Hond moet nog steeds elke nacht plassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Hond moet nog steeds elke nacht plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 23:50

Is misschien een rare titel, maar wist zo 1,2,3 geen duidelijkere :+

Het punt is dus dat wij nu zo'n 2 jaar een spaanse kruising hebben (uit een asiel in spanje geadopteerd).
Toen we hem kregen is hij 1,5 geschat, dus hij moet minstens 3 zijn.

Hij was niet snel zindelijk, erg onzeker enz.
Maar mijn vader ging heel erg goed opletten en bij de minste rusteloosheid ging hij naar buiten met hem.
Ook midden in de nacht..

Dat laatste wordt nu een beetje vervelend voor mijn vader :(:)
Nu 2 jaar later (terwijl hij voor de rest al helemaal zindelijk is)
komt hij nog steeds bijna elke nacht naar mijn vader toe omdat hij moet plassen/poepen..

En het flauwe is, dat als mijn vader een nachtje weg is, hij niet midden in de nacht komt :+
Waarschijnlijk vind hij het gewoon handig en is het allang geen noodzaak meer.

Hoe kunnen we dat veranderen?
Hij moet namelijk wel écht als hij naar mijn vader gaat.
Maar in principe kan hij het wel ophouden, hij doet het alleen niet omdat hij weet dat hij toch naar buiten kan.

Heeft iemand dé oplossing?
Het zou het fijnst zijn als dat zonder in huis poepen/plassen ging, maar als het niet anders kan,
dan kan het niet anders :+

NZ92

Re: Hond moet nog steeds elke nacht plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:53

eh? dat jou vader gewoon zijn slaapkamer deur dicht doet?
En misschien kun je een bench aanschaffen?
honden bevuilen graag niet hun eigen nest. omdat ze hier dan de hele tijd in moet zitten.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:53

En als je vader gewoon niet gaat, doet hij dan wel iets binnen?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 23:57

Ja, waarschijnlijk wel, want hij moet op het moment dat hij naar mijn vader gaat écht.

Hij slaapt trouwens op een kussen naast het bed van mijn ouders.

Bench werkt niet, die sloopt hij heel makkelijk en is hij zo weer uit. We kunnen hem ook niet echt beneden opsluiten, want hij kan deuren openmaken - -' en dan gaat hij heel erg blaffen en janken. Zo erg dat wij (en de buren..) waarschijnlijk niet slapen tot hij de deur open heeft

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:59

hmm er zijn tegenwoordig hele goeie en sterke benches te verkrijgen en misschien zielig maar als hij zo hard gilt kun je eens een blafband proberen? be ner zelf niet voor maar kan me voorstellen dat als je hond alles bij elkaar blert

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:59

Misschien moet je toch maar eens proberen niet te gaan en kijken wat hij dan doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:01

Taartjeh schreef:
Hij slaapt trouwens op een kussen naast het bed van mijn ouders.

Daar heb je het probleem al. Hond kent zijn plaats niet en bepaald hoe wat en wanneer baasje wat voor hem doet.
Nu zit je met de brokken. Duidelijk een spelletje van macht want hij doet het dus niet voor de regel.

Ik heb een amerikaanse bulldog van ruim 40 kilo en die heeft nog nooit haar bench gesloopt, die is íetsje sterker dan jullie spaanse honden dus er is nog hoop.
Ik zou het langzaamaan gaan afbouwen (Het is immers jullie eigen schuld) en hem zijn plekje geven, beneden in een bench.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 00:05

@ NienkeNiels, dat gaat mij wel wat te ver, ik train liever zonder dat soort dingen en mijn hond is van zichzelf al onderdanig. Ik wil hem niet banger maken.

@ Charis_xX, dat is inderdaad een optie, hadden we zelf eigenlijk ook bedacht :P, maar ik wilde eerst kijken of iemand nog een ander idee had

@ Chiqa, hij kent zijn plaats wel, maar hij is erg gehecht aan mijn moeder. Het feit dat hij zijn bench sloopt komt voort uit paniek dat hij opgesloten is en dan kunnen honden behoorlijk sterk zijn. Maar we kunnen het proberen met opnieuw opbouwen, dit moet ik dan overleggen met mijn ouders

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 00:14

Wat ik trouwens niet in detail heb verteld, is dat hij dus uit het asiel komt. Hij is gered uit een dodingsstation en heeft acht maanden in een spaans asiel gezeten.

Hij is vanbinnen nog steeds onzeker en, al is hij wel zelfverzekerder naar ons en andere honden geworden, hij kan nog steeds in elkaar duiken als je een keer boos op hem wordt.

Gelukkig is het al minder, maar hij heeft wel een achtergrond waar je rekening mee moet houden. Daarom heeft hij bijvoorbeeld ook moeite met opgesloten zijn.

Ik ga nu maar eens slapen :)
Reacties lees en beantwoord ik morgen weer (ben niet boktverslaafd O:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:21

Taartjuh, de achtergond is sneu, maar nog geen regel om zijn angst dan maat te bevestigen door hem op de slaapkamer te laten slapen, hond voelt zich beschermd en gaat zijn grenzen verleggen door snachts aandacht te eisen.
Hebben jullie geen hulp dr bij gekregen op het moment dat je ouders dit doodsbange dier in huis hebben genomen?
Komt op mij over van niet namelijk, maar kan mij vergissen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:25

ow men,altijd maar weer die honden opsluiten in kooitjes als oplossing... :n

en er is niets mis hoor met het naast je bed laten slapen,hier slapen ze OP bed,over mij heen en tegen me aan,en niets mis met mijn honden hoor..

en ik zou zeker geen hond opsluiten die zo in paniek raakt in een bench...helemaal niet nodig voor zo'n dier..

maar goed,als jullie de hond uitlaten als je vader er niet is,doen jullie dan bv dingen anders? hoe laat is jullie laatste uitlaat ronde?hoe laat geven jullie eten?hoe lang lopen jullie met de hond,s'avonds?en tot hoe laat drinkt de hond bij jullie?

zijn er dingen die je ouders anders doen,bv tussendoortjes geven savonds?vroeger uitlaten als jullie,of voor het slapen gaan nog veel laten drinken??

anders kunnen ze eens proberen,vlak voor ze naar bed gaan de hond nog even te laten plassen,dat hij niet met volle blaas de nacht ingaat..het is duidelijk dat hij niet voor niets je vader wakker maakt..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:26

je kan die hond toch geen blafband omdoen kom op zeg, je zou hem kunnen leren om op een grote kattenbak te gaan bij de deur bv.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:33

Vind het erg moeilijk, je hebt naast een bench met alleen tralies ook een vrijwel compleet dichte bench. Je kan dit langzaam overdag opbouwen dat hij zijn plek beneden heeft. Bijvoorbeeld met iets lekkers, dat hij graag in de bench ligt en komt. Dat dit echt zijn rustplek wordt. Als je dit langzaam opbouwt kan je ook s'avonds laat toe gaan passen. Vervolgens snachts. Onze hond vind het in het begin ook vreselijk, maar meestal is het na 1 of 2 nachten janken wel over. We gaven hem een flinke kluif waarmee hij zich kon vermaken en toen vond hij het al een stuk minder erg. Een half jaar later sliep hij de halve dag in zijn bench en snachts lag hij er ook altijd in met het deurtje open. Belangrijkste is geduldig opbouwen. Stapje voor stapje, en dat hij accepteert dat de bench rustplek is waar hij zich veilig moet voelen en ja, dat kost tijd..
Toen we gingen verhuizen kon de bench niet mee ivm kleinere woning. Hond heeft daarna nog 6 jaar bij mij op bed geslapen dus dat is niet erg. Maar hij maakte mij niet midden in de nacht wakker omdat hij zijn ding moest doen.
Als jullie toch niet aan de bench willen beginnen zou ik het gewoon negeren, dan maar de daad een paar keer in huis als je vervolgens gewoon kan slapen zou ik dat er wel voor over hebben..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:43

heel soms maken mijn honden mij ook wel wakker in de nacht..dan moeten ze ook heeeel nodig,met liefde laat ik ze dan even buiten hoor,ben zelf ook erg blij dat ik kan plassen als ik heeel erg moet.

snap het probleem niet zo,als een dier netjes aangeeft heel nodig te moeten,waarom ie dan in een kooitje gestopt moet worden??

gemakzucht van de mens?
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 15-05-10 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:49

Ik denk idd gemak van de mens.. mijn honden hebben ook nooit in een kooi gezeten.. en een van mijn honden heeft er ook erg lang over gedaan om zindelijk te worden.. geduld is het toverwoord ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 01:12

Biieniie schreef:
We gaven hem een flinke kluif waarmee hij zich kon vermaken en toen vond hij het al een stuk minder erg.

Kijk hier wel mee uit, ik zou liever een nylabone geven of een kong, daarin kunnen ze nooit stikken, je zal niet de eerste zijn die hierdoor een hond in levensgevaarlijke situaties brengt.

Wel kan je het idd rustig opbouwen met iets lekkers, een lekker kussen dr in, zn eten dr ingeven. Zo zal hij ontdekken dat de bench een heel veilig plekje is, wel is het lastiger als je hond wat ouder is en een verleden is, maar daar kan je altidj wel hulp bij vragen van mensen die ervoor gestudeerd hebben.
Ik weet zeker dat het dan wel goed komt, alleen heeft dat even tijd nodig, hond zal zijn plek beter leren kennen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 01:13

Zoals Kimmie al vraagt, hoe laat krijgt hij nog water 's avonds? Je kunt proberen om hem na 8 uur bijvoorbeeld geen water meer te geven, dan hoeft hij 's nachts ook niet zo nodig.

Opsluiten etc lijkt me geen geschikte oplossing.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 01:18

wat is er mis dan met ie hond in die mand naast het bed?waarom moet ie perssee in een kooi snachts?

misschien ligt het wel aan dat ie korter uitgelaten wordt door haar vader als door hun savonds,of dat hij laat nog drinkt,of een andere oorzaak..

waarom niet eerst daarnaar kijken?maar gelijk een hond naar een kooi verbannen??

er is écht niets mis met een hond die naast het bed slaapt :n ,niets zo onnatuurlijk als een roedeldier in een kooi alleen beneden te laten liggen..

waarom willen mensen toch altijd weer van een roedeldier een solitair dier maken?

een goudvis/ratje/konijn mag je nog niet alleen houden,das sielugh,maar roedeldier bij uitstek "de hond" moet maar alleen leven en alleen in een kooi beneden slapen..

en vooral niet moeilijk doen,want dan is er 1 oplossing,das een kooi aanschaffen of een blafband,ook al gilt ie de boel bij elkaar van ellende in die eenzame opsluiting..

snap dat niet... :\
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 15-05-10 01:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 01:18

Chiqa schreef:
Kijk hier wel mee uit, ik zou liever een nylabone geven of een kong, daarin kunnen ze nooit stikken.

Pas op wat je zegt. Twee honden hebben het hier voor elkaar gekregen om de sterkste kong in stukken te knagen en waren bijna gestikt in die stukken...

Onze honden slapen ook gewoon op de slaapkamer en weten heel goed wat hun plaats is. Deze hond weet ook waarschijnlijk ook best wat zijn plaats is maar is gewoon bang. Bij angst past geduld en hele kleine stapjes maken.
Een hond is geen eenheidsworst, je kunt niet simpelweg elke hond hetzelfde behandelen of trainen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:02

Naar mijn idee is dit gewoon een kwestie van gewenning. De hond weet gewoon dat het zijn "tijd" is om met je vader een plasje te gaan doen. Ik zou op dat moment de hond weer even naar zijn plaats sturen, ongeveer een kwartier, half uurtje en hem dan laten plassen. Dit telkens verschuiven tot je op het moment van opstaan bent gekomen. Gewoon heerlijk rustig aan, geen gestress.

Niks opsluiten, blafbanden, zonder water zetten! Gewoon rustig aan het tijdstip verleggen waarop er geplast gaat worden.
Dat de hond ook echt plast, dat zegt niets. Een hond heeft altijd wel wat in zijn blaas zitten, al was het maar om "vlaggetjes" te plaatsen.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:32

even over die kluifen. Deze kreeg hij in het begin om zijn kaken te ontwikkelen. Deze waren destijds nog niet sterk genoeg om de kluif te breken. Voor de rest kreeg hij ook een soort stokjes, deze werden alleen maar heel zacht als hij erop kauwde maar braken niet (weet niet meer hoe die dingen heten)

Je zal mij niks horen zeggen over dat het wel of niet mis is de hond naast het bed slaapt. TS komt met de vraag voor een oplossing voor iets waar vooral haar vader toch wel last van ondervind.

Ik ga voor de rest de bench niet lopen verdedigen kimmie, ik heb er positieve ervaringen mee. Binnenkort krijgen wij ook een hondje uit spanje. (doodshuis) Maar toch wil ik proberen om de bench zijn plekje te maken. Anders heb ik dalijk dat elke keer als we liggen te vrijen een paar honden ogen naar me staren. Ik vind het niet fair dat als hij normaal op of bij het bed ligt hem daarvoor in één keer weg te sturen. Dat zal hij nooit begrijpen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:33

Zonder water zetten? Overdrijven is ook een vak :D

Als hij toch de hele dag beschikking heeft tot water is er niks mis mee om na acht uur 's avonds geen water meer te geven hoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:36

Taartjeh schreef:
En het flauwe is, dat als mijn vader een nachtje weg is, hij niet midden in de nacht komt :+
Waarschijnlijk vind hij het gewoon handig en is het allang geen noodzaak meer.

Klinkt alsof de hond er heel simpel een gewoonte van heeft gemaakt.
Er gewoon niet meer uitgaan dus 's nachts, als je vader er niet is kan hij het tenslotte ook ophouden!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:40

Hoelaat gaat de hond er sávonds voor het laatst uit?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:43

Mindfields schreef:
Zonder water zetten? Overdrijven is ook een vak :D

Als hij toch de hele dag beschikking heeft tot water is er niks mis mee om na acht uur 's avonds geen water meer te geven hoor.

Ik bedoelde het niet overdreven, maar ik vind dat een hond of welk dier dan ook gewoon altijd water tot zijn beschikking moet hebben. De hond kan niet weten dat, als hij om 5 voor 8 nog geen dorst heeft, hij toch moet gaan drinken omdat het er om 5 over 8 niet meer staat. ;)