Diergaarde Blijdorp, hoe is deze dierentuin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Diergaarde Blijdorp, hoe is deze dierentuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 10:44

Al tijden wil ik graag weer eens naar een dierentuin, maar Artis heb ik nou al tig keer gezien en staat in de steigers, en Emmen is te ver weg (wilde ik graag eens kijken ivm de vlindertuin).
Dus nu is ons oog gevallen op Diergaarde Blijdorp. Dat is nog zo'n 2 uur rijden, maar ik hoor er wel redelijke berichten over. Toch ben ik benieuwd wat andere mensen van deze dierentuin vinden en of het de moeite waard is? Is de dierentuin redelijk groot en ben je er niet na 4 uurtjes doorheen gehuppeld? := en hoe zitten de dieren erbij?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen :)
De site heb ik al doorgespit, maar geeft natuurlijk geen objectief beeld :D

Patsy

Re: Diergaarde Blijdorp, hoe is deze dierentuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:47

Ik vind het een mooie dierentuin. Er wordt hard gewerkt om de dieren een beter verblijf te geven. De meeste dieren zitten er al heel mooi bij waarbij de natuurlijke leefomgeving wordt nagebootst. Echte aanrader is het aquarium.
Bovendien zijn er veel terrasjes dus bij lekker weer kan je prima buiten zitten daar.
Overigens is Burgers in Arnhem ook een erg mooie tuin.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:48

het is een erg grote dierentuin. Ik doe er een hele dag over om alles te zien. Veel is of wordt er vernieuwd. Oudere hokke zijn er niet. Dieren hebben er veel ruimte. Burgers heb ik persoonlijk niks mee (woon in arnhem en ga bijna altijd naar blijdorp)

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:50

Ik kom uit Rotterdam en ben menigmaal in de Diergaarde geweest. Zat er eigenlijk pas aan te denken dat ik weer eens wilde gaan. OK komt ie... Het park is groot, ben je echt niet zomaar doorgelopen. Bij mooi weer is het superleuk om lekker buiten langs alle dieren lopen. Blijdorp heeft een 'ouder' gedeelte en een nieuw gedeelte. Beide gebieden zijn aan te raden. Ik vind dat er veel aandacht is besteed aan ruimte en zo een natuurlijk mogelijke omogeving voor de dieren. Weet je zo genoeg? Het is niet goedkoop hoor dacht ik... En na de dierentuin kun je natuurlijk lekker in Rotterdam gaan eten. In de Oude haven bijv. Leuk oud stukje Rotterdam met leuke eettentjes.

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:55

Ik kan je Blijdorp aanraden. Ze zijn inderdaad veel bezig met dierwelzijn. Ik heb er een flink aantal jaren geleden stage gelopen bij de giraffen. Wij hebben toen een onderzoek gedaan. Was erg leuk om te doen. Het Oceanium is ook heel mooi. Aanrader!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 10:58

Alvast bedankt voor de info! :)
Ik heb al wat prijzen vergeleken, maar alle grotere dierentuinen zitten rond de 18 tot 20 euro aan toegangskosten, dus dat maakt weinig uit denk ik.
Het oceanium heb ik al over gehoord ja, maar in het verleden was er ook nog een vleermuizengrot waarin de vleermuizen vrij rond vliegen over de bezoekers heen, is dat nog steeds zo?
en hoe is de vlindertuin? :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:59

Nou dat de dieren veel ruimte hebben vind ik tegen vallen hoor! Ze zijn inderdaad goed bezig met uitbreiden en verbouwen, maar écht veel ruimte? nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:03

Cayenne schreef:
Alvast bedankt voor de info! :)
Ik heb al wat prijzen vergeleken, maar alle grotere dierentuinen zitten rond de 18 tot 20 euro aan toegangskosten, dus dat maakt weinig uit denk ik.
Het oceanium heb ik al over gehoord ja, maar in het verleden was er ook nog een vleermuizengrot waarin de vleermuizen vrij rond vliegen over de bezoekers heen, is dat nog steeds zo?
en hoe is de vlindertuin? :D

De vleermuizen kunnen niet meer tegen je aan vliegen. Oceanium is erg leuk en de vlindertuin weet ik niet want ik hou niet van vlinders. De dieren zitten er goed bij voldoende ruimte ookal kan het meer zijn. De verzorgers letten goed op en je kan heel dichtbij de wolven komen!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:24

De vlindertuin is van redelijk voormaat maar ben je wel zo doorheen.Of je moet met je kont op een bankje gaan zitten en vlinders spotten natuurlijk.De vleermuizen zitten tegen woordig achterglas.
Als je echt alles wilt zien ben je wel een dagje zoet.Wij komen er met regelmaat en doen vaak een rondje van 4/5 uurtjes(met kids) en hebben dan meestal een kwart niet eens gehad.
Oceanium is mooi om te zien en je daar te vermaken.Elk gedeelte heeft zo zijn eigen ontdek plekje en nog al kwam ik er vorig jaar bijna weekelijks sta ik bij sommige dingen te kijken of ik dat wel eens eerder gezien heb.
Ik vind het in ieder geval een fijn park om rond te lopen.Tussen oude gedeeltes en nieuwere.Je ziet dat ze volop aan het verbeteren zijn en natuurlijk veel geboorte's nu.Zoals onlangs een giraffe-je.Pelikaantje enz.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:17

Wij gingen met de pasen...waren beide parkeerplaatsen helemaal vol..konden we rechtsomkeert..snik...en ik had er zo zin in..

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:21

Vlindertuin, is klein maar fijn zeg maar :D Mooie vlinders, vaak komen ze nog op je t-shirt zitten ook.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:26

wij wilden er zondag heen eert 2 uur in de file en dan ben je aan de beurt bij de parkeerplaatsen sorry mevrouw de plaatsen zijn helaas vol en we mogen een max aantal bezoekers binnen laten........ :(

kortom dus weer rechtsomkeert gemaakt en in de file die daardoor veroorzaakt werd stonden we ook alweer vast :(

ik had er zon zin in

vriendlief had er aardig de pest in naja ik ook wel nu miss volgend weekend

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:27

Ja Blijdorp is inderdaad een leuke dierentuin!
Heel groot en leuke paden enzo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 17:47

sprozee schreef:
wij wilden er zondag heen eert 2 uur in de file en dan ben je aan de beurt bij de parkeerplaatsen sorry mevrouw de plaatsen zijn helaas vol en we mogen een max aantal bezoekers binnen laten........ :(

:oo
Dat vind ik wel een beetje eng. Straks staan we daar na 2 uur reizen met het OV en kunnen we weer rechtsomkeert. Hoe laat waren jullie er?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:13

Op wat voor dag wil je gaan Cayenne?

Er is ook pas de actie bij de Super de Boer geweest met kaartjes voor oa blijdorp, hou ook die data even in de gaten. Vaak als die acties bijna aflopen, wordt het in de dierentuin ook erg druk.
Ik neem aan dat als jij a) op een doordeweekse dag gaat en b) niet pas om 1 uur aankomt je rustig kunt gaan hoor :)!!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:01

Meestal als je vroeg genoeg aanwezig bent dan is 2/3de leeg van de parkeerplaatsten en met als je met de trein komt dan kom je zeker wel binnen.Zeg maar dat het na een uur of 11 zeker druk wordt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 13:02

We gaan aankomende zaterdag. Ik wil er rond openingstijd inderdaad al zijn en waarschijnlijk gaan we toch met de auto.
Ik zag op de blijdorp druktekalender dat ze een "gezellige drukte" dag verwachten maar niet al te druk.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:59

Reken zaterdag maar wel op drukte dit ivm het mooie weer wat er aan komt;) maar zeker als je rond opening bent zit je goed.
Wie weet kom ik je wel tegen al heb ik geen idee hoe je eruit ziet hahaha.Plannen zijn om zaterdag ook even blijdorp te hopen(das makkelijk als je een abbo hebt hihi).

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:04

Ik kom er zelf niet heel regelmatig meer sinds ik uit Rotterdam verhuisd ben, maar ik blijf het een mooie dierentuin vinden. Je kan er makkelijk een dag zoet zijn, niet alle verblijven zijn even modern/ruim, maar er zitten er tussen die zo groot zijn dat je moeite moet doen om uberhaupt een dier te zien (het wolvenverblijf is daar één van ;) ). Het oceanium is in ieder geval een must-see, en dan niet alleen de tunnel maar ook de kleinere aquaria.

De vleermuizengrot is volgens mij zo'n 10 jaar terug gesloten ivm 'gevaar voor de volksgezondheid', maar ook in deze setting zijn ze goed zichtbaar.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:23

Eline schreef:
De vleermuizengrot is volgens mij zo'n 10 jaar terug gesloten ivm 'gevaar voor de volksgezondheid', maar ook in deze setting zijn ze goed zichtbaar.

Ivm mesten op de mensen :Y)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:27

Ik vind het nieuwe gedeelte van blijdorp echt top. Maar het oude gedeelte ,, tja de dieren zijn daar echt een beetje vergeten zo ziet het eruit..

het ergste vond ik de leeuwen. deze moeten echt maar dan ook echt een nieuw verblijf. 1 van de leeuwinnen was helemaal in de stress liep maar heen en weer voor een stukje hek en aan de grond te zien al een flinke poos. (goed de preciese reden weet je nooit hier van) maar toch vond het geen fijn beeld geven,

maar ze zullen vast wel bezig zijn met een nieuw gedeelte.

Voor de rest is het in het nieuwe gedeelte echt heel mooi.
Het nieuwe giraffe verblijf is ook erg mooi

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:32

Bedankt voor alle reacties! :)

We zijn gister geweest en het was inderdaad een aanrader! Het was natuurlijk prachtig weer maar ondanks dat viel de drukte me mee. Ik vond de dieren er over het algemeen erg goed bijzitten en ook de aankleding was erg groen en leuk gedaan.

De roofvogelshow vond ik echt super en idd het oceanium was ook prachtig. De wolven hebben we gespot maar die lagen natuurlijk languit in het zonnetje, evenals de leeuwen. Die vond ik trouwens helemaal niet gestresst (lagen languit in het zonnetje en te spelen met een jong van ongeveer een jaar oud) maar het verblijf was idd niet groot. Nou hebben die op zich ook niet zo heel veel ruimte nodig, maar het is natuurlijk wel voor verbetering vatbaar en er stond ook iemand te vertellen dat een nieuw verblijf in aanbouw is.
Het babygirafje was ook ontzettend leuk :+: We zijn van 10 tot half 5 zoet geweest en toen waren m'n voeten het een beetje zat :D

Veel foto's en filmpjes gemaakt en we gaan zeker nog een keer terug! Ik zag dat er nog een aantal dingen in aanbouw zijn dus ze zijn blijkbaar nog steeds aan het uitbreiden. Ik vond het met name erg leuk dat je gewoon door sommige verblijven kunt lopen en dichtbij komen zonder dat je de dieren daarbij stress geeft.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:49

Toch is Emmen de moeite waard echtwaar!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:59

Het klopt idd dat blijdorp volop aan het verbeteren is.Super natuurlijk en zoals bij de leeuwen ook nodig al is dat 1 van de oudste gebouwen van blijdorp meen ik dus stukje historie kan geen kwaad.
Leeuwen jong is nog geen jaar oud meen ik.Als ik het goed heb is ze van september.Filmpjes en info vast wel te vinden op de website van blijdorp.

Baby giraffe is zeker een leukerdje.Wij hebben haar op haar geboorte dag gezien.Cute!

Ik kan me voorstellen dat je voeten het op een gegeven moment opgegeven hebben.Er is ook zo veel te zien.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:55

Cayenne schreef:
We gaan aankomende zaterdag. Ik wil er rond openingstijd inderdaad al zijn en waarschijnlijk gaan we toch met de auto.
Ik zag op de blijdorp druktekalender dat ze een "gezellige drukte" dag verwachten maar niet al te druk.

Waar vind je deze? :o

Ik wil ook met de kids naar de dierentuin, en Blijdorp is idd een heele goede mogelijkheid.
Maar niet handig als we er voor niets naartoe rijden natuurlijk.

Edit; al gevonden.
Ze denken gezellig, dat is wel fijn. ;)