De eerste keer dat hij is aangevallen was door een rotweiller.
Mevrouw met de rotweiller kwam langslopen en zei dat ik Boy maar even los moest laten, toen ik vroeg of dit echt geen kwaad kon zei ze: Nee hij doet helemaal niks.
Het moment dat ik Boy los liet vloog die Rotweiller grommend naar Boy met gevolg dat hij in blinde paniek het bos in rende. Heb hem nog nooit zo hard geroepen, gelukkig kwam hij snel terug, ben gelijk met hem weg gelopen met zijn horen nat van het speeksel van die rotweiller. Ik was zo boos dat ik die mevrouw ook echt niet meer kon aankijken. Die deed overigens helemaal niks. Stond er gewoon rustig naar te kijken en riep haar hond niet terug.
2de aanval was in het bos, ik had Boy aangelijnd omdat we bij een stukje waren dichtbij de weg en dat vind ik altijd een beetje gevaarlijk. Komt er een paartje aan met een bennersenner.
Nou harstikke leuk, leuk snuffelen mensen zeiden dat alles prima ging. Tot dat die Bennersenner ineens onzettend ging grommen en hem naar ze keel vloog. Echt bijten! Ik heb die hond een schop gegeven en uiteindelijk ging hij bij Boy weg. Heb die mensen gevraagd of ze hem wilden aanlijnen maar ze zeiden nee je kan beter jou hond loslaten, ja hoor knikte ik met als gevolg dat hij word opgevreten zeker?.
Nou inmiddels is Boy een echte held geworden (Gelukkig), hij heeft ondertussen met veel leuke lieve vrolijke honden gespeeld en daar ontzettend veel zelfvertrouwen door gekregen.
Tot gisteren.
Ik woon tegen over een bos, je moet eerst een best drukke weg over.
Toen ik op het punt stond om over te steken viel mij al op dat er 2 grote witte herdershonden aan de rand van het bos stonden. Zijn eigenaar zat 100 meter verderop op een bankje.
Hij zag mij aanlopen en bleef zitten, riep zijn honden niet bij zich (Al liepen deze vlak langs de drukke weg!). Ik steek over loop het bos in. Op dat moment stormen die honden naar Boy toe beginnen agressief naar hem te grommen en te bijten! 1 sprong zo ze rug op en beet hem in zijn oren. Ik schreeuwde kwaad naar die vent dat hij zijn honden moest roepen en aanlijnen. Maar hij bleef gewoon rustig zitten.
Boy werd ondertussen helemaal te grazen genomen, en ja slecht of niet. Ik heb die honden van hem af geschopt en geslagen. Gelukkig was hij niet ernstig gepakt. Ondertussen zag ik ze alweer aankomen stormen dus ik ben met Boy rustig naar huis gelopen. (Ben niet paniekerig gaan rennen of optillen of wat dan ook, want ik wilde het niet erger maken voor hem) Ondertussen kwam die hond gewoon op ons af zo de weg over! Scheelde een haartje of de hond was dood. Meneer in de auto kon nog net ontwijken en schrok zich een ongeluk. Nou dat was voor de man de aanzet om op te staan en rustig naar zijn honden te wandelen. Mijn moeder die vanuit de keuken alles heeft zien gebeuren was ondertussen zo boos geworden dat ze naar buiten was gelopen. Toen is die snel in zijn auto gestapt met die honden en weg gereden. Ben daarna gelijk op nieuw met Boy naar het bos gegaan en gelukkig had hij geen angst.
Hij heeft wat zere plekken op zijn billen maar verder gaat het goed met hem.
Dit is ons nu voor de 3de keer gebeurd en ik vertrouw echt geen ene honden baas meer.
Hij doet echt niks hoor! En vervolgens word mijn hond bijna dood gebeten onder agressief gegrom.
Sommige hondenbazen zijn soms zo ontzettend onredelijk.
Moest het even van mij afschrijven.

En duidelijk aangeven, als je mensen tegenkomt met een losse hond, dat ze hem vast moeten doen. Bijvoorbeeld door duidelijk te gaan staan wachten, met jou hond duidelijk kort bij je. Meestal reageren mensen daar op. En anders roepen. Zelfs als ze zeggen dat het geen kwaad kan, eerst vastpakken, en dan maar verder kijken. Straks heb jij een hond die gaat angstbijten. Dat heb ik hier ook zitten, en dat is bepaald geen pretje 

Vriendin van mijn moeder kwam ook een keer een herder tegen die haar paard beet en toe nheeft ze em een harde klap met de zweep gegeven
Weg was ie