FireScorpion's Aquarium Fotoboek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

FireScorpion's Aquarium Fotoboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 16:12

Hey Allemaal!
Dit topic is aangemaakt met toestemming van een Mod, omdat ik blijf updaten in dit topic!

Ik zou heel graag mijn ervaringen met mijn aquarium (Rio 180 van juwel) met jullie delen.
evenals natuurlijk foto's en updates.

Eventjes wat info over mijn aquarium.

Ik heb het aquarium 12/04/2010 2e hands gekocht (hey ik zie nu dat het precies een maand geleden is :D)

Toen zag het aquarium er zo uit :
Afbeelding

Na veel gepoets, zag hij er de dag later er zo uit :
Afbeelding

15/04/2010 kwamen mijn achterwanden binnen, die ik zelf gesneden heb, en erin gekit heb, toen zag het er zo uit :
Afbeelding
Afbeelding

24uur laten drogen, water erin, 24uur laten staan, water eruit, weer water erin, weer 24uur laten staan
en toen was hij genoeg gespoeld.

19/04/2010 Heb ik mijn zak filterzand binnengekregen. Ik had nog plantjes meegekregen van de vorige eigenaar, die zolang in een emmer met water stonden, dus die heb ik meteen in het aquarium gedumpt. en voor de helft gevuld. Filter ook aangesloten alvast, en toen zag het er zo uit :
Afbeelding

22/04/2010 kreeg ik eindelijk mijn bestelling met grind en plantjes binnen, dus de hele middag bezig geweest met het steenwol uit de wortels halen en de bak inrichten. na een middag hard werk zag het er zo uit :
Afbeelding
nog wat wazig.

23/04/2010 en toen was het water helder en zag de bak er zo uit :
Afbeelding

26/04/2010 een paar dagen later, zo kun je zien hoe snel alles groeit :
Afbeelding
een dag later (27e) had ik mijn NO2 piek. (erg giftig voor de vissen)

01/05/2010 De bak na 2 weken :
Afbeelding

En gister, na lang wachten, eindelijk mijn eerste vissen kunnen halen. Dit zijn twee L-333 Hypancistrus Sp. (sp staat voor species, soort heeft nog geen specifieke naam gekregen, vandaar het L nummer. )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ze vandaag nog niet gezien, ze zijn ook nog vrij klein, en zijn vooral actief s'nachts (en ze zijn nu natuurlijk nog superbang)

Er komen nog meer vissen in, maar ik doe alles rustig aan met vissen toevoegen, anders word het kleine eco-systeempje dat net opgebouwd is meteen weer veelste veel in de war geschopt.

Wat er nog in komt :

Koppeltje Dwerggoerami's Colisa Lalia :
http://dier-en-natuur.infonu.nl/artikel-foto-upload/vissen/1013-colisa-lalia-dwerggoerami.jpg

School Sherrybarbelen Barbus Puntius Titteya :
http://aquariumvissen.net/backupsb/attachments/Image/barbus_titteya_man.jpg

Harem Rhinogobius Duospilus(die zand nodig hebben om in te grondelen, vandaar dat mijn bak 1/3e deel zand heeft):
http://www.leiocephalus.de/ZAquarium/Fische/Rhinogobius%20wui%20Mann%2011%20NZ.jpg

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 16:34

omdat het me net opviel dat ik al een tijdje geen nieuwe aquariumfoto's gemaakt heb, hier een paar foto's. (heb vanalles verplaatst, een plantje is er dood, enzovoorts.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sunny_l0ve

Re: FireScorpion's Aquarium Fotoboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:06

Wauw erg mooi aquarium zeg! Erg mooi!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 20:41

Dankjewel :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:04

Wat een mooi project! Ik vind je viskeuze ook erg leuk! Ik heb echt geen verstand van vissen maar ik zie deze niet vaak in aquaria zitten, daarom vind ik het interessant. :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:11

Haha, het is nog een heel gedokter geweest om de juiste vissen te vinden die bij elkaar kunnen met de waterwaarden enzo.

De Rhinogobius is echt heel leuk, moet je dit filmpje maar ns zien :
http://www.youtube.com/watch?v=s_fVvTCA ... 1ix_4IMaXY

dankjewel voor de leuke reactie! :D

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:11

Ziet er erg mooi uit! Barbelen zijn zo leuk, ik heb ze ook gehad <3

Ik had ook ooit zo'n mooie bak, totdat ik last van alg kreeg |( Alles is nu lelijk donker groen en ik kom er maar niet van af ^)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:13

Vervelend zeg, lindatje!

Ik werd ook verliefd op de barbelen.. heb mn visbestand om de barbeeltjes heengebouwd, haha :D

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:14

Ik geef je groot gelijk, ik kon er uuuren naar kijken. Ze zijn echt heel vermakelijk :D Helaas worden ze niet zo oud...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:15

Dat muziekje erachter ook! Ik vind hem echt leuk, die vis. :) Je ziet hem gewoon nadenken... "Waar zal ik dit zand op spugen?"

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:18

Haha hij is gewoon leuk! hahaha, kan niet wachten tot ik er zelf 3 heb (mn bak gaat een zooitje worden... ik zie ze al het zand al van links naar rechts brengen... >;) :P )

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:21

Dat doen dieren nu eenmaal... ik had ooit 2 gerbils en die hadden een zandbadje, elke week bij het verschonen kon ik overal zand vandaan scheppen zo enthousiast gingen ze in bad.

En mijn konijnen schuiven hun zand vanuit de ren altijd het hok in. Zand is gewoon een ramp bij beesten. _O-

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 23:07

Ook even voor de goede orde; Door diverse vissentopics (mede die over goudvissen) ben ik een paar weken geleden in contact gekomen met Vjestagirl. Zij is ook bezig met de opstart van haar aquarium, misschien leuk als jullie daar ook een kijkje nemen? :D

Vjestagirl @ [BB-ITP] Vjestagirls fotoboek (aquarium opzetten)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:08

Ben even gaan kijken. :) Ik weet niks van vissen en aquaria maar goed.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:37

Ziet er leuk uit :)
Alleen wel oppassen met het grind en zand, op den duur zal het volledig gemixt zijn en je bodem dichtslibben wat lelijke gevolgen kan hebben :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 23:40

Dankje.

Ach dat komt wel goed. het zand zal hooguit tussen het grind zakken, maar dat maakt als het goed is (wat mij verteld is) weinig uit omdat het filterzand is. ofzo. :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:45

heel mooi aquarium hoor, veel succes ermee!!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 23:47

Haha, dankjewel! :D

momenteel zit ik me blind te staren opzoek naar mn visjes... zonder succes helaas :D (ze zitten er net 24uur in en het zijn L-nummers..... dus dat kan nog wel even duren)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:55

Ziet er erg mooi uit FS. Ben benieuwd hoe hij er uit komt te zien als alle vissen er in zitten.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 18:02

Bedankt Tammie!

Ik ben nog wel van plan het een en ander te veranderen. Helemaal achterin, in het midden, staan me toch iets te veel 'stengels' naar mn zin. tgroeit allemaal maar kriskras en ben er gewoon niet tevreden mee. denk dat ik ze er over een tijdje bijna allemaal uittrek, op 2 of 3 na, en er dan een plant inzet met grote. groene bladeren, zoals de Anubias Barteri. (google :D)

Heb vandaag 1 visje gespot, weliswaar op zn verstopplek, maar heb m gezien!! alleen toen besloot ik dat het tijd was om het niet opgegeten voer op te ruimen en mn naaldgras weer in te graven (ik vermoed dat ze vannacht voor t eerst op verkenning gegaan zijn) en die er vervolgens doodleuk uitgegraven hebben >;) ) en toen heb ik mn sterrenkruid en nog 2 plantjes even een stuk gesnoeid, twerd me allemaal iets te veel, plus dat het allemaal aan de oppervblakte aan het drijven was en dus ook het licht tegenhield. maar ik ben bang dat ik ze nou een tijd weer niet zie. Ach, mn bak is weer bijgesnoeid, haha.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:46

FireScorpion schreef:
Dankje.

Ach dat komt wel goed. het zand zal hooguit tussen het grind zakken, maar dat maakt als het goed is (wat mij verteld is) weinig uit omdat het filterzand is. ofzo. :P

Als je alleen gebruikt maakt van filterzand zal het idd niet (zo snel) dicht slibben.
Echter een combinatie van filterzand met een ander soort zand (andere korrel grootte of niet/wel afgerond) of in dit geval grind kan wél dichtslibben.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:12

I'll take my chances.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:13

waauww :~
ERG MOOI GEMAAKT ZEG!!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:17

Dankjewel! :)

visje is trouwens permanent zichtbaar (Weliswaar in zn schuilplek, maar kan m nu wel zien; nou de andere nog.)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 10:37

nou om even te laten zien hoe het er van boven uit ziet ;
(ja die drijfplanten vermeerderen zich echt als n idioot :oo en er groeien planten boven het wateroppervlak uit, haha)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:D Visjes zijn soms zichtbaar op een schuilplek, en soms is er geen spoor meer van ze te bekennen. Denk dat het nog wel een tijdje kan duren voordat ik ze écht, op hun gemak, zal zien.

Ik had best wel veel last van beginnersalg, met name op m'n ruiten, maar sinds ik de lichturen van 11uur terug heb gebracht naar 10 uur (van 11:00 - 21:00 ) gaat het een stuk beter. :D *\o/*

Reactie's zijn, natuurlijk, welkom.