Cavia overleden: wat te doen met cavia twee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Cavia overleden: wat te doen met cavia twee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:51

Zoals sommigen misschien wel gelezen hebben is gisteren één van mijn twee lieve caafjes overleden. Nu zit haar vriendinnetje hier alleen, en dat kan natuurlijk niet voor een caafje. Maar ik wil gaan stoppen met de cavia's (we hebben net een boerderij gekocht, heb er dalijk echt niet meer genoeg tijd voor) en wil er daarom geen tweede bijkopen. Ik wil het caafje niet zomaar op marktplaats zetten en wil ook niet dat ze bij een knijpend kind ofzo terecht komt, maar ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Weet iemand misschien een soort van cavia-koppelsite? Ik heb daarnaast wel eens iets gehoord over caviaopvang, zou dat een optie zijn? Wie denkt even met me mee? Ik woon overigens in Venlo.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:53

Hoihoi,

ALs je wil mag knaafje wel bij ons komen? Hoe oud is ze? Wij hebben hier een heel groot buitenstuk met veel gras voor de knaafjes, en we willen er eigenlijk nog een vrouwtje bij. Ze hoeven hier niet per se geknuffeld te worden, maar mogen lekker los lopen met zijn (met die van jou eventueel erbij) 4-en. Wij hebben een gecastreerd mannetje, en 2 dames. Ze worden wel vaker aangehaald, maar mogen het merendeel van de dag echt knaafje zijn :)
Als je dit zou willen, laat het maar even weten :) Wij wonen bij Sittard, dus ook de afstand is te overzien ;)
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 21-04-10 17:56, in het totaal 2 keer bewerkt

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:54

Een caviaopvang heb ik mijn twee ook vandaan gehaald. Maar de kans dat je cavia bij een kind komt is natuurlijk groot. Je weet dan ook niet waar je cavia terecht komt natuurlijk.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:57

Ow wow wat een lief aanbod Pluttersput! We verhuizen per 1 juni naar net over de grens bij Sittard, dus dat zou ideaal zijn, is nog dichtbij ook (en kan ik nog eens komen kijken :D ). Caafje heet Hippie en is nu zo'n 2,5 jaar oud. Ze is tam en zindelijk en komt graag even knuffelen en je dan poetsen, maar ze is wel erg druk en wat schrikachtig (het is een borstelharige driekleur) als je haar wil oppakken. Als je haar eenmaal vasthebt zit ze graag op schoot en kroelt dan erg graag. Het plekje dat je biedt klinkt wel heel goed Pluttersput!

kjoetie

Re: Cavia overleden: wat te doen met cavia twee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:58

Plutter, ik pb je!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:59

Is goed! Ik wacht het rustig af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:02

*\o/*

Houden jullie ons even op de hoogte hoe dit gaat, zou het echt leuk vinden als Kaaf bij Pluttersput zou kunnen wonen :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:07

Ja ik ook, ik wil gewoon graag een goed blijvend huisje voor mijn caafje en dan zou ik ook nog een beetje op de hoogte kunnen blijven van het wel en wee van Hippie. Maar moet eerlijk zeggen, het gaat me meer aan het hart dan ik had verwacht.. die gekke knaafjes ook..

We houden jullie wel op de hoogte! Ik hou van bokt :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:08

Tuurlijk houden we bokt op de hoogte, vind dat zo leuk van dit forum :D

Het lijk me ook vreselijk moeilijk om een knaafje weg te doen. Wij hebben hier ook staan sniffen toen onze Lola dood ging. Maar goed, we hebben toen wel meteen 2 knaafjes uit de opvang van een kennis op kunnen vangen :) En dus meteen zoveel ruimte gemaakt dat er eventueel nog ruimte is voor meer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:13

Bokt houdt ook van jullie <3

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:16

kjoetie @ [BB-ITP] Meet Hippie en Pruikje!

Hier een oud topic van Hippie en Pruikje. Lieve gekke Kaaviebeestjes.. Zoals in het filmpje te zien is hebben de caafs hier een huuuge hok 2,5m bij 50 cm en nog een grote ren eraan vast. In huis. Mensen vinden me 8)7 maar ik vind dat zo'n diertjes net als paarden en honden lekker moeten kunnen rennen en spelen. Ik zal het vast missen straks, het koelkast- en plastic zakjesalarm..
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 21-04-10 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:18

Zo zie je maar wat je via bokt kan doen! :D
Mijn cavia's heb ik ook weg moeten door allergie, gelukkig kon ik ze kwijt bij mijn tante die er helemaal gek van was.
Hou ons op de hoogte he!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:29

Onze knaafjes zitten buiten in een stuk van 6 bij 4 meten ofzo, met een groot nachthok, en overal schuine dakpannen, zodat ze zich kunnen verstoppen. Hierbij het kliekje waar Hippie eventueel bij komt:

Dat is zeker goed hoor :) Hierbij dan wat foto's van die van ons:

Dodge, de gecastreerde man van 3 jaar oud. Hij is blind geboren in een buitengroep cavia's. Vanaf dag 1 hebben we hem met de hand groot gebracht. Hij is een lief, rustig knaafje, dat erop los piept als je sávonds zijn eten komt brengen :D

Afbeelding

Dan hebben we Em. Em komt van een vriendin van mij, die heeft een caviaopvang. Moeder van Em kwam zwanger binnen, en heeft bij haar 6 kids gekregen. Wij wilden, na overlijden van onze Lola toch weer een groepje knaafjes, dus zijn we die gaan halen. Piekje moest sowieso mee, en die wilde ik niet alleen mee nemen. Dus toen ging Em gezellig mee! Zij en Dodge zijn echt een stelletje.

Afbeelding

En als laatste hebben we Piekje. Op Piekje werd ik verliefd, omdat ze rare plukjes op haar hoofd heeft, en dan een soort ruw vachtje, allemaal erg leuk! Zij en Em zijn nu een maand of 6, en kunnen het ondderling erg goed vinden. Piekje is de rumoerigste van het stel, en de schrikerigste, maar goed, buiten hoeven ze toch niets :)

Afbeelding

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:43

wat een scheetjes :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:47

Dat ziet er wel heel gezellig uit die knaafjes hahah. Wou dat ik zon soort ruimte had. Al hebben de mijne het ook niet slecht hoor.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:33

Om bokt even op de hoogte te houden: zoals het er nu uitziet komt Hippie zondagmiddag deze kant op! Gaat helemaal goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:01

Oh leuk.

Ga je foto's maken? :)

Please? :)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:04

heey

wow, wat een leuk idee om een cavia opvang te maken :+
ik heb ook een cavia waarvan het vriendje is overleden.
mijn cavia laat nu geen andere caafjes meer toe in haar hok
en is dus ook alleen maar er is er wel altijd een in de buurt die van mijn
zusje
(mijn cavia heet hamy :+ )

groetjessss

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:07

Even voor de duidelijkheid: wij zijn geen cavia opvang hoor ;) Maar we wilden er eigenlijk nog eentje bij, maar door omstandigheden ging die niet door. En aangezien we nu toch ruimte genoeg hebben, kon deze stumper (nou ja, het verhaal is zielig dan) bij ons komen :)
wat naar dat die van jou geen andere erbij tolereert. Dan zou ik toch al denken dat het een ongecastreerde man is ofzo?

@Yamcha: natuurlijk, zondag is de camera erbij!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:12

Ah... wat een sprookjes verhaal :=
Ben benieuwd naar hoe het verder gaat!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:48

haha ja we zullen zorgen dat er foto's zijn! :D Hippie zit nu gezellig op de bank naast me, merkte gisteravond ook echt dat ze Pruikje zocht en miste.. het gaat nu beter.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:51

kjoetie schreef:
Zoals sommigen misschien wel gelezen hebben is gisteren één van mijn twee lieve caafjes overleden. Nu zit haar vriendinnetje hier alleen, en dat kan natuurlijk niet voor een caafje. Maar ik wil gaan stoppen met de cavia's (we hebben net een boerderij gekocht, heb er dalijk echt niet meer genoeg tijd voor) en wil er daarom geen tweede bijkopen. Ik wil het caafje niet zomaar op marktplaats zetten en wil ook niet dat ze bij een knijpend kind ofzo terecht komt, maar ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Weet iemand misschien een soort van cavia-koppelsite? Ik heb daarnaast wel eens iets gehoord over caviaopvang, zou dat een optie zijn? Wie denkt even met me mee? Ik woon overigens in Venlo.

Zelf heb ik twee cavia's gehad en toen de ena laatste dood ging heb ik er geen tweede meer bijgehaald. In zijn eentje werd hij veel vrolijker en actiever. Misschien moet je even aankijken hoe het met de cavia gaat?
Niet iedere cavia wordt doodongelukkig alleen. Ook al zijn het groepsdiertjes. Sommige zijn toch gelukkiger alleen. Als je merkt dat ie toch ongelukkig is in zijn eentje zou een caviaopvang een idee zijn. Maar zoek er dan een via internet waarbij het beestje echt een leuk leventje tegemoet gaat. In friesland zit er één die heeft een gigiantische 'schuur' achtig iets waar al die beestjes met elkaar los lopen...
Sommige cavia opvangen zijn kamers vol met kooien, kan ook prima zijn maar optie 1 zou ik mjin cavia meer gunnen...
Succes!

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:53

Oeps lees nu pas de laatste reacties... Sorry!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:55

Oh ik word hier vrolijk van!! Geweldig dat ze bij jou komt wonen Pluttersput! :D
(ik ben zelf eigenaar van 5 knavies. :D )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:42

Ik ben benieuwd naar hoe het gaat in de groep! :)) En natuurlijk naar de foto's. ;)