Ik zit hier op een bedrijventerrein waar wat zwerfkatjes rondlopen. Totaal geen problemen mee.. Poezels houden het lekker muis en ratvrij hier en we laten ze dus ook gewoon lekker lopen

Nou zie ik vanmorgen dat de grijze poezel ineens knettermank loopt. Dus ik denk "Hee! Ik bel de dierenambulance!!"

Krijg ik me daar een ongeintresseerde dame aan de lijn, welke mij niet uit laat praten en meteen doorstuurt naar de dierenbescherming op nummer 088- etc. Dus ik daar bellen, kies optie dierenambulance nodig, kom weer bij deze dame uit, inmiddels buiten ongeintresseerd ook geirriteerd en kat mij af dat ik weer verkeerd bel en de dierenbescherming moet bellen. Ik nog sputteren dat ik het wel erg raar vind dat er zo op de nood van een dier gereageerd word, maar wederom gebeld.
Dit keer gekozen voor dierenbescherming en daar een klacht indienen. Deze dame was een heel stuk vriendelijker en vind het raar dat de dierenambulance niet komt voor een zwerfkat. Uiteindelijk ben ik met wat tijd en veel omwegen terecht gekomen bij Stichting Zwerfkat waar een melding is gemaakt en welke zsm komen proberen poezel te vangen.
Die mevrouw van stichting zwerfkat zei nog heel voorzichtig dat als poezel is geholpen ze deze wel weer terug willen plaatsen, of dat een probleem is? Neee, tuurlijk niet! Laat maar lekker muizen en ratten vangen, maar vind het wel heel zielig als ze manken en ik krijg die tijger zelf niet gevangen zonder tenminste een oog of een paar vingers kwijt te raken

Is dit nou de normale gang van zaken bij de dierenambulance?