Hanenprobleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

Hanenprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 20:56

Op mijn werk, een intramurale setting voor verstandelijk gehandicapten, hebben we een hanenprobleem: Er lopen veel hanen rond die de clienten 's nachts wakker houden. Er is al eerder een aantal hanen gevangen maar aangezien er ook hennen lopen, blijven er natuurlijk ook hanen komen... Het is een groot terrein met veel groen. 's nachts ergens binnen zetten is geen optie.
Ik denk dat de enige oplossing is de hele boel te vangen, maar waar laat je ze dan? Ik zie liever niet dat ze afgemaakt worden!

Als iemand ideeen heeft, heel graag!!

Caira

Re: Hanenprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:02

vangen en in de soep, sorry dat is de enige optie ben ik bang.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 05:31

Misschien kun je een goed adresje vinden bij een kinderboerderij?
Waar zijn de hanen de vorige keer naar toe gegaan?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 06:18

Waarom is 's nachts ergens binnen zetten geen optie? Hebben jullie daar de faciliteiten niet voor, of zijn er andere redenen?
Onze hanen houden zich perfect stil als ze 's nachts in een donkere, afgesloten, ruimte zitten. Ze gaan pas weer kukelen als ze daglicht zien.
En anders, ja, hanen kwijtraken is een heel lastig probleem. Wij hadden 4 haantjes, en moesten er twee weg doen omdat er gevochten werd. Gelukkig hebben wij een goed adres op een andere boerderij met veel hennetjes gevonden, maar dat geluk moet je maar net tegenkomen...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:44

Waarom niet 1 haan laten zitten met de hennetjes en dan de eieren elke dag rapen?
Lekker eitje als ontbijt en geen kuikens meer.
En tja, het is lastig om voor meerdere hanen een plekje te zoeken. Vraag het eens bij de kinderboerderij in de buurt.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 13:16

Ik geloof dat ze ze de vorige keer de nek om hebben gedraaid...
Het zijn er behoorlijk wat en niet zomaar te vangen, dus 's avonds niet in een hok te krijgen en de clienten kunnen dat ook niet zomaar doen en de begeleiding heeft daar geen tijd voor.
Het terrein is behoorlijk groot dus eieren zoeken is ook geen optie, geen idee waar ze die leggen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:19

Tsja ik denk niet dat kinderboerderijen zitten te wachten op een hanenoverschot. Even een vraagje aan TS: ben je vegetarisch?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 13:28

nee ik ben niet vegetarisch maar vind het zielig om ze onnodig te doden en bij het afval te zetten...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:30

Caira schreef:
Tsja ik denk niet dat kinderboerderijen zitten te wachten op een hanenoverschot. Even een vraagje aan TS: ben je vegetarisch?

Niemand is vegetarisch, hoogstends vegetarier.

En TS: laten vangen en mee laten nemen... Dan maar soep...

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 13:33

maar door wie kan je ze dan laten vangen dat ze dan in ieder geval nog opgegeten worden?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:38

gewoon vangen vragen of iemand ze de nek om draait en in de soep. Er gaat niets boven soep van zulke biologische kippen!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:30

Vangen, aan de slager meegeven en je krijgt er verpakte kippenpootjes voor terug.
Menig stukje vlees is een stuk zieliger ;)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 06:37

Wat reageert iedereen hier gemakkelijk zeg...
Nee, het is niet makkelijk om een oplossing te vinden, maar om al die dieren dan maar gewoon af te slachten? Even goed (!) zoeken en de tijd ervoor nemen om een tehuis te vinden, en er hoeft niet gemoord te worden. :n
Ze hoeven toch niet allemaal naar hetzelfde adres... En als je echt de moeite niet wilt nemen, probeer en dan op zijn minst een paar te redden.

Zomaar dieren afslachten omdat dat de makkelijkste oplossing is vind ik zo laf. :n

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:14

Gemoord? Wat in een woord in deze context. Deze hanen hebben een zeer goed leven gehad, en zorgen nu voor overlast. Gerenommeerde fokkers van pluimvee hebben al moeite om hun rashanen kwijt te raken....dus lekker in de soep.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:25

Unseen schreef:
Wat reageert iedereen hier gemakkelijk zeg...
Nee, het is niet makkelijk om een oplossing te vinden, maar om al die dieren dan maar gewoon af te slachten? Even goed (!) zoeken en de tijd ervoor nemen om een tehuis te vinden, en er hoeft niet gemoord te worden. :n
Ze hoeven toch niet allemaal naar hetzelfde adres... En als je echt de moeite niet wilt nemen, probeer en dan op zijn minst een paar te redden.

Zomaar dieren afslachten omdat dat de makkelijkste oplossing is vind ik zo laf. :n

Face it; er zijn te veel hanen, een goed tehuis voor ze allemaal vinden lukt nooit en dus is er niets eerlijkers dan ze te slachten, voordat ze elkaar afslachten.
Als deze zorgboerderij (?) een beter beleid had gehad, waren er ten eerste al niet zo veel gekomen.

Er is niets beters dan een biologisch stuk vlees, stúkken eerlijker dan de kippen/hanen die met 3 maanden door hun pootjes zakken.

Wat een onzin om dit moord te noemen }:0

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:33

Idd, moet je ze dan maar allemaal laten lopen?? geeft echt een leuk effect hoor, kan je gelijk ook een tribune bouwen en geld vragen om dr op te mogen zitten, want hanegevechten is een garantie.

Over het vangen }> Grin met dit bijltje hebben wij al eens moeten hakken. Gewoon wachten tot ze savonds gaan zitten. Ze zullen als jullie geen hokken hebben daarvoor bomen ed uitzoeken. Wachten tot het goed donker is. zaklampje mee en met een man of 3 zachtjes zoeken. Haan gevonden pak je hem zo van de tak af. Zolang ze in het donker zitten fladderen ze niet zo snel weg. Evt kan je dan altijd nog kijken of je er een andere plek voor kan krijgen, met voer en water kunnen ze wel een paar dagen in een kooi overleven.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:02

Een dier, of mens, het leven ontnemen met opzet blijft moord. Face that.

Ik kan nu heel banketstaaf gaan doen en doorgaan over 'waarom heb je dan niet eerder de eieren weg gehaald zodat er nu geen haan/hen overschot is' maar volgens mij is dat hier in dit topic verspeelde moeite.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:04

Wat is volgens jou dan de oplossing als de kinderboerderijen ed in de omgeving ze niet willen hebben? :)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:51

@Unseen: Face this: alle dieren die onderling door natuurlijke instincten elkaar het leven ontnemen zijn ook moordenaar?

En face this ook nog maar even: je kunt mensen je eigen ethische opvattingen niet opdringen.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:28

@Wimmus: het is geen zorgboerderij! Het is een openbaar terrein waar mensen hun hanen uitzetten die ze kwijtmoeten! Dit is dus niet het gevolg van gebrek aan beleid maar van mensen bv in het dorp die hun beesten dumpen!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:17

Het resultaat dus van mensen die slachten zielig vinden en hun verantwoordelijkheid niet nemen :n

Hopelijk lukt het jullie wel, want zodra hanen elkaar beginnen te slachten ben je veel verder van huis.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:20

Het terrein is wel dusdanig groot dat de hanen niet dicht op elkaar zitten.
Hier in de buurt leeft een groep hanen zonder hennen en ik zie ze nooit vechten of een dode of gewonde haan. Ik geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen, alleen de clienten worden er stapelgek van

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 05:20

upendo schreef:
Wat is volgens jou dan de oplossing als de kinderboerderijen ed in de omgeving ze niet willen hebben? :)

Dat heb ik al eerder gezegd hier. Wij hadden ook haantjes teveel en hebben die na heeel lang en heel goed zoeken op een goed tehuis kunnen onderbrengen.

Viennanova schreef:
@Unseen: Face this: alle dieren die onderling door natuurlijke instincten elkaar het leven ontnemen zijn ook moordenaar?

En face this ook nog maar even: je kunt mensen je eigen ethische opvattingen niet opdringen.

Natuurlijke instincten... Dat is al er een vos over het terrein rent en 1 haan grijpt. Niet als er een kudde mensen achter de hanen aanjagen en doden wat ze te pakken kunnen krijgen.

En wat loop ik hier wie nou aan te dringen? :+ Jullie geven een mening, doen een suggestie. Ik geef mijn mening, geef een andere suggestie. Ik loop hier helemaal niemand iets aan te dringen. :')

wimmus schreef:
Het resultaat dus van mensen die slachten zielig vinden en hun verantwoordelijkheid niet nemen :n

Is dat tegen mij bedoeld? :+ Ik neem mijn verantwoordelijkheid wel, aangezien ik ervoor zorg dat er bij onze kippen niet eens eieren uitgebroed worden. Geen eieren die uitgebroedt worden, geen overschot aan hanen.

Nouja. Zoek t maar uit. :') Als er niet eens andere ideeen dan 'in de soep ermee' gehoord willen worden. De TS zei zelf dat ze liever niet wil dat de dieren geslacht worden, geef ik een andere oplossing, ben ik hier de boosdoener.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:49

Unseen schreef:
wimmus schreef:

Is dat tegen mij bedoeld?
:+ Ik neem mijn verantwoordelijkheid wel, aangezien ik ervoor zorg dat er bij onze kippen niet eens eieren uitgebroed worden. Geen eieren die uitgebroedt worden, geen overschot aan hanen.

Nouja. Zoek t maar uit. :') Als er niet eens andere ideeen dan 'in de soep ermee' gehoord willen worden. De TS zei zelf dat ze liever niet wil dat de dieren geslacht worden, geef ik een andere oplossing, ben ik hier de boosdoener.

Nee :D
Tegen mensen die niets tegen kip-uitbreiding doen en vervolgens hun hanen bij anderen dumpen.

Ik vind slachten niet zielig, wel bijzonder effectief en nuttig.
Bijkomend effect zal dan misschien ook zijn dat er geen mensen meer zijn die daar hun hanen dumpen.
Zoek 't zelf maar uit :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:47

Kinderboerderijen doe je echt geen plezier met een groep hanen.. Vaak worden daar al heel veel hanen gedumpt..

Sorry, zeker rasloze hanen.. Die kan je beter bij de slager brengen. Klinkt heel hard, maar dat is wel de waarheid. En ze hebben dan een beter leven gehad dan menig slachtkipje ;)

Bij ons worden er ook regelmatig hanen over het hek gegooid, die brengen wij dan gewoon naar de buurman, die ze slacht. ( wij fokken raskippen).