Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LindyH schreef:Interessant filmpje en ook mooi op een bepaalde manier, omdat je kunt zien hoe mooi de natuur in elkaar zit.
Wat ik me wel afvraag... Is het veulen wel van die hengst, of van een andere? Anders zou dat de reden kunnen zijn dat hij het veulentje doodt, en niet direct de handicap/zwakte.
Maxielover schreef:LindyH schreef:Interessant filmpje en ook mooi op een bepaalde manier, omdat je kunt zien hoe mooi de natuur in elkaar zit.
Wat ik me wel afvraag... Is het veulen wel van die hengst, of van een andere? Anders zou dat de reden kunnen zijn dat hij het veulentje doodt, en niet direct de handicap/zwakte.
Dat weet ik niet... Ik weet niet of een hengst voelt of een veulen zijn veulen is, omdat hij het veulen niet opvoedt. En of hij om die reden een veulen van een andere hengst zou doden, dat lijkt me vreemd...
Lauratje_88 schreef:Zo heb ik iemand gekend die vegetarisch is (heb ik absoluut geen probleem mee). Waar ik wel tegen ben is dat ze haar kat ook vegetarisch wou maken en dat beestje werd zieker met de dag, heb dan ook (na eerst haar te proberen overtuigen dat katten echt niet vegetarisch kunnen leven) de dierenbescherming gebeld en hebben ze het beestje gelukkig nog kunnen redden, ze heeft het beestje terug gekregen maar met strikte orders.
Zo een mensen snap ik niet.
En om mee te praten over het filmpje het is hard maar het is de natuur. Enkel de sterkste/slimste overleven.
Margoot schreef:@LindyH: De merrie stond wel te springen voor hengst toen die met het veulen bezig was? Is dat geen goeie verdediging? (Geen sarcastische vraag, gewoon nieuwsgierig.) Hoe zou de merrie dan normaal reageren?
), behoort tot een hele andere kudde...Het is dus niet zijn veulen wat hij doodt. De moeder zie ik overigens niet meer wanneer de hengst het veulen aangrijpt, die hadden het veulen eigenlijk al opgegeven zoals het eruit ziet. De andere hengst Boomer komt op gegeven moment terug om het veulen te verdedigen, maar dan is het al te laat... 
WildWings schreef:Zoals ik in het vorige topic al zei, ik snap niet waarom het per se 'zielig OF natuur' moet zijn- waarom kan het niet beide? De natuur kan namelijk toch ook gewoon heel hard, en daardoor voor menselijke begrippen soms 'zielig' zijn? Dat betekent niet dat ik me in slaap huil vannacht, maar als ik het zie, denk ik wel.. 'aahh dat is naar'.
Adil18 schreef:Trouwens, het veulen is van de zwarte hengst Boomer, de andere hengst, Looking Glas of zo (de "dader"), behoort tot een hele andere kudde...Het is dus niet zijn veulen wat hij doodt. De moeder zie ik overigens niet meer wanneer de hengst het veulen aangrijpt, die hadden het veulen eigenlijk al opgegeven zoals het eruit ziet. De andere hengst Boomer komt op gegeven moment terug om het veulen te verdedigen, maar dan is het al te laat...