. Geen gevaarlijke planten, genoeg schaduw en een vijfer om uit te drinken. Hok was ruim en elke week schoon en doordeweeks de vieze plekken weghalen, knabbelgerei en speeltjes het was er allemaal.

Omdat we vaak 'probleemkonijntjes' uit het asiel meenamen moest er goed op gelet worden, tanden knippen (sleten niet vanwege de scheve stand gelukkig ging eten wel goed) , wassen/kammen (half-angora met rastakapsel), en kamile thee maken (Ja echt konijn had dat graag dus waarom niet?).

Ze hadden het bij ons behoorlijk goed al zeg ik het zelf.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:19

2 Katten: elke ochtend vol bakje voer, om de 3dagen schone kattenbak. ze komen niet buiten omdat ze dat niet durfen :Y)
(zijn raskatten en kwamen vroeger nooit buiten vandaar dat ze het niet gewend zijn) Mits als wij in de tuin zijn willen ze welleens komen. maar vaak is het niet.

2 cavia's.
binnenkooi wel zéér groot. elke week schoon hok. elke dag hooi en vers water + bak vol eten. en soms lekker wat groente/fruit :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:21

Honden en kippen hebben de volgende luxe: een tuin, gedeelte wei, van 3500 vierkante meter :)

Vroeger ook katten gehad.. Hier zou ook makkelijk een pony kunnen staan :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:27

2 katten: onbeperkt brokjes en water uit de drinkfontein, grote plafon krabpaal, elke dag drollen uit de kattenbak en 1 keer per week helemaal leeg, het hele huis tot hun beschikking en veel aandacht (slapen snachts gezzelig op bed)
3 degoes: grote voillere met onbeperkt eten en drinken en meerdere speeltjes ze komen niet los aangezien ze zelfs gaten in het laminaat knagen
3 hamsters: Allemaal een grote curver met speeltjes, onbeperkt eten en drinken.
2 muizen: Groot terrarium met speeltjes, voldoende bodembedeking om tunnels te graven (zo`n 15 cm) en onbeperkt eten en drinken
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 04-06-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt