Mag niet, stiekem wel grappig.. Jullie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Mag niet, stiekem wel grappig.. Jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 09:02

Hallo,

Hebben jullie dat wel eens? Dat je dier iets doet wat niet mag, maar dat je echt je best moet doen om boos te worden omdat je het eigenlijk heel grappig vindt? :')

Gister kwamen hier klanten voor wat kuikens, hond was helemaal blij en wilde maar al te graag aandacht. Dat kreeg hij even niet, want ik was met die mensen aan het praten over die kippen. Goed, ik sta met 1 been tegen een muurtje en had slippers aan. Hond komt er aan, grijpt ( niet hard hoor) mijn slipper en rent keihard naar binnen. :') Stond ik dan.. Hahaha, natuurlijk mag het niet.. Maar zoiets heeft hij nog nooit gedaan en het was zo'n stom gezicht dat die mensen ook niet meer bij kwamen van het lachen. ( uiteraard daarna wel even "foei" gezegd en slipper liet hij toen braaf vallen.)

Ook hebben wij hem het commando "mooi" geleerd. ( op zijn achterpoten staan en een paar tellen blijven staan) Als mijn vriend en ik tv aan het kijken zijn en hondje vindt dat hij aandacht verdient gaat hij nu voor onze neus uit het niets "mooi" doen :') Is eigenlijk een vorm van bedelen, wat niet mag. Maar het ziet er super grappig uit :D

Ben benieuwd wat voor dingen jullie wel eens hebben mee gemaakt met je huisdier dat je haast niet boos kon worden.

Groetjes, Agnes.

8nnemiek

Re: Mag niet, stiekem wel grappig.. Jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:05

:))

Wij hebben onze kat 'dood' geleerd. Gaat ie op zijn rug liggen met zijn poten in de lucht :') Dus in plaats van mauwen doet ie dit nu constant als ie om eten wil bedelen. Het ziet er érg komisch uit _O-
Ik negeer het altijd, maarja de rest van de familie vind het toch zoooooo schattig en móet hem dan toch een stukje brood ofzo geven.. *zucht*

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:07

Onze kat valt regelmatig het behangpapier aan .. Dat mag uiteraard niet, maar is echt ZO grappig om te zien. Dan gaat ze er eerst een kwartier naar liggen staren en dan plots springt ze recht en valt het papier aan :+

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:08

Hahaha MysticTinker, toevallig geen filmpje van ? :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:10

Ik zal eens een filmpje maken met mn telefoon :))

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:10

Onze poes van 1 jaar doet continu dingen die niet mogen!
Maar laatst had madam een broodje van de aanrecht gejat en daar komt die muts dan ook mee langs me op de bank zitten.
En dan zeg je er iets van en dan kijkt ze je ze aan van WAT? :+

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:12

Mijn paard heeft al een paar keer de oortjes van mijn bijrijdster uit haar oren gehaald, heel voorzichtig lipje eromheen en dan trekken maar! :=
En mijn hondje valt altijd de stofzuiger aan. :')
Mag natuurlijk niet maar is wel een grappig gezicht.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:14

Onze kat is gek op Rose. Als ik een glas heb komt ze op schoot zitten om vervolgens met haar pootje Rose uit mn wijnglas te hengelen.
Afbeelding
Niet heel goed voor haar, en ik hou ook niet van schooien, maar toch kan ik haar gewoon niet weerstaan. Een dame moet toch af en toe lekker ongestoord een Roseetje kunnen drinken!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:15

MysticTinker schreef:
:))

Wij hebben onze kat 'dood' geleerd. Gaat ie op zijn rug liggen met zijn poten in de lucht :') Dus in plaats van mauwen doet ie dit nu constant als ie om eten wil bedelen. Het ziet er érg komisch uit _O-
Ik negeer het altijd, maarja de rest van de familie vind het toch zoooooo schattig en móet hem dan toch een stukje brood ofzo geven.. *zucht*

Nou dat valt een stuk makkelijker te negeren dan dat zeurende gemiauw...

Hoe heb je hem dat geleerd?

brood....???? Hiij eet brood???

Nou ja...die van ons eet poffertjes..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:17

Mijn paard doet wel altijd stiekem de stroomdraad aanraken met z'n bovenlip als ik aankom. Zo van 'ik weet toch wel dat er niks op zit hoor.. maak em nu maar open zodat ik de wei op kan..' O:) Draadje hangt hoger dan hij zelf is, hij zou er zo onderdoor kunnen :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:21

NatasjavE schreef:
Nou dat valt een stuk makkelijker te negeren dan dat zeurende gemiauw...

Hoe heb je hem dat geleerd?

brood....???? Hiij eet brood???

Nou ja...die van ons eet poffertjes..

Hij kan heel veel kunstjes :j Poot, zit, lig, dood, mauw, rol, blijf.. :))
En hij eet álles :') Brood, groente, chips, slagroom, pudding, danoontje, friet, aardappel, pasta.. := Hij vind zichzelf heel zielig want hij krijgt maar een klein bakje brokjes per dag omdat meneer te dik is. haha

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:24

Onze rode je weet weller die is erg braaf.

Maar onze Noorse Boskat Boris....ai, ai, ai...

Ik kan een lijst ervan maken..(maar nu geen tijd)

Het meest ergelijke is toch wel voor de TV gaan slapen..Wij kijken dan een avondje kat..want weghalen heeft geen zin. Hij gaat er gewoon weer liggen, en weer, en weer, en weer, en weer...

Op een goed moment slaapt hij dan zo diep dat hij van de TV kast af fl*k*rt en alle aparatuur los trekt om dat hij zich probeert vast te houden.

*zucht*

Ook gaat hij echt alle deuren in de buurt langs waar ze katten hebben en eet daar het kattenvoer uit de bakjes. De kat uit het betreffende huis kijkt dan maar gewoon toe want hij laat zich niet wegjagen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:25

MysticTinker schreef:
Hij kan heel veel kunstjes :j Poot, zit, lig, dood, mauw, rol, blijf.. :))
En hij eet álles :') Brood, groente, chips, slagroom, pudding, danoontje, friet, aardappel, pasta.. := Hij vind zichzelf heel zielig want hij krijgt maar een klein bakje brokjes per dag omdat meneer te dik is. haha

Is ie te dik...werkelijk...hoe kan dat nou :D :+ ;)

Onze Boris kan wel aporteren....

Onze Boris dreigt overigens ook nogal...ahum...een rubens type te worden....
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 11-05-10 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:25

Onze kat heeft nog een hobby: op de krant gaan zitten als je aan t lezen bent :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:28

MysticTinker schreef:
Onze kat heeft nog een hobby: op de krant gaan zitten als je aan t lezen bent :j

Owja...hier ook... pffff...

Boris is een echte dingetjes slaper....als mijn bos sleutels op tafel ligt gaat hij daar de hele nacht op liggen.. :?

Of in doosjes slapen...het liefst vele malen kleiner dan hij zelf is...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 11-05-10 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:30

Onze hond was van de week niet zo lekker, dat is niet iets wat niet mag maar toch hij was toen zooo ontzettend zielig dat ik er stiekem soms om moest lachen. Hij had overgegeven en toen ging hij in de hoek van de kamer achter het gordijn met zijn kop onder het gordijn liggen <3

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:31

Agut :(:)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:32

Mijn aquaria staan helemaal volgebouwd met allemaal spullen erop zodat een van onze katten er niet bij kon. Kwam ik vanochtend in mijn kamer, hangt madam vrolijk in het gordijn om alsnog door het glas visjes te bestuderen.
Wij lezen en kijken ook iedere avond kat. :j heel interessant.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:35

Aaah :D
mijn hond, die heb ik ooit geleerd, om allebei haar poten te geven maar om en om :D
en soms zit ze voor me, en wel zeker 10 keer wisseld ze dan van poot :P
Of heeel sneaky de bank opkruipen he O:)

De kat vind het heel leuk om met mijn haar elastiekjes te gaan sjoelen door de woonkamer :P

Perrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:50

Mijn kat heeft zich zelf geleerd hoe je de deur op maakt. Je staat toch wel even raar te kijken als ´s nachts je kat bij je komt liggen. Wij hadden een klein nep-vogeltje op de kast staan en hij heeft de hele zomer geprobeerd om op die kast te springen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:54

oww hier ook genoeg acties hoor :+
Laatst nog, toen wou mn moeder de kat "verleggen" (die lag op haar stoel, dus moest ie weg)
Ik zeg zo: owww norbert mag hier wel liggen :j
Wat doet de hond: springt met een rotgang op de bank om zo op het plekje van norbert te gaan liggen :o
Stoute hond :')

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:56

Mijn hond heeft een gigantisch jachtinstinct. Als pup liep hij veel los, en op een gegeven moment is hij achter een haas aangegaan, en toen was alles leuk. Hij mag nu alleen nog maar los op overzichtelijke stukken, zonder wegen, en alleen als ik een tennisbal bij me hebt, dan is hij daar volledig op gefixeerd. Tijdje terug lekker los laten lopen, en tennisbal aan het gooien. Op een gegeven moment landde er een groep kraaien, geen enkel probleem. Tot de tennisbal ineens verdween. Toen rende hij als een debiel achter een kraai aan, en die leek hem echt te pesten. Laag vliegen, even landen, en dan weer een hupsje verder nemen. Het land was net geploegd, en mijn hondje, met zijn korte pootjes, knalde als een debiel over dat veld heen,. Ik heb blauw gelegen. Hij is wel teruggekomen toen ik uiteindelijk de tennisbal terug had gevonden, maar tjee, wat een debieltje :') Half bewusteloos kwam hij teruggescharreld, helemaal uitgeput van het door de modder rossen.

Onze noorse boskatkitten wil altijd op mijn borst slapen zeg maar. Dus helemaal onder mijn nek. 100 keer heb ik hem er af gejaagd, maar iedere keer komt hij terug. En dan meestal als ik net lig te laptoppen of tv te kijken. Dan kan ik hem wel schieten, maar tegelijk is het ook zo grappig, omdat hij dan dus mijn zicht totaal blokkeert met die pluizenvacht.

Onze duiven hebben nu een duivenkind, en pap en mam heb ik zelf groot gebracht vorig jaar. Als ik bij het kind kom, komt paps aangevlogen, gaat op mijn arm zitten, en pikt zo hard hij kan in mijn kleren, handen, en haren. Het mag niet, maar het is o zo grappig. Hij bedoelt er heel wat mee, en soms als hij dan een plukje kleren vast heeft gaat hij er echt zo in bijten als een valse hond. Maar i'm not impressed :')

En zo kan ik nog wel 101 dingen opnoemen :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:04

Als mijn hond zich pijn heeft gedaan bij het rennen ofzo (gevoelige kussentjes) gaat hij altijd heel zielig kijken met een pootje in de lucht :+:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:04

Onze pony heeft een hekel aan kinderen. En ook ik heb het vaak hoog zitten met die jengelende koters (kinderboerderij). Als we over 't erf lopen moeten we eerst over een smal paadje, komt ze daar een kleuter tegen dan wipt ze die zo van het paadje af, het gras in. Mag natuurlijk niet, maar stiekem is het erg grappig om zo'n verbaasde koter voorover te zien vallen na een duwtje van 't peerd (nooit te hard).

Ze heeft nog een leuk truukje: als er een bende koters om je heen staat om je te aaien, dan houd je eerst je hoofd naar links om vervolgens te doen alsof je rechts iets ziet - en vergeet dan niet om met de uitstekende scharen van je bit ratsrats over al die kinderhoofdjes te raggen. }>
En vervolgens weer de andere kant op, d'r hoofd omdraaien naar mij en met hele onschuldig oogjes kijken: "gaan we weer verder? Ik ben het wel weer zat dat geaai".

Ze weet dondersgoed dat het niet mag, het lukt d'r ook bijna nooit omdat ik meestal wel oplet. Maar als je even in gesprek bent met iemand dan wil ze nog wel eens een kleuter omduwen. :') Eigenlijk heel sneu, maar stiekem moet ik toch altijd weer een beetje gniffelen.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:07

Haha Fiffill wat erg :D

Wat mijn hond ook nog doet is voor een snoepje al zijn trucjes doen, maakt niet uit welk commando :') De goede zal er vast wel bijzitten :Y)