Dwerghamster stinkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Dwerghamster stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:16

Onze lieve russische mislukte dwerghamster (hij is een beeeetje te groot geworden) stinkt ontzettend.

Er liggen houtsnippers in zijn kooi, en er zitten watten in zijn netje en heeft een lekker badje met chinchilla zand.

Wat doen we fout, want op dit moment moet de kooi om de twee dagen schoon gemaakt worden.

pubelia

Re: Dwerghamster stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:18

Zaagsel of vlas oid nemen veel meer urine op en daarbij ook de geurtjes. Dus houtsnippers zou ik ook zeker niet aan raden voor in een hamster kooi.

Verder raad ik af om hamster watten of iets waar daarop lijkt te gebruiken. hierin kunnen ze stikken (ze hamsteren dit ook mee, en is bijna niet mogelijk om alles er weer uit te halen) en ze kunnen als ze er met hun pootje in hangen, hun pootje mee amputeren. Het is immers synthetisch!

Verder vraag ik me af wat voor een dwerghamster je hebt. Welke kleur die heeft? En of je hamster veel drinkt?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:21

Zeker geen vlas nemen voor een dwerghamster, is erg scherp aan de pootjes. :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:21

pubelia schreef:
Zaagsel of vlas oid nemen veel meer urine op en daarbij ook de geurtjes. Dus houtsnippers zou ik ook zeker niet aan raden voor in een hamster kooi.

Verder raad ik af om hamster watten of iets waar daarop lijkt te gebruiken. hierin kunnen ze stikken (ze hamsteren dit ook mee, en is bijna niet mogelijk om alles er weer uit te halen) en ze kunnen als ze er met hun pootje in hangen, hun pootje mee amputeren. Het is immers synthetisch!

Mijn hamster is idd gestikt in van dat speciale hamsterwollige spul. hij ging niet dood snel naar de DA gegaan woont achter ons, ze konden niks doen en hij leed dus hebben ze hem een spuitje gegeven.

Verder vraag ik me af wat voor een dwerghamster je hebt. Welke kleur die heeft? En of je hamster veel drinkt?

Suc6

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:22

In de dierenwinkel hebben ze de houtsnippers aangeraden. Maar dus beter zaagsel of vlas..

In plaats van de hamsterwatten e.d. wat kunnen we dan beter gebruiken?

In de winkel hebben ze ons verteld dat het een russische dwerghamster is
Op de volgende foto is hij nog 'klein'

Afbeelding

Hij drinkt geloof ik gewoon normaal, hiervoor hebben we nooit een hamster gehad dus daar kan ik verder niet op af gaan.

Maar het is pas van de laatste weken dat hij zo ruikt.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:23

Ik had mijn hamstertjes altijd op zaagsel, nooit geen last van dat ze stinken ofzo..
Misschien dat eens proberen ? :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:25

_Inga schreef:
In de dierenwinkel hebben ze de houtsnippers aangeraden. Maar dus beter zaagsel of vlas..

In plaats van de hamsterwatten e.d. wat kunnen we dan beter gebruiken?
Niets , van zaagsel maakte die van ons altijd een berg en lag daar in, misschien een beetje hooi maar weet ik niet zeker

In de winkel hebben ze ons verteld dat het een russische dwerghamster is
Op de volgende foto is hij nog 'klein'

http://94.100.122.15/867550001-86760000 ... _w8I_.jpeg

Hij drinkt geloof ik gewoon normaal, hiervoor hebben we nooit een hamster gehad dus daar kan ik verder niet op af gaan.

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 09-05-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten, foto in link geplaatst.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:25

Want zodra we er niets in hebben liggen slaapt ie buiten een hokje o.i.d.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:26

Hamsters zou ik lekker op zaagsel zetten, vlas zou ik niet doen wel kun je een handje hooi of stro erin leggen. In principe stinken hamsters niet, wat ruik je precies? Wat je wel kunt geven is een oud stukje stof, wc rolletjes. Dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:27

_Inga schreef:

Zou hij ziek kunnen zijn? Urine en/of ontlasting kan anders gaan ruiken als hij ziek is.

pubelia

TurdusMerula schreef:
Zeker geen vlas nemen voor een dwerghamster, is erg scherp aan de pootjes. :)

Nee hoor. Is niet scherp aan hun pootjes! Heb erg veel hamsters op vlas gehad. (heb in rusjes gefokt) en heb ze op echte paarden vlas gehad. En heb geen een hamster gehad die iets aan hun pootjes hadden.

Ben alleen terug gegaan op zaagsel omdat ze daar in combinatie met wc papier grotere nesten/ burgen konden maken!

@inga_: Wc papier, wc rollen, karton, stukken stof, haren van bv een konijn (langharige die je moet knippen) ik had via een dieren trimster katten haren.

Mooi rusje! Pearl-blauwwildkleur. Misschien nog wel merle! (hoofdje)

heb je toevallig een foto van hoe die nu is?

R0oszs

maar mischien ligt het wel niet aan het bodem wat er in ligt maar aan het beestje zelf?

ik zeg ook maar iets hoor maar het is een idee ;)

mijn hamster stond altijd op vlas met hooi en ik heb nog nooit problemen gehad :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:29

chocobroodje schreef:
Hamsters zou ik lekker op zaagsel zetten, vlas zou ik niet doen wel kun je een handje hooi of stro erin leggen. In principe stinken hamsters niet, wat ruik je precies? Wat je wel kunt geven is een oud stukje stof, wc rolletjes. Dat soort dingen.

hooi kan je er idd ook in leggen! Alleen vries het wel van te voren in ivm mijten! Daar zijn hamster gevoelig voor! (bloedmijt)

En ik las over een eventuele ziekte. Bij rusjes geel gerelateerde kleuren (geel wildkleur/ mandarijn) komt veel suikerziekte in voor.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:29

misschien een blaasontsteking ,

Je kunt ook gwn ff de Da morgen bellen misschien weet hij het?

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:30

Jaa zulke dingen heeft hij ook allemaal!

Nja ik heb er geen last meer van ik woon er niet meer, maar heel penetrante geur, gewoon vies.

Hij reageert niet anders dan normaal, hij is niet loom, geen rare plekken/bulten of rare oogjes.. Hij doet verder gewoon nog steeds normaal.

Hij staat al een hele tijd op hout, en verder nooit problemen. Nu is dit al zijn derde kooi (vraag me niet waarom :P ), hij heeft nu deze

Afbeelding

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:32

@ Pubelia, ondanks de verwachtingen aangezien het zomer is, wordt hij alleen maar grijzer!!! Nog meer grijze strepen. Kan helaas geen foto van hem maken, want ik ben daar op het moment niet.

Maar er werd van de week al gedreigd dat hij dan maar weg moest, want om de twee dagen schoonmaken werd hem te veel. Nja dat gaat niet gebeuren, hij mag gewoon blijven, maar natuurlijk willen we hier wel een oplossing voor..

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:37

Ik hoor net via msn dat hij weinig drinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:38

Een bezoekje aan de DA zou ik dan toch wel aanraden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:38

Probeer eerst eens over gaan naar zaagsel en wc papier. Het rusjes is waarschijnlijk in de wintervacht geweest. waardoor die nu weer verkleurd naar normale vacht ;)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:39

Ja maar ik had juist gedacht dat hij van het zomer witter zou worden, waarom weet ik eigenlijk niet..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:46

hihi, is dus net anders om! Als hamsters in de wintervacht gaan worden ze witter. omdat ze vanuit het wild, ook in de winter als ze witter worden minder opvallen. In de zomer maakt het niet uit. want dan is hun oorspronkelijke omgeving meer kleur rijker!

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:48

Nou we gaan zaagsel proberen, de watten zijn toch op dus die komen er niet meer in. En als het dan niet beter wordt, neem ik hem mee naar de dierenarts.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:03

Nou de hamster staat netjes op zaagsel en geen watten meer.

Alleen hij stinkt dus nog steeds. Hij heeft gele, dikke urine en het is troebel. En dat ruikt dus zo ontzettend.

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:08

dan zal ik inderdaad wel even de dierenarts bellen, jij weet niet wat het beestje heeft, misschien kan de dierenarts je het vertellen, misschien heeft het een kuurtje nodig.
mijn dwergje lijkt op jouwes!! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:08

Hmm toch even een bezoekje doen aan da dan ;) Weet je ook of het een mannetje of een vrouwtje is?

Zelf heb ik al mijn hamsters op Russel Bedding zitten. Ben ik erg te vreden over. En daarnaast hebben ze allemaal een bakje met Chinchilla zand. En krijgen ze heleboel wc-papier.

En ik raad zelf die kooi af die jij hebt :o Er zijn meerdere hamsters klem te komen zitten in het bovenste gedeelte en hierdoor overleden. En de kooi is ook te klein. Zelf vind ik een Duna fun of ferplast mary kooi heel mooi voor een rusje :D