Gewoon een richtprijs,dan kan ik daar rek. mee houden.
Alvast bedankt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

WildWings schreef:Kan heel erg per DA verschillen volgens mij, net als bij kleine knagers, je hoort dan ook heel veel verschillende prijzen.. informeer gewoon bij je DA, dan heb je zekerheid. Sterkte![]()
Love_western, ik vind persoonlijk dat als je je vogels niet wilt laten inslapen door de DA, je ook je andere dieren ook net zo goed zelf kan afmaken.. waarom zou je bij een vogel zoiets wel doen en bij bijv. een kat niet?
Het zijn mijn vaders vogels. Dus ik beslis er niet over.
Mijn vader heeft eerder ook veel kippen, biggetjes enzo. geslacht.
En ik geef toe dat ik ook gerust een dier durf te slachten
En ik ben 15. Marchador schreef:Sorry hoor maar wat maken die kosten nu uit?![]()
Als een dier ingeslapen moet worden laat je het toch niet onndoig lijden omdat het op dat moment te duur zou zijn?
Bij de ene dierenarts kan het wel zoveel meer of minder zijn dan bij een ander.
Nog goedkoper is om hem zelf zijn nek om te draaien maar of je dat zou willen??
Als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen met de dierenarts dan weet je het exact!
Succes en sterkte
Echt, sorry, maar voor dat soort acties heb ik geen goed woord over. maaikemuis schreef:Nouja....... De kosten maken mij wel uit hoor!
Ik heb hamsters gehad die wel eens iets hadden en het niet meer redden, en daar ga ik echt niet mee naar de dierenarts. Met de hamsters heb ik geen innige band (de cavia's worden een ander verhaal) en daar had ik toch een andere manier voor.
WildWings schreef:Dat vind ik persoonlijk echt belachelijk maaikemuis.. als je dieren neemt waar je toch geen band mee krijgt en waar je geen ritje DA voor overhebt moet je die dieren maar niet nemen vind ik..Echt, sorry, maar voor dat soort acties heb ik geen goed woord over.
maaikemuis schreef:Er zit nogal een verschil in tussen een beest wat je 14 jaar hebt of een beest dat na 2 jaar komt te overlijden.
maaikemuis schreef:Voor zo'n klein dier maakt het geen verschil of hij een spuitje krijgt, of dat ik het zelf met ether euthenaseer (of zoals vroeger door paps met een baksteen). Ze zijn even snel dood. Beter misschien nog omdat ze niet de stress hebben van de reis naar de DA.
RedPassion schreef:TS, van jou vind ik het denken aan laten inslapen een beetje voorbarig. Misschien is er gewoon nog iets aan te doen, al ben ik niet zo thuis in wat dierenartsen met parkieten kunnen. Maar ik vind het wel goed dat je in elk geval gaat!WildWings schreef:Dat vind ik persoonlijk echt belachelijk maaikemuis.. als je dieren neemt waar je toch geen band mee krijgt en waar je geen ritje DA voor overhebt moet je die dieren maar niet nemen vind ik..Echt, sorry, maar voor dat soort acties heb ik geen goed woord over.
Hier ga ik volledig in mee. Waarom heb je die dieren dan? Ik heb trouwens geen enkele moeite met het zelf doden van een dier, mits het snel en pijnloos gebeurd. Maar dat jij daarin onderscheid tussen je dieren maakt kan ik niet volgen.