Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

DmNqUe schreef:ja hij zat aan de lijn
ja we hebben hondencursus gehad alleen daar was hij ook bang voor ieder geluidje of toontje.
DmNqUe schreef:ja hij zat aan de lijn
ja we hebben hondencursus gehad alleen daar was hij ook bang voor ieder geluidje of toontje.
bo0tjeee schreef:Ik denk dat het slim is om te trainen. Niet altijd koekjes geven, je kan dan de angst juist bevestigen. Natuurlijk wel belonen als het wel goed gaat.
Anders als er mensen komen, naar d'r plaats sturen en dan belonen.
Je kan ook gewoon naar de d.a. gaan om alleen te wegen, als dat bij je arts mogelijk is, en dan weer weg. Zo om ook hieraan even te wennen.
Is dit opeens ontstaan of steeds wat ver-ergerd?
Kinderen kunnen onvoorspelbaar zijn voor honden, dieren die mensen niet gewend zijn, zijn al helemaal bang voor kinderen. Druk, rennen, harde geluiden, opeens bewegen als het niet wordt verwacht. Hou je hond dan ook aan de lijn en waarschuw de kids.
Probeer anders is op training te gaan. Zo wordt de hond sociaal met mens en dier en leert hij jou vertrouwen! Succes.
Iris82 schreef:Is het wel een goed idee om online advies te vragen?
Ik denk dat je er beter iemand naar kan laten kijken. Een gedragsdeskundige inderdaad.
Ik weet niet of je haar met 6 weken gekregen hebt? Maar dan zijn ze nog niet uit de imprentingsfase, dus zouden ze op zich prima aan mensen kunnen wennen hoor.
Een hond een koekje geven bij ongewenst gedrag is in ieder geval iets wat je absoluut niet mag doen.
Iris82 schreef:DmNqUe schreef:ja hij zat aan de lijn
Hoe oud was de hond toen ie de cursus kreeg?
Wat zeiden de mensen daar?
Waarom ben je gestopt toen het nog helemaal niet goed bleek te gaan?
Heb je m inderdaad al anderhalf jaar?
Sonja schreef:DmNqUe schreef:ja hij zat aan de lijn
Dan heb je daar ook vast wel geleerd dat het geven van voedsel bij ongewenst gedrag en het 'troosten' bij angst/onzekerheid/agressie niet het handigste is wat je kunt doen.
Ik denk dat je je beter kunt laten begeleiden door een gedragsdeskundige, zéker omdat je behoorlijk laat bent met ingrijpen, na pas anderhalf jaar (of begrijp ik de tijdslijn nu verkeerd?)
We moesten heel vroeg in het begin op de vrijdag altijd met haar over de markt lopen omdat je daar heel veel verschillende mensen tegenkomt. bo0tjeee schreef:Ik denk dat je dan, als hij je tijdens het trainen wel vertrouwd, dit ook tijdens het uitlaten moet volhouden. Even plassen, poepen en verder trainen. Naast lopen, stoppen, zitten, oversteken enz. Als je dit op straat doet, leid je de hond af en leert ie op jou letten en niet op de drukte om 'm heen.
DmNqUe schreef:bo0tjeee schreef:Ik denk dat je dan, als hij je tijdens het trainen wel vertrouwd, dit ook tijdens het uitlaten moet volhouden. Even plassen, poepen en verder trainen. Naast lopen, stoppen, zitten, oversteken enz. Als je dit op straat doet, leid je de hond af en leert ie op jou letten en niet op de drukte om 'm heen.
klopt alleen dan blijf je nog zitten met bezoek in huisl