)Gelijk de asiels in de buurt gebeld en ook de politie,Het was zeker niet de eerste keer!
Na 2 dagen nog geen lyka,advertentie op marktplaats gezet,en flyers versprijd,maar geen lyka.
Dik een week later en de moed was ondertussen ver in de schoenen gezakt,Ik zelf dacht het ergste.......die is er niet meer.
Tot dat gisteren middag een meneer uit DUITSLAND belt.......wij wonen in noord brabant!
hij had een golden retriever teef gevonden op de snel weg richting Meppel,en zoals hij haar omschreef leek het Lyka te zijn. alleen kon hij geen chip nummer vinden........
Die meneer heeft haar mee genomen naar zijn woning in duitsland,Dus mijn zus gisteren om half 6 hop in de auto en op naar duitsland. Drie en een half uur heen,en drie en een half uur weer terug.
Toen mijn zus haar zag dacht ze echt dat het haar hond was,ze luisterde naar ''haar'' naam,was erg blij om ''haar'' baasje weer te zien!
Wel was ze loops,maar dat was ze al bijna een jaar niet meer geweest,dus ach zou kunnen!
Dus hop hond mee naar huis.
Ging thuis ook direct op ''haar'' kleed liggen,en voelde zich helemaal thuis en op haar gemak.
Toen haar kinderen vanmorgen beneden kwamen ( 15 en 13 jaar) begon ze op de oudste te rije......dat was wel raar,want dat deed ze nooit,gelijk af gestraft en probleem opgelost.
Mijn andere zus is daar vanmorgen geweest,en zelfs die zag niet dat het niet DE echte lyka was,en zelfs toen het asiel bij ons in de buurt belde met ''wij hebben uw hond gevonden'' zei mijn zus,nee hoor die heb ik gisteren al in duitsland op gehaald.
Nee hoor zegt het asiel.wij hebben hier uw hond........het chip nummer komt overeen!
Dus mijn zus weer hop in de auto,en binnen 10 minuten was ze bij het asiel.
En ja hoor daar was Lyka
Mijn zus daar het hele verhaal verteld,en hun hebben de asiels gebeld in de buurt waar de'' look a like'' Lyka
was gevonden. Mijn zus was vanmorgen zelfs nog langs de vee arts geweest om haar na te laten kijken,achter af gezien stom dat ze de chip niet even heeft laten chekken,maar ze was er echt van overtuigd dat ze haar hond terug had.
En nu heeft mijn zus dus 2 honden!
en ze luisteren allebij naar de naam Lyka
Ik zag gelijk dat het niet de echte was,maar ik zag ze ook pas vanavond toen ze er allebij waren,en dan zien ze er toch wel heel anders uit
de look a like is veel donkerder en heeft minder lang haar,en is grijs om haar ogen! ik snap dus niet dat ze het verschil niet zag........Maar nu is het dus afwachten tot iemand zich meld als de baas van ''look a like Lyka''
Mocht je iemand kennen die een goldenretriever teef van ongeveer 7 a 10 jaar kwijt is in de omgeving van Meppel,dan laat het maar even weten.De asiels daar zijn ingelicht.
De echte lyka heeft 9 dagen opgesloten gezeten 3 straten verderop,de buurvrouw van die mensen die haar vast hielden heeft het asiel ingelicht,mijn zus gaat daar morgen verhaal halen!!!!

Gelukkig verkeeren bijde honden in prima conditie,Ik vond het zo'n appart verhaal dat ik dit met jullie wilde delen,en hoop dat de andere hond haar baasje ook weer terug vind.
Wat erg dat ze dr eigen hond niet herkende