Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Javavaren zou je op een stuk hout kunnen binden, dat hecht zich dan met z'n wortels aan het hout.
buiten dat, het ziet er niet uit want het ziet er erg druk uit en de groepen gaan dan door elkaar zwemmen. en natuurlijk kijken dat de vissen qua gedrag wel bij elkaar kunnen en qua maat aquarium. dus in jouw bak bijv. geen maanvissen.
Wel vantevoren goed uitspoelen voor je het in je aquarium doet. Laagje zand in een emmer (mag best 10-20 cm zijn gok ik zo). Met de tuinslang water erop en dan dat zand omwoelen zodat stof omhoog komt. Dat water + stof giet je er dan af. Dat doe je een paar keer tot er haast geen stof meer in het water komt. Hoop dat je dat zo begrijpt.
Anders worden het er toch al snel veel te veel.
Dat zijn allemaal vissen die je als groep/koppel zou houden. Daarnaast zou je dan nog een scholenvis in 't midden/boven en een scholenvis voor op de bodem kunnen nemen.
Die zwemmen allemaal bovenin het aquarium. Dan wordt het daar ontzettend druk. Je zult een van die 3 moeten kiezen. Als geld een rol speelt, guppy's zijn relatief goedkoop, ramirezi betaal je al snel (ik in ieder geval) 15 euro voor een koppeltje. Epiplatys heb ik geen verstand van.