Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DoryXxX schreef:Ik vind dat zoiets niet kan, je hebt alles afgesproken en ik vind niet dat je dan opeens nee zegt. Ze nemen wel andere katten, eigenlijk omdat ze gierig zijn en geen geld aan hun lieve diertjes willen besteden om ze te laten helpen..
Als ze nou zelf ouders zijn doen ze toch ook niet zomaar hun kind weg omdat het een jongen is en ze een meisje wilden? Rare vergelijking maar zo zie ik het
zonnebloem18 schreef:Zolang de mensen nog niet de contracten van de kitten hebben getekend hebben ze alle recht om van gedachte te veranderen.
Ik weet niet wat je bedoelt met duur kittenvoer maar je zou zelf al het beste voer moeten willen in dit geval en niet die whiskastroep.
Zijn de ouders uberhaupt getest op FIV, FeLV, HCM en PKD?

Neemt niet weg dat je ze er best op aan kunt spreken. Maar daar blijft het verder ook bij.. joyce2 schreef:Ik denk dat ze de kittens makkelijk kwijt raakt, maar het gaat natuurlijk om wat die mensen gedaan hebben en dat kan echt niet! Wij hebben hetzelfde gedaan als die mensen, onze kater een poes laten dekken (alleen was de poes "ras" en die van ons een mengelmoesje) en het is nooit in me opgekomen om uiteindelijk onze kitten toch niet op te halen! Je gaat toch van tevoren bedenken of je een kitten uit het asiel wilt, of dat je er eentje uit een nestje wilt, dat ga je niet bedenken als je kitten al oud genoeg is om op te halen, belachelijk zeg...
Maar wil je nog actie gaan ondernemen tegen die mensen? Vraag me af wat voor stappen je zou kunnen nemen... Aangezien je toch niet wilt dat die kittens naar ze toe gaan!
Duplo schreef:maar een kat uit het asiel is toch ook niet gratis?
dus of je nou gratis kittens hebt en dan betaald voor castratie, of betaald voor de asielkatten die dan gratis gecastreerd worden?
PureSylk schreef:Kijk uit met 'zomaar' de kittens aan iemand anders geven. Als je op contract hebt dat ze naar hun gaan, en je doet ze weg, zouden ze daarna wel weer eens flauw kunnen doen als ze geen leuke katjes in het asiel vinden (of om een andere reden) Zorg dus voor bewijs van contractbreuk!