Eindelijk, mijn grote droom!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Eindelijk, mijn grote droom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 17:39

Hallo!

Ik ben zo opgewonden. Sinds mijn moeder en ik een hele goede discussie hebben gehad over de voor- en nadelen van een hond, is mijn moeder actief op zoek naar een hond. En niet zomaar een hond: Een tervuerense herderpup!
Maar... Het moet natuurlijk wel goed gaan met de katten, en er moet een klik zijn, al lijkt me dat niet heel moeilijk bij zo'n jong dierte :D

Mijn moeder blijft herhalen: Er is nog niks zeker, maar ondertussen hebben we al drie opties, mocht er iets niet doorgaan. Pff. Ik kan niet wachten!

Faniek

Re: Eindelijk, mijn grote droom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:03

Superleuk zeg, als ze er helemaal achterstaat is het natuurlijk geweldig.
Hebben jullie al eerder honden gehad?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:04

Spannend! Veel succes met de zoektocht!
En dat zijn toch hele mooie hondjes, dus als pup zijn ze nog cuter, dan is een klik er zo :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:07

Nee, we hebben nog niet eerder een hond gehad, maar we zijn nu al bezig met inlezen, en we gaan natuurlijk op de hondenclub! :D
Dus ik denk dat dat wel goed gaat komen!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:15

Hou er dan rekening mee dat een Tervuerense Herder niet de eerste en makkelijkste hond is om te hebben. Ze zijn prachtig, maar hebben ook een karakter.. Wij hebben nu onze 2e Tervuerense Herder en daarvoor ook andere herders gehad, maar we hebben nu wel wat anders. Zorg in ieder geval dat je hele hele goede begeleiding hebt, het liefst mensen met Tervuerense Herders. Kijk het liefst richting de showlijn, want het zijn vaak nerveuze honden en uit de werklijn is dat nog wat erger.
Ik zou persoonlijk niet een Tervuerense Herder aanraden zonder ervaring met eigen honden.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:17

Faniek, we hebben er ook echt goed over na gedacht, en de pup gaat ook zeker op pupycursus. :) Dus we denken dat dit wel goed gaat komen. En als het mis dreigt te gaan, word er natuurlijk professionele begleiding gezocht! We willen het dier een goed leven geven, en hebben dit niet van de ene dag op de andere dag besloten. ;)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:21

Dat snap ik allemaal, ik geef ook alleen mijn mening. Nog een tip ik hoop dat jullie een tuin hebben zodat die regelmatig buiten kan zijn, onze Tervuerense waren/zijn beide echte buitenhonden, ze moeten erg veel bewegen en bezig gehouden worden.
Het zijn geweldige honden, maar op de hondenschool heb ik ook al vaker gezien dat het de mist in ging. Ik geef alleen de tips mee, wat jullie er mee doen moeten jullie natuurlijk zelf weten. Ik zou zeker ook is bij andere rassen gaan kijken of bij een hondenschool.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:25

Ja, ik begrijp je ook wel hoor Faniek ;) Maar we willen het toch erg graag proberen, en ons er zo veel mogelijk voor inzetten.

Ja, we hebben een tuin, waar hij op den duur gewoon altijd in kan/mag. Ook hebben we op nog geen drie minuten loopafstand een groot bos, wat mij ook erg geschikt lijkt!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:28

Leuk! wat spannend.....
Ben benieuwt naar foto's als de kleine pup er is!

succes met de zoektocht maar dat zal vast wel goedkomen! ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:30

Haha, ja, cocochanel, ik verheug me er heel erg op, en natuurlijk komen er foto's! :D
Met 2 'professionele' camera's in huis, moet dat wel goedkomen, lijkt me toch!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:48

Mijn collega heeft een paar pups van tervuurse x groenendaeler en ze zijn prachtig :D

Veel succes dus met het vinden van een schitterende pup :D En foto's plaatsen hé ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:08

Haha, foto's gaan er zeker komen! :D Morgen gaan we weer ergens naartoe bellen, op hoop van zegen!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:17

Hier ook een bezitster van een geweldige Tervuerense Herder teef.
Ik wil me aansluiten bij Faniek.
Tervuerense Herders zijn echt super gave honden, meestal richten ze zich op een persoon, hun baasje.
Daar hechten ze zich helemaal aan. Dit kan een een groot nadeel zijn.
Ze kunnen nerveus en angstig zijn.

Op cursus gaan is inderdaad heel belangrijk. Ik raad je aan om een hondenschool te bezoeken die de honden door middel van beloning laat oefenen. Straffen kan bij een Tervuerense heel negatief uitwerken.

Als je een puppie krijgt is het ook heel belangrijk deze heel veel met andere mensen en andere honden te laten kennismaken.
Niet alleen in huis, maar juist veel buiten.

Veel plezier met de zoektocht en foto's zijn leuk!!!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:21

Leuk zeg! Ik hoop dat je snel een leuke pup vind.
Ik wil je wel even waarschuwen wat betreft je katten.. Misschien kunnen ze er aan wennen, maar houdt er ook rekening mee dat ze het misschien echt helemaal niets vinden. Ze kunnen hierdoor ander gedrag vertonen of zelfs weglopen. Bekijk dus ook goed de eventuele nadelen...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:29

Ja, we hebben al besloten, mocht het niet gaan, gaat de hond weg. De katten gaan ons echt voor. Maar ons is verteld door meerdere mensen dat het veelal wel goed gaat, als de hond jong is, en ik ken meerdere mensen met honden en katten samen, dus we hopen er het beste van! niet geschoten is altijd mis!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:40

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:46

Poeh jullie beginnen wel gelijk met een pittige hond die ik zelf eerder pas zou aanraden als je meer ervaring met honden hebt, want Tervuerense zijn echt niet makkelijk.
Ik snap dat jullie je goed hebben ingelezen, maar in de praktijk is het echt heel anders.

Het zijn overigens wel leuke honden, maar ik vind het persoonlijk geen beginnershonden.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:49

Lianne: Zo makkelijk word er niet over gedaan. Hier is echt goed over nagedacht ;)
Moet dan iedereen beginnen met een labrador?
Geloof me maar, we hebben genoeg begeleiding, echt waar! ;)

Mijn vader heeft zelf een duitse herder gehad. Beestje zelf opgevoed. Helaas zijn mijn ouders gescheiden, en komt de hond bij mijn moeder, maar ook mijn moeder heeft nog van die hond mogen meegenieten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:51

Inney schreef:
Ja, we hebben al besloten, mocht het niet gaan, gaat de hond weg. De katten gaan ons echt voor. Maar ons is verteld door meerdere mensen dat het veelal wel goed gaat, als de hond jong is, en ik ken meerdere mensen met honden en katten samen, dus we hopen er het beste van! niet geschoten is altijd mis!

Ik hoop het voor je. Bij mij gaat het dus niet zo goed tussen mijn pup en mijn kat. En dat terwijl mijn kat wel honden gewend is, maar een pup is erg druk..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:53

Jessix: Tjah. Als we er direct van uitgaan dat het misgaat, zou er nooit een hond kunnen komen. 1 van onze katten zou zich wel snel aanpassen, maar de ander, die doet er denk ik wat langer over. Maar we hebben er goed vertrouwen in dat ze het uiteindelijk beide wel accepteren. En nee, de hond gaat dan niet 'zomaar' weg, daar word dan echt wel een passende oplossing voor gevonden. ;)
Het is namelijk een beslissing waar erg lang over nagedacht is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:56

Inney schreef:
Jessix: Tjah. Als we er direct van uitgaan dat het misgaat, zou er nooit een hond kunnen komen. 1 van onze katten zou zich wel snel aanpassen, maar de ander, die doet er denk ik wat langer over. Maar we hebben er goed vertrouwen in dat ze het uiteindelijk beide wel accepteren. En nee, de hond gaat dan niet 'zomaar' weg, daar word dan echt wel een passende oplossing voor gevonden. ;)
Het is namelijk een beslissing waar erg lang over nagedacht is.

Nou als jij denkt dat het wel goed komt, dan wens ik je veel plezier met je toekomstige hond. En ik hoop uiteraard dat je gelijk krijgt..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:58

Ik ook Jessix, echt waar. Voor zowel de hond als de katten, :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:07

nee je hoeft niet te beginnen met een labrador. Heb je wel eens echt contact gehad met deze hond? Met een fokker in de buurt. Ga eens een dag mee. Hoe kom je eigenlijk op deze keuze?

Zelf vind ik de zwitserse herder echt geweldig. Heb zelf geen honden..ook nooit thuis gehad. Toch wel erg veel ervaring met labradors, dalmaten (lees erg druk en sensibel en soms door zijn lage zelfvertrouwen ook wel eens happerig).. En een klein beetje met een duitse herder. Mocht ik toch ook besluiten een zwitserse te nemen, ga ik eerst her en der de deuren platlopen! Waarom..tja op papier en foto spreken ze me erg aan, maar of dat in de praktijk ook zo is?

Toen ik een fret nam heb ik me veel ingelezen, daarnaast geven veel frettenmensen aan dat je je niet moet vergissen in die o-zo-lijken-erg-schattige-diertjes.. maar o wee o wee. En vele mensen gaven aan dat je mocht komen kijken wat een fret inhield. Dat heb ik regelmatig gedaan. En heb inmiddels nog veel plezier van fred de fret. Maar ook ik raad inmiddels het zelfde aan: doe ervaring op! (en ja zelfs bij een labrador)

(heb trouwens land aan huis..dus genoeg ruimte met paarden) ik zoek daarom nou juist een waakse..maar niet te te te waaks.
(dus wie een zwitserse heeft..mag me pben voor foto's!! en voor nog meer info)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:10

je staat ervan te kijken hoeveel mensen je willen laten kennismaken met een bepaald type hond. menig eigenaar zal eerlijk zijn over het ras.. want willen geen asiel taferelen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 22:11

Wij halen de hond waarschijnlijk, als pup, uit het asiel. ;) En nogmaals, er is écht goed over nagedacht! :)