Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Millanka schreef:een ongecastreerde kater vecht veel meer dan een gecastreerde en zorgt ook nog is voor jonkies bij poezen die ook niet gesteriliseerd zijn. Een gecastreerde kater doet mensen veel meer goed dan een ongecastreerde.
daantjuhhh schreef:Ooh.. wij hadden ook z'n kater in de buurt..
Vreselijk dier, toen de eigenaren gingen verhuizen dacht ik: Yes...
Nou niet dus, want hun hadden hun huis verhuurt en de nieuwe eigenaren hielden de kat
Onze hond doet poezen helemaal niks, maar als een kat rent dan denkt ie dat de kat wil spelen.
Ik heb een stuk of 20 x de hond op m los gelaten.
En nu heb ik hem al heel lang niet gezien.
Onze katten kunnen eindelijk weer lekker ontspannen luieren op het terras zonder dat ze onverwachts van achteren aangevallen worden.
Heb je toevalig een hond?
Dowski schreef:hmmm.. wij kregen op een gegeven moment van de vrouw van 2 deuren verder of wij 's avonds onze katten binnen wilde houden, die terroriseerden die van haar schijnbaar. Sindsdien gaat het goed eigenlijk, heb tenminste geen klachten meer gehad.
Misschien moet je ze het ook maar uit laten vechten... uiteindelijk zal er 1 de baas zijn en blijven ze wel bij elkaar uit de buurt.
Onze katten en die van de buuf zijn laatst zelfs met zn drieën aangetroffen op het dak van het schuurtje, geen ruzie te bekennen, hoewel ik ze gister dan wel weer aantrof in vijandige positie, maar dat is achter elkaar aan rennen en een tik uitdelen ofzo en dan is het weer klaar...
ik begrijp dat het heel vervelend is, maar het zijn nou eenmaal beesten. Jij kan jouw kat niet binnenhouden omdat hij dan doodongelukkig wordt, maar misschien is dat voor haar ook zo...
Als ik de katten in vechtpositie aantref jaag ik ze ook uit elkaar hoor, dus die plantenspuit klaarstaan is geen slechte. Ook heb ik mijn katten al eens natgespoten aangetroffen, dus de buuf doet dat ook, die van mij gaan dan wel op de loop.
sterkte ermee, hoop dat je eruit komt
xXEviIXx schreef:Sonja schreef:Even nieuwsgierig: hoe weet je dat die kater niet gecastreerd is?
omdat we vroeger alleen maar gecastreerde katten en gewone poezen hadden, nu is deze erbij gekomen en hebben we gelijk 3 nestjes in de buurt...
en je merkt het gewoon aat et gedrag..
trustHim schreef:er zijn speciale geurstekkers die je in huis kan plaatsen waar ze ontspannen van worden (feliway geloof ik dat het heet) wat betreft het buiten gebeuren zullen ze het denk ik toch zelf uit moeten zoeken
felv of fiv kan elke kat hebben, dat heeft toch niets met castratie van doen? mijn katten zijn daar ook niet op getest en lopen ook gewoon buiten
schrok daar best wel van 
is er in ieder geval 1 gevecht voorkomen.