dood gereden kat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

dood gereden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 12:28

Gistermiddag was mijn vriend de heg aan het snoeien voor het huis,en er liep de hele tijd een katje bij hem in de buurt...

Hij bracht de rommel van de heg weg,en bij terug komst lag het katje dood gereden voor de deur,onze oprit...hij kwam naar mij toe om te vragen wat we nu verder moesten doen ,en ja,liep mee,en daar lag in een grote plas bloed een katje...heel zielig...

zei hem een doosje te halen,zodat we hem daarin konden leggen,en ja,maar bij buren gaan vragen of zij zouden weten van wie het katje kon zijn...

afijn,vriend gaat doosje halen,ik blijf bij het katje staan zodat er geen andere auto's overheen rijden,en er komt een man aanfietsen,stopt bij het katje,port er met zijn schoen tegenaan en zegt Sheiss...

dus ik zei nog,ja die is net aangereden,hij is dood...

die man kijkt me aan,en zegt,het is onze kat........en ze heeft 6 jongen... ;(

vriend komt met doosje aan,katje wordt erin gelegd,en die man zegt,nogmaals,das echt balen,de katjes zijn net 2 dagen oud,en nu moet ik die dood maken...

echt,ik ben geen kattenmens,maar mijn maag draaide om,ik heb hem even laten wachten,en erover gehad of het een optie zou zijn,die kittens op te halen om ze te redden..

maar ik weet niets van katten,mijn honden vermoorden katten,waar had ik ze moeten laten.... :\

het ging echt niet....zo zielig,hij zei nog,ach beestjes zijn net 2 dagen oud,ze merken er niets van,wil niet weten wat ie ermee gedaan heeft,maar ik blijf ermaar over piekeren...

ik snap het niet,waarom laten mensen toch katten buiten lopen,waarom katten buiten aan een weg waar auto's rijden,en waarom een katje met 6 kittens buiten laten lopen,wat is de meerwaarde daarvan??

hij zei nog,ja die rotauto's rijden hier zo hard,je mag hier 50 rijden,dus de meeste rijden dat ook,je kan moelijk eisen dat auto's stapvoets gaan rijden,omdat andere mensen hun huisdier op straat gooien...

ik snap het niet,en ik heb nog steeds een schuldgevoel dat ik die kittens niet ben gaan redden,ik als niet katten mens vind dat erg,die man als blijkbaar wel kattenmens,maakte ze diezelfde dag nog gewoon dood...

kan er met mijn verstand niet bij.... :n

RIP onbekend katje,en haar 6 baby'tjes.... ;(

EngeltjeSJarig

Re: dood gereden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:30

oooh bah wat een zielig verhaal..

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:31

JEMIG, ik zou direct die jongen weggehaalt hebben daar, dan maar aan de fles of een pleegmoeder zoeken of anders het asiel en niks voelen en zijn levende wezens hoor :n
Bah wordt hier gewoon misselijk van wat een ...... vent.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:36

Erg is zoiets wordt er ook regelmatig mee geconfronteerd. Woon aan een straat waar je 100 mag en op de boer. Regelmatig dode katten aan de straat. Ach daar komt wel weer een nieuwe voor, laat maar liggen, Bah

Laatst stond er nog een kitten voor de deur. maar heb er al 6 opgevangen.......... dus manlief was niet om te porren. Dag later lag hij aan de straat. Ik enorm schuldgevoel maar kan ook niet alles opnemen omdat een ander geen verantwoording neemt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:42

Hè bah..Daar hou je inderdaad een rotgevoel aan over. Eerst al een dode poes en dan ook nog te horen krijgen dat daardoor haar kittens ook ten dode opgeschreven zijn.. ;(

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:45

wij hebben onze kat altijd aan een lijntje lopen.somige mensen vinden het zielig maar sinds dat hij 6 weken was loopt hij al zo buiten en heeft er geen problemen mee.
het is overigens ook een ras kat maar dan nog ik zou mijn kat nooit los buiten laten lopen :9
zou er niet aan moeten denken me kat dood te zien liggen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 12:45

ja tuurlijk,alles in mij zei haal die kittens daar weg,maar mijn honden hadden ze echt dood gebeten,das punt 1,en asiel,denk dat die hetzelfde doet als die man,het stikt van de kittens...

zelfs puppies laten ze inslapen wegens gebrek aan mensen om ze groot te brengen...

:\ ,het had gewoon vorkomen kunnen worden,door dat katje niet aan een weg te laten lopen...dat doe je toch niet als een beestje baby's heeft...dan zorg je toch juist dat zoiets niet kan gebeuren..

ik kan er met mijn verstand niet bij...echt niet..

en ja,ik blijf er over piekeren,waarom ik die katjes niet gehaald heb,maar dan??wat had ik er dan mee gemoeten...

echt geen idee...ik weet niet eens hoe je die beestjes groot moet brengen,heb echt geen verstand van katten... :\

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:49

wat een erg verhaal!
maar wat had jij er aan kunnen doen?
asiel kan er ook weinig mee die stikken van de kittens!

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:54

Aaaah wat zielig fem, bah wat een nare situatie. Als je nog eens zoiets meemaakt mag je ze wel naar mij brengen hoor, dan kunnen ze met de fles groot gebracht worden.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:59

oh wat erg zeg, is dat ik ver weg woon anders had ie ze hier gebracht heb ook 2 katten met jongen en 1 heeft maar 1 had ik ze gewoon bijgelegt anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:01

Hier rondom lopen vele katten buiten. De meesten zijn boerderijkatten, zijn nooit in handen en erg verwilderd. Ook vele wilde katers. Op sommige boerderijen lopen zo 20 katten.

Mijn 2 katten lopen al 14 jaar buiten. Tussen de spitsuren in, na het avondeten en in de nacht zijn ze binnen. Ik woon in een dorp en ze zitten eigenlijk altijd in de wei, de laatste tijd zijn ze liever binnen. Met de jonge vogel tijd blijven ze binnen. Hier zie je bijna nooit een dode kat op de weg. Wel eenden en ander gevogelte.

Je kan er over piekeren, maar het helpt je niets.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:07

kimmie261 schreef:
ja tuurlijk,alles in mij zei haal die kittens daar weg,maar mijn honden hadden ze echt dood gebeten,das punt 1,en asiel,denk dat die hetzelfde doet als die man,het stikt van de kittens...

zelfs puppies laten ze inslapen wegens gebrek aan mensen om ze groot te brengen...

Misschien doen dat dat wel zo in Duitsland, ik ken de regels daar niet :n
Maar in Nederland laten ze honden/katten niet inslapen zonder zeer goede reden, zelf niet met ruimte tekort!
Daar zijn gelukkig diverse opvangadressen en gezinnen voor.

Even een quote:
Citaat:
Misvattingen en euthanasie-beleid

Nog steeds leeft er bij sommige mensen een onjuist beeld over het asiel en de asieldieren. Er wordt nog wel eens gedacht dat er in het asiel alleen dieren zitten waar iets mis mee is, de zogenaamde kneusjes en dieren die niet te vertrouwen zijn, en dat asieldieren die niet snel genoeg een nieuw baasje vinden ingeslapen worden. Niets is echter minder waar. In het asiel kom je een grote variatie tegen van de leukste en liefste dieren die eigenlijk allemaal hetzelfde willen: een lief baasje, een gezellig thuis en wat aandacht op z’n tijd. Uiteraard zijn er ook dieren die door hun gedrag wat moeilijker te plaatsen zijn, maar uiteindelijk vinden ook zij een goed tehuis.
In principe laten we in het asiel nooit dieren inslapen. Er kunnen echter redenen zijn dat we hiertoe toch genoodzaakt zijn. Dat kan zijn bij ernstige medische problemen waarbij een dier ernstig ziek en niet meer te genezen is, waardoor het vooruitzicht op een dierwaardig bestaan niet meer aanwezig is. Een andere reden voor euthanasie is een ernstige gedragsstoornis, dit gaat met name op voor honden. Wanneer een hond onbehandelbare gedragsproblemen heeft en hierdoor een gevaar vormt voor mensen, is plaatsing niet meer verantwoord en dus niet meer mogelijk. Alleen in dit soort gevallen zal er tot euthanasie overgegaan worden en de beslissing hiertoe zal met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden genomen en gaat altijd in overleg met de dierenarts en-of een gedragsdeskundige.
Gelukkig gaat het hierbij om uitzonderingsgevallen en kunnen we wel stellen dat hoegenaamd alle dieren die ons asiel binnenkomen, op een geven moment ook allemaal weer een goed en gelukkig leven bij een nieuwe baas tegemoet gaan.

Wel ontzettend jammer en zielig voor het katje+kittens! :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 14:38

nou ja,ik heb er natuurlijk over nagedacht ze daar weg te halen en dan maar te hopen dat er iemand zou zijn op bokt die ze groot had willen brengen,maar als dat niet zou lukken...wat dan??

het gaat hier gewoon niet,in het begin vast wel,maar zodra die katjes waren gaan lopen,hadden ze levend voedsel geworden...

en ja,gekke is dat je dan toch een soort van schuld gevoel heb,iets in je zegt nl,dat je ze moet redden...

-O- had ik ze nu toch maar gehaald,als ik nu lees dat mensen er wel wat in gezien hadden ze groot te brengen....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:45

Tja soms is die keuze heel moeilijk te maken; ga je helpen of laat je het erbij.
Hoe sneu het ook is; kittens van 2 dagen zijn zich idd nog niet bewust van hun leven hier.
Die kun je vrij snel en pijnloos afmaken, ik hoop dat deze man dat ook heeft gedaan ipv vuilniszak-in-sloot praktijken.
Je kunt niet de hele wereld redden, helaas, zeker als je dit soort dingen mee maakt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:34

Nuja sommige katten zijn niet binnen te houden, stel nu dat dit katje haar hele leven buiten komt (boerderijkat of weet ik veel), dan is het voor zo'n dier echt heel veel stress om plots opgesloten binnen te moeten zitten. Jammer voor de kat en de kittens natuurlijk. Mijn kat loopt ook gewoon buiten, maar is als de dood voor verkeer dus daar komt ze gelukkig niet bij in de buurt en ze kan nog genoeg de andere kant van de buurt op waar geen verkeer is. Het is natuurlijk altijd dubbel, maar zoals mijn dierenarts vroeger ooit zei, beter een kort en goed kattenleven, dan een ellendig lang kattenleven binnen. Een kat is geen dier om op te sluiten vind ik zelf. Moet wel eerlijk zeggen dat het mss niet helemaal slecht is van de jongen dan ook te laten doodgaan (en ik spreek me nu wel niet uit over de manier waarop dit gebeurt, ik ken maar 1 goeie manier nl), maar zo'n jonge kittens, zonder moeder moeten opgroeien, daar komt nog eens bij dat het echt gigantisch veel werk is, elke 2 uur voeden, ook s nachts, en dan nog kans dat ze het toch niet halen, want kittens zijn 2 dagen oud, weinig immuniteit,...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:39

ach bah, je ik weet hier iemand die vangt kittens op en voed ze zelfs met de fles,zij is echt een liefhebber pur sang . maar ja of die mensen er ook in duitsland zijn? heb je nu niets meer aan .en ik weet niet of het vanaf 2 dagen oud wel haalbaar is...
onze katten op de kwekerij en stal lopen ook alleen maar buiten dat hou je nou eenmaal niet tegen lijkt mij.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:40

Weet je of die man ze al doodgemaakt heeft of denk je dat?

Rotgezegd, maar kittens van twee dagen oud overleven het helaas niet zonder moederpoes. Heb er zelf ooit een van drie/vier weken opgevangen (lag onder de caravan) en die is helaas ook overleden (maar had ook niesziekte).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:46

hij zei wel 10x dat ie ze dood ging maken...

toen ik zei dat ik ook geen oplossing zo wist,zei hij,dat ze er niet veel van zouden merken,want ze waren pas 2 dagen oud,en hij vond ze het niet waard om elke 2 uur te gaan voeden...dus ja..ik neem aan dat ie ze dood gemaakt heeft...

en nee,ik zou zelf geen mens zijn om een moederkat buiten te laten lopen waar je weet dat er de hele dag door verkeer langs rijdt...zowiezo zou ik een ren maken,of ze binnen houden,zou er zelf echt niets aan vinden om een dier te hebben/nemen,waarvan je niet eens weet waar het is,of ie uberhaupt wel thuis komt..

ook een reden om geen katten te nemen overigens,plus dat ik een groot hondenmens ben...maar ik kan bij zo'n bericht van kittens toch weer de hele dag eraan lopen denken...dát kan ik me dan weer niet voorstellen dat ik dat zou doen,ik zou zelf er alles aan doen om ze te redden,je hebt er toch voor gekozen de poes zwanger te laten,worden,daarnaast zijn het directe nakomelingen,dus nog altijd een stukje van je "geliefde" huisdier wat voortleeft..
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 30-05-10 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:46

Kimmie, misschien heeft die man ze nog niet doodgemaakt, je kan het altijd proberen, dood gaan ze anders zowizo.

Zelfs de grootste gevaarlijkste hond kan een watje worden bij kleine frummeltjes....... Thommie van mij, wie echt elke kat probeert te vermoorden (behoudens onze eigen katten) was niet weg te slaan bij het nestje van Kathie.

Je kan het altijd proberen, gaat het niet dan is dat maar zo en zullen ze dood moeten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:48

ja en dan mag ik ze dood maken :D

dat zou ik al helemaal niet kunne,nee ik vrees dat hij de kittens meteen dood heeft gemaakt bij thuiskomst,daar was hij erg overtuigend in...die heeft echt niet een nacht nog voor die kittens gezorgd,hij zei ook dat ie geen melk voor ze had,en ja,het was de moeite niet waard...waren ook zijn woorden...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:50

Rare lui heb je toch in de wereld.......... wel heel reeel, maar ook heel raar.

als het niet lukt dan voer je ze gewoon op........... :D ........ nee gekheid natuurlijk......

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:52

hebben ze geen dierenambulance ofzoiets in deutschland? daar vangen ze toch ook wel op? en de asiels maken ze ook niet klakkeloos af hoor

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:53

kimmie261 schreef:
Gistermiddag was mijn vriend de heg aan het snoeien voor het huis,en er liep de hele tijd een katje bij hem in de buurt...

Hij bracht de rommel van de heg weg,en bij terug komst lag het katje dood gereden voor de deur,onze oprit...hij kwam naar mij toe om te vragen wat we nu verder moesten doen ,en ja,liep mee,en daar lag in een grote plas bloed een katje...heel zielig...

zei hem een doosje te halen,zodat we hem daarin konden leggen,en ja,maar bij buren gaan vragen of zij zouden weten van wie het katje kon zijn...

afijn,vriend gaat doosje halen,ik blijf bij het katje staan zodat er geen andere auto's overheen rijden,en er komt een man aanfietsen,stopt bij het katje,port er met zijn schoen tegenaan en zegt Sheiss...

dus ik zei nog,ja die is net aangereden,hij is dood...

die man kijkt me aan,en zegt,het is onze kat........en ze heeft 6 jongen... ;(

vriend komt met doosje aan,katje wordt erin gelegd,en die man zegt,nogmaals,das echt balen,de katjes zijn net 2 dagen oud,en nu moet ik die dood maken...

echt,ik ben geen kattenmens,maar mijn maag draaide om,ik heb hem even laten wachten,en erover gehad of het een optie zou zijn,die kittens op te halen om ze te redden..

maar ik weet niets van katten,mijn honden vermoorden katten,waar had ik ze moeten laten.... :\

het ging echt niet....zo zielig,hij zei nog,ach beestjes zijn net 2 dagen oud,ze merken er niets van,wil niet weten wat ie ermee gedaan heeft,maar ik blijf ermaar over piekeren...

ik snap het niet,waarom laten mensen toch katten buiten lopen,waarom katten buiten aan een weg waar auto's rijden,en waarom een katje met 6 kittens buiten laten lopen,wat is de meerwaarde daarvan??

hij zei nog,ja die rotauto's rijden hier zo hard,je mag hier 50 rijden,dus de meeste rijden dat ook,je kan moelijk eisen dat auto's stapvoets gaan rijden,omdat andere mensen hun huisdier op straat gooien...

ik snap het niet,en ik heb nog steeds een schuldgevoel dat ik die kittens niet ben gaan redden,ik als niet katten mens vind dat erg,die man als blijkbaar wel kattenmens,maakte ze diezelfde dag nog gewoon dood...

kan er met mijn verstand niet bij.... :n

RIP onbekend katje,en haar 6 baby'tjes.... ;(

Ja dat snap ik ook echt niet hoor. Als diereneigenaar heb je toch wel je verantwoordelijkheden, zowel tegenover de dieren zelf, maar ook tegenover de omgeving natuurlijk.

Wij hebben onze katten allemaal een kastje om de nek gehangen. Er zit om de tuin (het deel waar ze mogen lopen) een draadje en als ze in de buurt komen gaat het kastje piepen. Als ze toch doorlopen, krijgen ze een schokje. Dat hebben ze heel snel door gelukkig. Dat zorgt er bij ons voor dat ze de weg niet op kunnen. Voor onze dieren veilig en voor ons een veilig gevoel. En, ook voor de omgeving vind ik dat wij daarmee onze verantwoordelijkheid nemen.
Afgelopen week reed ik 500 meter bij ons vandaan bijna een kat aan. (scheelde echt maar 50 centimer. Hij stak van rechts naar links over, daar remde ik voor. Ik gaf gas bij (reed 40, met trailer er achter, dus ging niet snel) en juist op dat moment kwam hij als een bezetene weer terug oversteken. Vol in de remmen, en ik miste hem echt maar net) Dan schrik je je echt wezenloos. En je voelt je echt naar als het wel raak zou zijn. (Ik in ieder geval wel) Dat wil ik voor een ander ook niet, dus mijn katten komen niet uit de tuin!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:54

@ kim: :+ ben bang dat dat vanzelf zou gaan gebeuren als het spul was gaan lopen eerlijk gezegd..hoe leuk kan zoiets zijn...

maar dacht nog wel,zal ik ze halen en wie weet iemand op bokt die ze wil redden,of een poes die kleintjes heeft waar je ze bij kan leggen..

maar ja,wat als je dat niet vind....dat is een overweging die je dan maakt,en jammer genoeg zie ik nu dat er mensen zijn die bereidt waren ze te redden...

jammer eigenlijk dat ik toch niet heb gezegd,ik haal ze wel op...maar ja...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 30-05-10 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:55

Vreselijk zeg....echt harteloos ben je dan. (die man dan) ;(
Ik had ze wel meegenomen, ook in jou geval..Bokt had geholpen, dat weet ik zeker. :j

Maar ik begrijp jou beslissing ook 100%. Dus voel je niet al te schuldig. :(:)

Zo gaan deze dingen tegenwoordig en je kan er weinig aan beginnen...dat soort mensen zijn ouderwets en boers...die weten gewoon niet beter omdat het altijd zo gedaan werd...en blijkbaar nog steeds wordt....