mijn lieve kat word achterna-gezeten door dikke kater!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

mijn lieve kat word achterna-gezeten door dikke kater!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:13

Hoihoi,

Sinds een maand of 2-3 is er in de straat hiernaast een nieuw kater bij gekomen (niet geholpen dus).
Mijn eigen kat (wel geholpen) was hier altijd de baas, een echte vechter!
Terwijl die thuis een echt knuffelbeer is.
In onze buurt/straat zijn heel veel katten/poezen, normaal is er nooit een probleem etc.
Maar nu die kater er is, vecht mij poes zo veel dat hij zelfs een keer met een bloedend oog thuis kwam.
Wij denken dat die kater steeds wint, want snuitje (zo heet mijn kat) is bang voor alles!
Van het kleinste geluid schrikt ie al!
soms zit hij binnen bij de deur voor het raam en zit die kater er tegenover (met glas ertussen dus) en dan begint snuitje ineens heeel hard te janken en miauwen enzo.
Ik heb zo met mijn ventje te doen!
Door dit hele gedoe heeft hij heel veel stres, en daarom valt zijn vacht uit (zegt de DA)
Hier is niks tegen te doen.

Maar weet iemand hoe ik het een beetje beter voor snuitje kan maken?
Die kater natspuiten lukt nooit, we zijn altijd te laat.
Een emmer water klaarzetten heeft ook geen zin, dat komt helemaal neit ver.
Snuitje binnen houden is ook geen optie, dan word hij dood ongelukkig!

Snuitje is trouwens 9 a 10 jaar.
en is vrij groot.

foto's wil ik wel maken als iemand die wilt :p

tamara16

Re: mijn lieve kat word achterna-gezeten door dikke kater!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:15

misschien dat je zou kunnen uitzoeken van wie die kater is? dan misschien een gesprek aanknopen met die mensen.
heb geen ervaring met zulke situatie's

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:16

ja dat zou kunnen maar wat zouden die mensen er aan kunnen doen, ik bedoel binnenhouden is geen optie denk ik...

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:16

toch bedankt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:17

ik zou de eigenaar van die ongecastreerde kater erop aanspreken, waarom hij nog niet geholpen is en waarom ze m ongeholpen op straat laten lopen....
Ik mag hopen voor je dat hij geen FELV of FIV heeft want door te vechten met jouw kat loopt jouw kat daar ook kans op!
En daar wordt je niet vrolijk van.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:18

jee daar had ik nog niet eens aan gedacht.
dankje!

maar mag dat dan niet? een ongecastreerde kater op straat?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:19

Ooh.. wij hadden ook z'n kater in de buurt..
Vreselijk dier, toen de eigenaren gingen verhuizen dacht ik: Yes...
Nou niet dus, want hun hadden hun huis verhuurt en de nieuwe eigenaren hielden de kat :P
Onze hond doet poezen helemaal niks, maar als een kat rent dan denkt ie dat de kat wil spelen.
Ik heb een stuk of 20 x de hond op m los gelaten.
En nu heb ik hem al heel lang niet gezien.
Onze katten kunnen eindelijk weer lekker ontspannen luieren op het terras zonder dat ze onverwachts van achteren aangevallen worden.

Heb je toevalig een hond? ;)

trustHim

er zijn speciale geurstekkers die je in huis kan plaatsen waar ze ontspannen van worden (feliway geloof ik dat het heet) wat betreft het buiten gebeuren zullen ze het denk ik toch zelf uit moeten zoeken

felv of fiv kan elke kat hebben, dat heeft toch niets met castratie van doen? mijn katten zijn daar ook niet op getest en lopen ook gewoon buiten

daantjuhhh

xXEviIXx schreef:
jee daar had ik nog niet eens aan gedacht.
dankje!

maar mag dat dan niet? een ongecastreerde kater op straat?

Jawel dat mag wel...
Helaas!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:20

een ongecastreerde kater vecht veel meer dan een gecastreerde en zorgt ook nog is voor jonkies bij poezen die ook niet gesteriliseerd zijn. Een gecastreerde kater doet mensen veel meer goed dan een ongecastreerde.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:21

hmmm.. wij kregen op een gegeven moment van de vrouw van 2 deuren verder of wij 's avonds onze katten binnen wilde houden, die terroriseerden die van haar schijnbaar. Sindsdien gaat het goed eigenlijk, heb tenminste geen klachten meer gehad.

Misschien moet je ze het ook maar uit laten vechten... uiteindelijk zal er 1 de baas zijn en blijven ze wel bij elkaar uit de buurt.
Onze katten en die van de buuf zijn laatst zelfs met zn drieën aangetroffen op het dak van het schuurtje, geen ruzie te bekennen, hoewel ik ze gister dan wel weer aantrof in vijandige positie, maar dat is achter elkaar aan rennen en een tik uitdelen ofzo en dan is het weer klaar...

ik begrijp dat het heel vervelend is, maar het zijn nou eenmaal beesten. Jij kan jouw kat niet binnenhouden omdat hij dan doodongelukkig wordt, maar misschien is dat voor haar ook zo...

Als ik de katten in vechtpositie aantref jaag ik ze ook uit elkaar hoor, dus die plantenspuit klaarstaan is geen slechte. Ook heb ik mijn katten al eens natgespoten aangetroffen, dus de buuf doet dat ook, die van mij gaan dan wel op de loop.

sterkte ermee, hoop dat je eruit komt :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:21

Millanka schreef:
een ongecastreerde kater vecht veel meer dan een gecastreerde en zorgt ook nog is voor jonkies bij poezen die ook niet gesteriliseerd zijn. Een gecastreerde kater doet mensen veel meer goed dan een ongecastreerde.

Ben ik helemaal met je eens.
Die van ons is zijn balletjes ook kwijt.
Maar helaas kan je niemand dwingen zijn kat te castereren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:22

Even nieuwsgierig: hoe weet je dat die kater niet gecastreerd is?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:22

daantjuhhh schreef:
Ooh.. wij hadden ook z'n kater in de buurt..
Vreselijk dier, toen de eigenaren gingen verhuizen dacht ik: Yes...
Nou niet dus, want hun hadden hun huis verhuurt en de nieuwe eigenaren hielden de kat :P
Onze hond doet poezen helemaal niks, maar als een kat rent dan denkt ie dat de kat wil spelen.
Ik heb een stuk of 20 x de hond op m los gelaten.
En nu heb ik hem al heel lang niet gezien.
Onze katten kunnen eindelijk weer lekker ontspannen luieren op het terras zonder dat ze onverwachts van achteren aangevallen worden.

Heb je toevalig een hond? ;)

nee :(
en ook geen buren...
ja 2 die hebben een hond maar die zijn gewend aan katten dus doen ze niks...

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:25

Dowski schreef:
hmmm.. wij kregen op een gegeven moment van de vrouw van 2 deuren verder of wij 's avonds onze katten binnen wilde houden, die terroriseerden die van haar schijnbaar. Sindsdien gaat het goed eigenlijk, heb tenminste geen klachten meer gehad.

Misschien moet je ze het ook maar uit laten vechten... uiteindelijk zal er 1 de baas zijn en blijven ze wel bij elkaar uit de buurt.
Onze katten en die van de buuf zijn laatst zelfs met zn drieën aangetroffen op het dak van het schuurtje, geen ruzie te bekennen, hoewel ik ze gister dan wel weer aantrof in vijandige positie, maar dat is achter elkaar aan rennen en een tik uitdelen ofzo en dan is het weer klaar...

ik begrijp dat het heel vervelend is, maar het zijn nou eenmaal beesten. Jij kan jouw kat niet binnenhouden omdat hij dan doodongelukkig wordt, maar misschien is dat voor haar ook zo...

Als ik de katten in vechtpositie aantref jaag ik ze ook uit elkaar hoor, dus die plantenspuit klaarstaan is geen slechte. Ook heb ik mijn katten al eens natgespoten aangetroffen, dus de buuf doet dat ook, die van mij gaan dan wel op de loop.

sterkte ermee, hoop dat je eruit komt :(:)

dankje!
wij doen dat ook altijd,
meestal ren ik die kat helemaal achterna helemaal 3 straten verderop maar hij leerd het nooit...
en het probleem is is dat die kat hartstikke bang is voor mij maar onder school en 's nachts ben ik er niet dus dan gebeurd het altijd...

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:26

Sonja schreef:

omdat we vroeger alleen maar gecastreerde katten en gewone poezen hadden, nu is deze erbij gekomen en hebben we gelijk 3 nestjes in de buurt...
en je merkt het gewoon aat et gedrag..

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:26

Ik zou katten onderling niet onderschatten,hoe lief en schattig en bang en weet ik wat snuitje binnen ook is,buiten zijn katten heel anders en veranderd zelfs de liefste poes in een vreslijk vechtlustig mormel als het om territorium gaat. Je weet ook niet zeker wat snuitje die andere kat heeft aangedaan,misschien zit dat andere beest ook onder de krab/bijtwonden van snuitje. Als die vreemde kat trouwens in je tuin zit,meteen uitjagen,het is -jouw- tuin,-jouw- territorium en daar heeft die vreemde kat niks te zoeken,plantenspuit erop en wegjagen. Wij hebben hier in de buurt trouwens ook zo'n 'lieve' kat rondlopen,grijpt elke keer mijn hond,achtervolgt ons als we door de buurt lopen en zoekt echt een vechtpartij op. Die baasjes willen er niks van weten want poekie is oh-zo-lief en doet geen vlieg kwaad,ja de groeten...
Wat je op animal planet ziet met wilde tijgers in de jungle gebeurd er ook in jouw achtertuin met gedomesticeerde katten,geloof me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:28

xXEviIXx schreef:
Sonja schreef:

omdat we vroeger alleen maar gecastreerde katten en gewone poezen hadden, nu is deze erbij gekomen en hebben we gelijk 3 nestjes in de buurt...
en je merkt het gewoon aat et gedrag..

Die van mij is thuis ook een watje, een knuffelkont en een kroelkuiken. Maar buiten is 'ie heer en meester en mept 'ie alles wat maar op kat lijkt het bos uit... Ik ben ook wel eens aangesproken op mijn 'kater' maar 't is toch echt een jeweetwelkater... Hij sproeit, hij knokt, maar balletjes heeft 'ie toch echt niet meer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:29

Een ongecastreerde kater mag best op straat, het is alleen niet zo handig voor de hele buurt. Hij zal best gaan sproeien en overal zn geurvlagen neer gaan zetten, ook zal hij alle ongeholpen poezen in de buurt bezwangeren en wellicht komt ie een keer een zwerfkater tegen die FIV of FELV heeft en dan heb je pas echt de poppen aan het dansen.
FIV is kattenaids en FELV is leukemie, beiden zijn besmettelijk en door bloed/bloed of sexueel contact overdraagbaar. Aangezien ongeholpen katers vaker vechten is de kans op besmetting vele malen groter.

Je bent niet verplicht je katten binnen te houden, maar raskatten worden er verplicht op getest als ermee gefokt wordt en die katten zitten ook meestal in een ren, juist ook om bovengenoemde redenen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:32

oke,
nou ik ga proberen die eigenaren te vinden en ze er op aan te spreken!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:33

trustHim schreef:
er zijn speciale geurstekkers die je in huis kan plaatsen waar ze ontspannen van worden (feliway geloof ik dat het heet) wat betreft het buiten gebeuren zullen ze het denk ik toch zelf uit moeten zoeken

felv of fiv kan elke kat hebben, dat heeft toch niets met castratie van doen? mijn katten zijn daar ook niet op getest en lopen ook gewoon buiten

waar zou je dat spul dan kunnen kopen?
gewoon de dierenwinkel of meot je speciaal naar de DA?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:41

die katten van mij zijn binnen ook de grootste kroelkonten, maar ik heb ze dus wel eens bezig gezien, dus ik weet hoe ze zijn naar andere katten := schrok daar best wel van :o

ze komen regelmatig terug met een nog een plukje haar tussen de nagels, aan de andere kant, ze hebben zelf ook regelmatig korstjes en wondjes.

het beste is gewoon om de eigenaren inderdaad eens aan te spreken, wellicht staan ze wel open voor het probleem, maar als je het niet probeert zul je dat nooit weten.
Wij kwamen er toen goed uit met onze buuf, haar kat zat vooral overdag binnen en 's nachts buiten. Ik heb die van mij het liefst binnen 's nachts, maar het kwam wel eens voor dat ze niet op tijd binnen waren als wij naar bed gingen. Nou goed, voortaan blijf ik dus gewoon langer op, tot ze binnen zijn.
Maar haar kat is overdag ook wel eens buiten, en dan zoeken ze het samen maar uit hoor.
Als ik zie dat ze ruzie zoeken en ik krijg mijn kat nog te pakken, dan zet ik hem wel even binnen :j is er in ieder geval 1 gevecht voorkomen.

die feliway is wel duur hoor, 1e aanschaf is geloof ik iets van 40 euro en daarna eens in de maand 20 ofzo voor de navulling. Heb er ook over zitten denken omdat 1 van die 2 van mij (gecastreerd) sproeit. Ik heb het toen bij de da gevraagd en die had dat daar ook liggen, weet niet of het in de dierenwinkel te krijgen is.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:57

mijn bazin heeft het in de dierenwinkel gekocht. tis duur spul maar bij hun kat helpt het wel, dier is een stuk rustiger en piest nauwelijks meer in huis (wat dus het probleem was)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:57

oke, naja tis toch op de kosten van mijn ouders (gelukkig!)
en ik denk dat we het wel gaan kopen want we geven heel veel om snuit en we zien hem echt aftakelen...

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:58

trustHim schreef:
mijn bazin heeft het in de dierenwinkel gekocht. tis duur spul maar bij hun kat helpt het wel, dier is een stuk rustiger en piest nauwelijks meer in huis (wat dus het probleem was)

oke,
helpt het ook tegen stress?