Dag mijn lieve ouwe reus,

Het is goed zo,
Je bent mijn topper dat je het zo lang hebt vol gehouden.
Niemand anders is zo trots als ik op mijn grote vriend,
Het is moeilijk om je te laten gaan maar we weten dat je tijd is gekomen.
Nooit meer zal onze grote beer ons helpen te bekomen van onze tranen,
Nooit meer zal er vrolijk opgesprongen worden als we naar buiten gaan.
Ookal was je 9, Je was de gek van de familie, Iedereen hield van je.
En hopelijk weet je dat ook.
Het is goed zo,
Mijn trouwe lieve hond.

17-04-2010
Het was een prachtige dag, Ik was vroeg om om mijn 2 schatjes uit te laten op het heerlijke veld erachter, Bayco was weer eens helemaal opgewonden om naar buiten te gaan. Springen en blaffen en rennen. Hij kon lekker zijn gang gaan buiten en lekker dollen met Ruzzo, Na een tijdje gingen we terug. Ik gaf je een lekkere knuffel omdat je zo braaf luisterde. Je sprong op de bank en deed een dutje.
Na een paar uur besloot ik naar mijn verzorgpaardje te gaan, Niet veel later toen we onderweg waren naar de berendonck, Werd ik gebelt door mijn moeder..' Bayco is dood..' Niet veel later kwam mama en roy mij halen bij Bolle, Ik kon niet stoppen met huilen, Ze hadden onze kleine Ruzzo ook meegenomen.. Hij snapte er niks van.

Ruzzo
( Dit gebeurde er toen ik bij Bolle was )
Bayco is overleden aan een Hersenbloeding, Hij kreeg het spontaan toen Roy thuis kwam.
Bayco viel neer en zijn achterpoten waren verlamt. Roy en mama draagde hem naar de auto en racede naar de kliniek, Ze reden door rood en gingen zo hard als de auto kon, Mama hield Bayco vast terwijl ze helemaal ondergespuugt werd.. Het was echt een drama, Ze draagden Bayco naar binnen en Bayco kreeg gelijk een Kalmeringsspuitje, We hadden 2 opties, Kijken hoe hij het doet en als hij het volhoud heeft hij nog maar een paar jaar met veel pijn, Of hem in laten slapen. Ze hebben dus besloten om hem in te laten slapen.. Eerst was ik er niet mee eens.. Maar daarna is het toch voor het beste..
Maandag gaan we er terug heen en nemen we afscheid, Hij wordt gecremeerd.
Ruzzo snapt er niks van en wilt geen seconde alleen gelaten worden, Hij heeft vanacht geslapen bij mij en mijn moeders kamer.. Ik liet hem net uit.. En ik kon het gewoon niet aanzien hoe Ruzzo steeds terug rende om te zoeken waar Bayco bleef.
Het wordt moeilijk als mams en roy moeten werken en ik moet naar mijn vader, Het is verschrikkelijk wennen voor Ruzzo en voor ons..
Bayco rent nu heerlijk rond op veldjes met andere honden, Dat wat hij het liefste deed.