Al vrij snel hebben wij besloten een nieuwe pup te nemen. Nu was de doodsoorzaak van ons hondje in eerste instantie niet bekent, maar het bleek dus parvo te zijn. Ik heb van alles opgezocht over parvo, en ik ben er achter gekomen dat het een hardnekkig virus is, dat alleen uit te roeien is met bleekmiddel. Nu hebben wij op de dag dat mijn hondje alles onder gekotst en gepoept heeft, de hele boel (de hal, daar slapen ze) schoongemaakt met bleek. Ook alle andere plekken hebben we zo goed mogelijk schoongemaakt.
Maar nu zit ik nog met een vervelend gevoel; onze pup komt over precies een week al namelijk, en ik wil niet dat zij nog een vergroot risico loopt op parvo.
Wat we gaan doen/ gedaan hebben:
- de pup slaapt bij mij boven tot ze de entingen gehad heeft(daar is het overleden hondje niet geweest in haar 'besmette' periode)
- we doen kleden of plastic over de banken de eerste tijd (daar heeft het hondje op gelegen)
- het laminaat in de hal (waar de honden slapen) wordt eruit gehaald, het wordt nogmaals schoongemaakt, en er wordt nieuw laminaat gelegd
- alle verdere plekken waar het overleden hondje geweest hebben we schoongemaakt en gaan we opnieuw schoonmaken
- het hondje komt niet op het grasveld in de tuin (daar heeft het andere hondje namelijk gepoept enz)
- het hondje krijgt alle spullen nieuw (etensbak e.d.), geen spullen van het overleden hondje
Nu zullen jullie denken, neem gewoon een ander hondje in plaats van al die moeite te doen. Als we dit hondje nog niet uitgekozen hadden, had ik dat ook gedaan. Maar we zijn nu al een paar keer bij het nest wezen kijken, en het is echt 'mijn' hondje.
Nu is mijn vraag dus, kan ik dit hondje in huis halen, moet ik meer voorzorgsmaatregelen nemen, of kan ik dit hondje beter niet ophalen volgende week..
Mocht je er overheen gelezen hebben; het is ruim twee maanden geleden dat mijn vorige hondje overleden is.
Bedankt voor het lezen, ik ben benieuwd naar reacties
Nieuw laminaat wilden we sowieso in de hal, en het lijkt me geen kwaad kunnen