Ik heb een schat van een JR, Yucca genaamd. Ik heb haar samen met een york, die er al was toen Yucca kwam.
Deze york wordt geaccepteerd, maar vriendinnen zijn het niet. Erger nog, Yucca heeft helemaal geen vriendinnen. Ze speelt buiten ook nooit met andere honden, is eerder bang dan agressief. Het liefst wordt ze door de andere honden genegeerd en speelt ze gewoon verder met de bal.
Als er andere honden thuis over de vloer komen gromt ze constant om maar vooral "haar" spullen te verdedigen. Maar "haar" spullen is een zéér ruim begrip bij Yucca, zelfs de salontafel is namelijk van "haar"

Daar heb ik haar altijd al wel voor gewaarschuwd, voor dat gedrag, maar het houdt maar niet op. De honden die dan over de vloer zijn gaan weer naar huis, en het probleem is er dan immers niet meer.
Maar....
Nu heb ik (tijdelijk) een hond in huis. Het gaat om een noodopvang voor nog onbepaalde tijd.
Deze ziet ze natuurlijk als een enorme indringer. Hoe tijdelijk het is heb ik dus geen idee van, kunnen dagen zijn, maar ook maanden. Om heel eerlijk te zijn zou ik de betreffende hond het liefst zelf houden, want het is echt een schat van een dier!
Hebben jullie tips om mijn egojackje nog wat manieren bij te leren zodat ze in ieder geval leuk met elkaar door één deur kunnen? Of is dit gewoon een hopeloze zaak? De Jack is trouwens 8 jaar oud.

Tja, als het echt niet gaat, dan komt er geen andere hond bij. Hoewel ik dat dus wel erg jammer zal vinden.