Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
PattyOosten schreef:Had je over dit soort zaken niet beter na kunnen denken VOOR je ze overnam?
+
Setti schreef:Gerbils kunnen prima in groepjes, maar dan kun je het beste de mannetjes houden. Vrouwtjes gaan met elkaar vechten als ze merken dat er 1 zwakker wordt. Allemaal bij elkaar houden is geen optie. Je krijgt dan veel nestjes. Ik weet niet hoe dat met gerbils precies gaat (heb nooit een nest gehad), maar grote kans dat het vrouwtje alweer zwanger is.
Daarom had ik ook 2 zusjes
) had ik ze op een soortvan houtkorrels gezet (die je ook weleens in kattenbakken hebt) en toen maakten ze elkaar ineens bijna af. Nu zitten ze weer op zand en is er niks aan de hand. Daar snap ik eigenlijk ook niks van.. 
Ik had geen zand waar ze gangen in konden graven, maar daar heb ik nu met mijn konijnen geen gebrek aan. 

xkimmie schreef:Volgens mij kun je gerbils makkelijk in een groepje houden. Ze passen zich aan aan de ruimte. Dus het is niet zo dat ze door blijven fokken.
Ik heb twee vrouwtjes samen zitten. Ze zaten eerst altijd op zand maar omdat ik dat zovaak schoon moest maken () had ik ze op een soortvan houtkorrels gezet (die je ook weleens in kattenbakken hebt) en toen maakten ze elkaar ineens bijna af. Nu zitten ze weer op zand en is er niks aan de hand. Daar snap ik eigenlijk ook niks van..

Citaat:Werk je te snel met het koppelen, dan heb je binnen no-time weer een bak met ruzie...