Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Girlgamer schreef:Zijn er hondenrassen die je aanspreken, dan bedoel ik ook op uiterlijk. Je moet er tenslotte iedere dag tegenaan kijken.
Ik zelf heb 2 Labradors. Die gaan mee naar stal, lopen daar los, gaan mee langs de fiets (vast) en zijn heel makkelijk met alles.
Tips:
- Thuis vanaf dag 1 in de bench. Je kunt dit later altijd afbouwen, maar later toch nog in een bench gaan stoppen is een straf voor ze. Vanaf dag 1 leren dat dit een veilige plek is en dan zullen ze er ook graag in gaan.
- Langs de fiets tot 20 graden, anders wordt het te warm voor ze en zeker een half uur. Ze kunnen overhit raken.
- Persoonlijk zou ik hem niet meenemen in de auto. De hond moeten leren alleen te kunnen zijn. Dat gaat makkelijker vanaf dag 1 dan dat ze eerst mee mogen en dan ineens niet meer. Ook ivm geurtjes in de lesauto en met dit weer is het toch weer te warm (tenzij je airco hebt).
- Neem een pup die vanaf kleins af aan opgroeit met je katten of een (asiel) hond die katten gewent is.

askazita schreef:corinepgek schreef:Wat zijn de voor en nadelen daarvan eigenlijk?
een teef wordt loops
en een reu zeggen ze van dat die eerde weglopen.
een reu luisterd vaak wel beter
corinepgek schreef:@ Chawi, ik denk dat jachttraining niets voor mij is, zal er eens wat over opzoeken op internet. Nu maar eens aan het werk, vanavond even verder kijken.
? Ik had namelijk hetzelfde. Kwam echt uit een GG nest, Daarin ook wedstrijden gelopen, maar jeetje. Ben nu helemaal verknocht aan het jachthondenwerk. Het is namelijk veel meer samenspel. askazita schreef:corinepgek schreef:Wat zijn de voor en nadelen daarvan eigenlijk?
een teef wordt loops
en een reu zeggen ze van dat die eerde weglopen.
een reu luisterd vaak wel beter
Girlgamer schreef:Zijn er hondenrassen die je aanspreken, dan bedoel ik ook op uiterlijk. Je moet er tenslotte iedere dag tegenaan kijken.
Ik zelf heb 2 Labradors. Die gaan mee naar stal, lopen daar los, gaan mee langs de fiets (vast) en zijn heel makkelijk met alles.
Tips:
1 Thuis vanaf dag 1 in de bench als je weg bent en s'nachts. Je kunt dit later altijd afbouwen, maar later toch nog in een bench gaan stoppen is een straf voor ze. Vanaf dag 1 leren dat dit een veilige plek is en dan zullen ze er ook graag in gaan
2 Langs de fiets tot 20 graden, anders wordt het te warm voor ze en zeker een half uur. Ze kunnen overhit raken.
3 Persoonlijk zou ik hem niet meenemen in de auto. De hond moeten leren alleen te kunnen zijn. Dat gaat makkelijker vanaf dag 1 dan dat ze eerst mee mogen en dan ineens niet meer. Ook ivm geurtjes in de lesauto en met dit weer is het toch weer te warm (tenzij je airco hebt).
4 Neem een pup die vanaf kleins af aan opgroeit met je katten of een (asiel) hond die katten gewent is.
Sabinee__ schreef:[Juist wel. Anders word het een drama als je een keer naar de DA moet of lekker naar het bos wilt.
Wij hebben onze pup vaak meegenomen in de auto naar leuke dingen etc of gewoon een rondje mee met de auto en ze vind het nu helemaal geen probleem meer in tegenstelling tot onze vorige hond die nooit mee ging en er echt een drama van maakte..
Girlgamer schreef:Sabinee__ schreef:[Juist wel. Anders word het een drama als je een keer naar de DA moet of lekker naar het bos wilt.
Wij hebben onze pup vaak meegenomen in de auto naar leuke dingen etc of gewoon een rondje mee met de auto en ze vind het nu helemaal geen probleem meer in tegenstelling tot onze vorige hond die nooit mee ging en er echt een drama van maakte..
Nee ik doelde op het meenemen tijdens haar werk in de lesauto. Ik bedoel dat ze de hond dan beter thuis in de bench kan laten. Misschien een beetje onduidelijk geschreven. Maar tuurlijk moeten ze wennen aan de auto, zodat ze graag meegaan.
. Ik zou het als klant persoonlijk niet fijn vinden als er een pup op de hoedenplank zat
.