Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pubelia schreef:Zaagsel of vlas oid nemen veel meer urine op en daarbij ook de geurtjes. Dus houtsnippers zou ik ook zeker niet aan raden voor in een hamster kooi.
Verder raad ik af om hamster watten of iets waar daarop lijkt te gebruiken. hierin kunnen ze stikken (ze hamsteren dit ook mee, en is bijna niet mogelijk om alles er weer uit te halen) en ze kunnen als ze er met hun pootje in hangen, hun pootje mee amputeren. Het is immers synthetisch!
Mijn hamster is idd gestikt in van dat speciale hamsterwollige spul. hij ging niet dood snel naar de DA gegaan woont achter ons, ze konden niks doen en hij leed dus hebben ze hem een spuitje gegeven.
Verder vraag ik me af wat voor een dwerghamster je hebt. Welke kleur die heeft? En of je hamster veel drinkt?

_Inga schreef:In de dierenwinkel hebben ze de houtsnippers aangeraden. Maar dus beter zaagsel of vlas..
In plaats van de hamsterwatten e.d. wat kunnen we dan beter gebruiken?
Niets , van zaagsel maakte die van ons altijd een berg en lag daar in, misschien een beetje hooi maar weet ik niet zeker
In de winkel hebben ze ons verteld dat het een russische dwerghamster is
Op de volgende foto is hij nog 'klein'
http://94.100.122.15/867550001-86760000 ... _w8I_.jpeg
Hij drinkt geloof ik gewoon normaal, hiervoor hebben we nooit een hamster gehad dus daar kan ik verder niet op af gaan.
Maar het is pas van de laatste weken dat hij zo ruikt.
TurdusMerula schreef:Zeker geen vlas nemen voor een dwerghamster, is erg scherp aan de pootjes.
chocobroodje schreef:Hamsters zou ik lekker op zaagsel zetten, vlas zou ik niet doen wel kun je een handje hooi of stro erin leggen. In principe stinken hamsters niet, wat ruik je precies? Wat je wel kunt geven is een oud stukje stof, wc rolletjes. Dat soort dingen.
), hij heeft nu deze
Weet je ook of het een mannetje of een vrouwtje is?
Er zijn meerdere hamsters klem te komen zitten in het bovenste gedeelte en hierdoor overleden. En de kooi is ook te klein. Zelf vind ik een Duna fun of ferplast mary kooi heel mooi voor een rusje