Konijnenopvang het Knabbelthuisje in nood!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Konijnenopvang het Knabbelthuisje in nood!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:34

Wij krijgen al meerdere maanden veel te veel konijntes binnen in onze opvang en hebben niet de capaciteit om ze allemaal op te vangen. Daarom werken wij al lange tijd met een wachtlijst maar de situatie wordt nu ondoenbaar door konijnen die onophoudelijk worden gedumpt en achtergelaten, die konijnen moeten we nu eenmaal onmiddellijk een plaatsje geven en daardoor blijven veel andere konijnen in de kou staan.

Het aantal adopties MOET hoger als we dit werk willen blijven voortzetten en daarom wil ik iedereen van jullie vragen om een oproepje te plaatsen op een fora en het verder te vertellen.

Als bijna enige konijnen- en knaagdierenasiel in België is het immers van groot belang dat we blijven bestaan...

Ik heb dit gekopieerd van de website bunnybunch.
Bron:
www.bunnybunch.nl
Website van konijnenopvang het Knabbelthuisje:
http://www.everyoneweb.be/hetknabbelthuisje/

Storm

Re: Konijnenopvang het Knabbelthuisje in nood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:25

Geen paardennieuws, ik verzet dit van ON naar BB

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 11:00

Oh foutje... Ik dacht dit hoort bij overige nieuws, bedankt voor het verplaatsen :)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:47

jammer dat het zover weg zit. Ik was juist opzoek naar een leuk koppel, maar ander half uur rijden is te ver.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:24

Maak je er toch een gezellig dagje van? Eerst in de buurt wat shoppen en eten en daarna konijntjes uitkiezen/ophalen ;)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:34

ja phoe...voel me ook bijna schuldig..ik gun al die diertjes een leuk thuis..maar er zijn ook opvangcentrums die dichterbij zijn. Misschien daar ook een skijken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:41

Ik vind de prijzen ook wel érg hoog. 10 tot 80 euro.. :=
De meeste mensen zullen zoiets hebben van, in de dierenwinkel zijn ze goedkoper.
Als ze echt zo vol zitten dan kunnen ze eens beginnen met álle konijnen voor 10 euro weg te doen :) Neem aan dat er best wel een dierenarts is die voor het goede doel wat konijntjes wil castreren tegen alleen materiaalkosten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:51

Die 80 euro zal niet veel voorkomen en is alleen bij gesteriliseerde en ingeënte voedsters. Veruit de meeste voedsters zijn niet gesteriliseerd en dan kom je op 20 euro uit.
Helaas denken er idd teveel mensen: dan haal ik ze wel uit de winkel, terwijl er zoveel heerlijke snoetjes zitten te wachten bij opvangen.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:38

MysticTinker schreef:
Ik vind de prijzen ook wel érg hoog. 10 tot 80 euro.. :=
De meeste mensen zullen zoiets hebben van, in de dierenwinkel zijn ze goedkoper.
Als ze echt zo vol zitten dan kunnen ze eens beginnen met álle konijnen voor 10 euro weg te doen :) Neem aan dat er best wel een dierenarts is die voor het goede doel wat konijntjes wil castreren tegen alleen materiaalkosten.

Er komen zoveel dieren binnen bij opvangen en voor een dierenarts is er ook een grens van hoeveel dieren hij/zij kan behandelen tegen materiaalkosten. Maar regelmatig is er wel een kortingsregeling voor opvangen. En 80 euro voor een gesteriliseerde voedster is al goedkoop, ik heb 120 euro betaald voor die ingreep bij mijn voedster en dat is een vrij gemiddelde prijs.

Het is jammer dat veel mensen te weinig weten van konijnen en daarom alleen de hoge prijzen van opvangen zien. Bij een dierenwinkel betaal je ook makkelijk 20 tot 30 voor een konijntje, dat dan wel vaak te jong is waardoor het door de stress erg ziek kan worden, het geslacht met enige regelmaat verkeerd bepaald wordt, te jong is om bij een ouder konijn geplaatst te worden en je krijgt er nogal eens ook nog verkeerd advies bij.
Bij een goede opvang worden de geslachten juist bepaald, zijn de konijnen oud genoeg om gekoppeld te worden en krijg je bij dat koppelen ook nog hulp.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:13

misschien een beetje simpel gedacht, maar kan zo'n opvang geen contacten leggen met dierenwinkels?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:16

stoer schreef:
misschien een beetje simpel gedacht, maar kan zo'n opvang geen contacten leggen met dierenwinkels?

Waar denk je dat de meeste konijntjes vandaan komen? Er is 1 opvang die neemt af en toe van winkels de te oude konijntjes over, dus zo werkt het niet. Het beste zou zijn als dierenwinkels geen dieren meer mochten verkopen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:21

helemaal mee eens, zeker als er zo'n overschot aan konijntjes is.. ze zouden dierenwinkels moeten verplichten hun beestjes uit opvang te halen!
Jammer dat mensen toch stug naar dierenwinkels blijven gaan!
Al mijn beestjes komen uit het asiel of uit opvang...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:33

Mijn rammetje komt ook uit de intratuin :o Ben zelf dus ook schuldig maar mijn voedster komt van een liefhebber/fokker, en ook alleen maar omdat het zo'n zeldzaam en bijzonder ras is en ik er simpelweg verliefd op werd, het karakter paste ook meteen heel goed bij mijn rammetje. Heb ook een tijdje overwogen een dame uit de opvang te halen, maar uiteindelijk ben ik toch bij de fokker terecht gekomen. Heb mezelf wel voorgenomen dat een eventuele opvolger zeker weten uit de opvang gaat komen :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:37

je kan het ook niemand kwalijk nemen hoor ;)
maar het is best jammer.
stond ook pas met mijn zoontje in de intratuin en heb mezelf nog net kunnen bedwingen geen heel schattig dwergkonijntje te kopen :p

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:47

Maar als ik dan die lekkere snoetjes zie.... Ik zou zo nog een koppel ophalen moest ik de plaats hebben.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:13

ja phoe..moeilijk hoor! straks gaan we dus denk ik ook naar een fokker kijken. Op de plaatjes waren het zo'n leuke mooie kleurtjes. Maar ik sta eigelijk ook helemaal niet achter dat idee. Onze poezen komen daarom ook uit het asiel. Dus misschien dat ik straks toch nog naar eindhoven bel om een afspraak te maken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 16:55

En peaches? Ben je nog bij de fokker/opvang geweest?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:56

bij de fokker langsgeweest, maar toch besloten morgen naar de opvang te gaan. Hopelijk kan ik daar een leuk koppel meenemen!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:03

fijn dat je toch voor de opvang gekozen hebt. Helaas heb ik zelf vandaag ook een konijntje moeten opvangen, eigenaren vonden het te veel kosten om beestje te laten opereren, vroegen de dierenarts zelfs om inslapen. Dierenarts weigerde, opvang zat vol, ze wilden hem zelf van kant maken, dat laat ik niet gebeuren en nam hem mee, helaas komen de dierenarts kosten nu voor mijn rekening, plus dat ik hem ook niet kan houden.
Voorlopig word hij eerst geopereerd en krijgt hier de mogelijkheid lekker op te knappen, dan gaan we op zoek naar een blijvend goed thuis.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 17:21

Wat goed peaches! Hou je ons op de hoogte? De meeste opvangen hebben trouwens hun adoptiediertjes op de website staan.
En van jou ook super mystery! Wat mankeert het beestje?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:26

Ik ga voor Plien en Nabuko
http://hetknabbelhuis.zikle.nl/opvangkonijnen

Al vond ik Diezel en Gizmo leuker. Ik ben meer van de opstaande oren, amar ach...ik ben al blij als ik die dieren een leuk thuis kan geven en schijnbaar was Diezel of Gizmo spontaan bevallen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 18:47

Oh daar zitten ook van die heerlijke snoetjes! Ik krijg echt zwaar de neiging een 2de kooi te maken voor een 2de koppel, maar vriendlief vermoord me vrees ik :o

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:22

Hoi! Ik heb je een mailtje gestuurd ivm Dario! Ik ben wel geïntresseerd om hem te adopteren als hij gekoppeld geraakt aan mijn eigen lieve Flappie :) Lees je hem even, en laat je me dan iets weten? Bedankt!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:36

ze heeft scheef groeiende tandjes, eet nauwelijks meer zelf, heb haar vannacht diverse keren gedwangvoederd, waar ze gelukkig goed aan meewerkt, maak me nu alleen zorgen of de darmpjes het allemaal goed verwerken. Zo weer dierenarts bellen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:59

he bah, wat balen zeg.. ben benieuwd wat de dierenarts ervan zegt..

Ik wil er zelf geen blijvende beestjes bij maar voor tijdelijke opvang wil ik me graag aanmelden, iemand enig idee waar ik me dan kan aanmelden?