volwassen hond met kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

volwassen hond met kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 00:29

De titel zegt het eigenlijk al.
Wie kan me persoonlijke ervaringen geven over een kitten in huis te nemen als je een volwassen hond hebt.
Hond is zeer lief en doet nooit kwaad naar andere dieren, maar heb geen idee of het een goed idee is om een kitten in huis te nemen.

Groetjes

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:46

Anoniem

Re: volwassen hond met kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:42

Kitten en volwassen hond gaat vaak prima, een volwassen kat en een puppie duurt ff wat langer :j

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:16

Wij hebben het allemaal. Eerst volwassen honden met een kitten erbij, nu een volwassen kat met puppy's erbij.
Wij moesten de eerste uren wel een van onze honden vasthouden, met de kitten erbij, omdat ie hem anders toch echt opgevreten zou hebben, maar na een dag daarna ging het prima

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:16

Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 03-06-10 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:18

Ik heb ook met beiden ervaring... Eerst een kitten, toen zij volwassen was een pup en toen de pup 9 maanden was weer een kitten. Gaat prima!

Ik sluit me Yamca aan dat een volwassen hond met kitten beter gaat als andersom. De hond en de kitten zijn namelijk dikke maatjes. De andere twee willen niets van elkaar weten.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 11:43

Bedankt voor jullie reacties!
Heb ik veel aan.

Hebben jullie het idee dat de kat en de hond echt iets aan mekaar hebben? Genieten ze van elkaars gezelschap, spelen ze...
of leven ze meer elk hun eigen leventje?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:43

Bij ons spelen ze wel degelijk! Stitch en Pleakley hebben echt lol samen... :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:47

Wij hebben ook van alles. Volwassen honden waar kittens bij kwamen, maar ook volwassen katten waar een pup bij kwam, gaat beiden wel goed hoor. Onze ene (volwassen) kat wil niets van de pup weten en ze vliegen elkaar dus wel eens in de haren, maar meer eigenlijk niet. Onze andere katten negeren hem of dagen hem uit, plagen hem dan.

Verder heb ik niet het idee dat onze honden en katten wat aan of met elkaar hebben. Ze leven met (of eigenlijk naast) elkaar, maar daar houdt het wel mee op eigenlijk.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:50

De mijne leven hun eigen leventje en negeren elkaar.
De vorige kat ging bij hem liggen en knuffelen maar je zag aan de hond zijn kop dat hij het niet zo aangenaam vond en dat hij niet goed wist wat die nu met dat rare ding moest aanvangen.
Ik heb wel bij mensen gebabysit waar hond en katten met elkaar speelden enzo dat was leuk om te zien maar katten zijn over het algemeen liever alleen en het zijn echte solitaire dieren.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:57

als je een hond hebt(of meer) en je neemt er één kitten bij, groeit de kat echt half op als hond
heb je meerdere katten dan trekken die samen op

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:16

de kat die als kitten erbij gekomen is, is echt zijn vriendje en speelt hij mee
de andere kat, die al ouder als de hond is, die laten elkaar met rust
ze doen elkaar niks, accepteren elkaar maar daar houd het ook op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:35

Kirrr schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Heb ik veel aan.

Hebben jullie het idee dat de kat en de hond echt iets aan mekaar hebben? Genieten ze van elkaars gezelschap, spelen ze...
of leven ze meer elk hun eigen leventje?

neem wel een kitten wat honden gewent is, en natuurlijk een hodn die katten niets doet, dan worden het dikke maatjes.
Mijn kitten was amper 500 gram toen ze al dikke maatjes was met mijn ambull van 40 kilo, slapen, spelen en rennen samen. (Foto staat in mijn profiel)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 12:51

Ik zou gaan voor een kitten uit een opvangcentrum... geen idee dus of de kitten honden kent..
Hond is zelf erg vriendelijk naar alle andere dieren, erg nieuwsgierig naar katten, maar erg voorzichtig en heeft zeker geen slechte bedoelingen.
Hond zoekt ook echt contact met mijn paarden, dus ik denk dat hij een ander dier in huis ook wel leuk vindt.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:41

hier hebben we 2 honden en al vaak kittens gehad.
Is nooit een probleem geweest. één van de katten lag vroeger bij hem tussen de poten :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:43

Bij mij ging het helemaal niet. De twee oudste honden vonden dat ze dood moesten en wel NU ... heb ze met grof geweld weg moeten halen bij de kittens. Mijn jongste hond, toen nog een pup, vond het prima en leuk. Kittens leven nu heerlijk ergens op een boerderij in Zeeland maar ik vond het wel heel jammer :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:49

een kitten wat geen honden gewent is doe je dr geen groot plezier mee.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 17:54

Chiqua, geldt dat echt voor elke kitten?
ik kan me moeilijk voorstellen dat alle mensen die hier reageren (met positieve ervaringen en mensen die ik zelf ken en waarbij ook alles goed ging) een kitten genomen hebben die opgegroeid is bij honden.
Wil absoluut de kitten geen slecht doen, dus als dit echt zo is, dan neem ik geen kitten die geen honden gewend is, maar ik vraag me af of dat het zo in elke situatie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:59

er is gewoon een verschil tussen kittens die opgegroeid zijn met honden en niet, de eerste zal die angst niet kennen de twee kan een levensgroot trauma oplopen als de eerste ontmoeting niet gaat zoals het hoort maar hier zullen uiteraard ook wel weer uitzonderingen in zijn.
Maar dat is wat mijn ervaring is. Ben benieuwd naar andere ervaringen :j

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:11

mijn katten die ik a 1,5 jaar heb zijn best gek met mijn hond van een jaar die ik nu 4 maanden heb..
toen ze 3 dagen weg was had ik echt de katten van slag.
1 van de katten ligt wel bij de hond in de mand
de andere niet, maar die is zo wiezo meer op zichzelf.
ik heb overigens allemaal vrouwtjes

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:48

Chiqa schreef:

Die van mij had nog nooit een hond gezien en lag op dag 1 al tussen de hond's poten te slapen. Dikke mik tussen die twee, dus dat kan gewoon prima.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:50

Mijne had nog nooit een hond gezien eerst even het kitten in de bench en dan laten snuffelen.
En binnen een uurtje lagen ze samen in de mand te slapen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:57

Wij hebben in de loop der jaren al verschillende combi's gehad van kittens/volwassenkatten/pups/volwassen honden. En het is altijd goed gegaan. We zijn ook pleeggezin voor het asiel en momenteel bij onze volwassen collie-teef lopen er 4 kittens rond van 5 weken. Poesjes vinden de hond geen probleem en de hond vindt het alleen maar leuk. We hebben een paar jaar geleden uit een opvangnestje een poes gehouden. Die kwamen zonder hun moeder en onze hond en oude poes hebben het spul opgevoed. Die poes is een halve hond of zo. Als je een rondje met de hond gaat lopen, loopt de poes mee. Onze vorige collie moest niets weten van kittens, vond ze eng en niet LEUK! We hebben ook wel een pup gehad bij volwassen katten, ging ook goed. Na een dag weet de pup dat poes geen speelgoed is. En onze poezen waren al volwassen honden gewend. Wij hebben eigenlijk altijd lieve honden gehad die niks doen aan katten zolang ze bij het huis horen. Vreemde katten buiten gaat niet goed, die worden weggejaagd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:49

Onze kittens waren half wild, die kenden helemaal niets, ook geen honden dus. Ik dacht ook vaak in het begin dat het nooit goed zou komen, je kon ze niet oppakken, dan raakten ze compleet in paniek. Maar nu (ze zijn nu twee jaar) zijn het de aanhankelijkste, liefste katten die ik ken. En de honden hebben ze geen enkel probleem mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:13

Goof schreef:
Chiqa schreef:

Die van mij had nog nooit een hond gezien en lag op dag 1 al tussen de hond's poten te slapen. Dikke mik tussen die twee, dus dat kan gewoon prima.

Mooi zo dus dat kan dus wel! Goed om te horen dat wist ik ook niet. :)