Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
EngeltjeS schreef:Ik kies voor mijn dier, iedere eigenaar weet wel wanneer het tijd is.
Een DA kan het leven wel willen "verlengen" maar tis ook geld voor hun he. (Sorry, klink heel banketstaaf....)
kamsel schreef:EngeltjeS schreef:Ik kies voor mijn dier, iedere eigenaar weet wel wanneer het tijd is.
Een DA kan het leven wel willen "verlengen" maar tis ook geld voor hun he. (Sorry, klink heel banketstaaf....)
Helaas ben ik het niet met je eens, kijk alleen hier op bokt maar eens goed rond...
Soms zijn de eigenaren hun grenzen behoorlijk aan het verleggen en kiezen ze voor zichzelf en niet voor hun dier.
Dat is wel een punt TM, er kan ook veel meer, soms is het maar goed ook, soms een station te ver (in mijn ogen).
Asyaa schreef:Dit vooral. Mensen kunnen hun verantwoordelijkheid niet meer aan en doen alles om onder de beslissing spuitje uit te komen.
Ik heb al een paar keer voor een keus gestaan, de spuit erin of voor heel veel geld laten herstellen. Ik ben wel altijd realistisch geweest maar goh wat zou ik een spijt hebben gekregen als ik dr wel een spuit in had laten zetten.kamsel schreef:Zo schrok ik me rot toen mijn DA nierdialyse bij m'n kat voorstelde....
Dat hebben we dus niet gedaan..
Erg banketstaaf als je hem dan weg brengt. Chiqa schreef:Asyaa schreef:Dit vooral. Mensen kunnen hun verantwoordelijkheid niet meer aan en doen alles om onder de beslissing spuitje uit te komen.
Joh enige nuanceIk heb al een paar keer voor een keus gestaan, de spuit erin of voor heel veel geld laten herstellen. Ik ben wel altijd realistisch geweest maar goh wat zou ik een spijt hebben gekregen als ik dr wel een spuit in had laten zetten.
Diverse operaties (Sommigen wist ik echt niet dat het ooit goed zou komen) maar t hobbelt nog steeds rond, zeker weer 5 jaar verder zijn we nu. (Heb ik het over kanker onder de tong, (Een enorme knikker) op het oog (Oog was bijna weg) en een kater met FORL.kamsel schreef:Zo schrok ik me rot toen mijn DA nierdialyse bij m'n kat voorstelde....
Dat hebben we dus niet gedaan..
Nierwaardes waren anderhalf jaar geleden ook torenhoog bij een kater van mij, hij was zwaar nierpatient.
Mee naar huis genomen, en hij is er nog steeds. Eet gewoon voer.
Wat denk je? Nierwaardes test je bij een nuchtere kat dan zijn ze veel lager tot zelfs weer normaal.Erg banketstaaf als je hem dan weg brengt.
Brainless schreef:Ik zit ook met een (toekomstig) probleem.
Ik heb een Jack van 14 jaar en zij begint "wat" te dementeren.
Soms haalt ze ineens uit en blijft soms een half uur naar bv. mijn man grommen. Laatst ging ik op de bank zitten en van schrik vloog ze grommend/blaffend omhoog. Ze begint incontinent te worden (er liggen druppeltjes urine hier en daar, waar ze heeft gelopen/gelegen).
Als ik daarover begin, is het elke x : prik maar bloed.
Dan is er niks aan de hand, maar heb al wel enkele 100en E. uitgegeven aan diverse "misschien helpt dit" medicijnen.
Door haar (steeds vaker) fel reageren raken de andere honden ook van slag. Ook ben ik bang dat ze wel een keer raak bijt.
Volgens 3 DA-en moet ik maar gewoon afwachten.........
BKS schreef:Oei daar ben ik ook zo bang voor met mijn oudste hondje. Zij is nu veertien en er komt straks natuurlijk iets van een ouderdomskwaal om de hoek kijken ( nieren die niet meer willen of zo). Ik ben ook stellig niet van plan om dan met allerlei lapmiddelen te gaan werken, dat hondje heeft een pracht leven gehad en genoeg is inderdaad genoeg. Tegen die tijd hoop ik maar dat de dieranarts er ook zo over denkt maar ik heb mij twijfels. Ze hadden het laatst al over een preventief bloedonderzoek terwijl we alleen een enting en nagels knippen moesten.....