Ze heeft ons weer goed laten schrikken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ze heeft ons weer goed laten schrikken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:16

hopelijk komt het goed..

Vorige week donderdag merkten we op dat mijn konijn Snoopy niet meer goed liep. Ze sleepte wat met haar
achterpootjes en had wat diarree. We hebben gelijk de DA gebeld en gelukkig konden we daar die middag
heen. Ze heeft daareen antibioticaprik gekregen en een medicijn tegen de diarree. Ook moesten we haar gaan
dwangvoeren als ze niet wilde eten.
Eerst ging het nog niet veel beter met haar, en wilde ze niet meer eten. We hebben haar toen 3 dagen gedwangvoerd,
en gelukkig begon ze weer zelf te eten. Het ging steeds beter, ze at goed, de diarree was weg en ze huppelde weer
vrolijk rond in haar hok.
Tot vandaag..
Ik was van plan het hok te verschonen, maar toen ik het deurtje van het binnenhok opendeed schrok ik énorm. Snoopy
lag erg raar, en kon niks met haar achterpootjes. Weer gelijk de DA gebeld.. die moest eerst nog naar een hond. Ze belt
ons zometeen terug en komt dan langs, of wij gaan naar de DA praktijk.

Pff, ik hoop zo dat het goed komt, ze is bijna 8 jaar bij ons en anders dat ze wordt ingeslapen. Want dit is ook niks, zo zielig.

Afbeelding

haflingertje

Re: Ze heeft ons weer goed laten schrikken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:17

ach jee..
Ik hoop dat ze erboven op komt!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:18

Oei dat is wel heel spannend. Ik hoop dat het goed komt voor jullie. Sterkte :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:18

8 jaar is nog wel heel erg jong, ik hoop dat ze wat voor je konijn kunnen betekenen, wat had je konijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:20

Inderdaad, ik hoop ook dat ze nog heel wat jaren langer kan leven.

Wat ze precies had weet ik niet, en ze was net weer een paar dagen gewoon 'goed'. Tot vandaag dus..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:22

Dit klinkt als e.cuniculi. Oftewel een parasiet in de hersenen. De enige manier van behandelen is antbiotica voor een hele lange periode. Jammer dat de 1ste DA de symptomen niet goed heeft herkend en maar 1 spuit antibitica heeft gehad, dan was de kans wel wat groter geweest maar het is een hele nare moeilijke ziekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:24

chocobroodje schreef:
Dit klinkt als e.cuniculi. Oftewel een parasiet in de hersenen. De enige manier van behandelen is antbiotica voor een hele lange periode. Jammer dat de 1ste DA de symptomen niet goed heeft herkend en maar 1 spuit antibitica heeft gehad, dan was de kans wel wat groter geweest maar het is een hele nare moeilijke ziekte.

Ze heeft inderdaad maar 1 spuit antibiotica gehad, wel hebben we om een spuit voor langere tijd gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:26

We gaan nu naar de DA.... ik zal straks vertellen hoe het is gegaan..

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:27

Ik duim heel erg voor je dat het goed komt!
Konijn van achter, achter buren had dezelfde symptomen, weten nogsteeds niet wat het was. Maar nijntje heeft het overleeft...
Laten we op het beste hopen.
Ik wacht op je reactie na bezoek van DA.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:29

Ik duim voor je! Ik hoop dat alles goed komt!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:32

Ik herken dit heel erg
Mijn konijn wou ook kon ook moeilijk d'r achterpootjes gebruiken
Toen na de DA geweest
Vitaminespuit gekregen
Ging even goed en toen weer slecht
Zwaardere spuit gehad en als het niet goed ging werd ze ingeslapen
Later at en dronk ze ook niet meer
Poep kon ze niet meer weghalen
Ze had een verlammingsziekte dat begon bij d'r achterpoten en ging door naar voren
En uiteindelijk zou d'r hart ermee ophouden
We wouden haar dat niet aan doen
Dus in laten slapen
Was wel moeilijk
Ze was iets van 7 jaar oud

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:32

Kan ook coccidiose zijn...
Heb over een tijdje terug ook een konijn van een vriend 'gered'. Deze viel plotseling om en kwam niet meer recht... Beest was echt op sterven na dood.
Na een behandeling (ben vergeetachtig en weet niet meer wat juist de behandeling was), een warmte lamp en suikerwater is hij er langzaam bovenop gekomen terwijl de dierenarts zei dat het konijn ZEKER dood ging. Konijn was eigenlijk wild en kon je nooit oppakken toen hij in het kooitje lag kon je hem zo oppakken...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:10

Klinkt inderdaad als EC, maar kunnen ook andere dingen zijn al zou ik EC niet uitsluiten.
Belangrijkste bij EC is echter niet antibiotica, maar panacur en dat is een middel tegen parasieten (officieel wormen).
Ik ben benieuwd hoe het met jullie konijn gaat.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... iculi.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:19

Bedankt voor alle lieve reacties en het meedenken!

We zijn net terug van de DA.
Snoopy was daar ineens een stuk 'vrolijker' en gelukkig kan ze nog wel wat met haar achterhand.
De dierenarts heeft wel een naam genoemd van wat ze heeft/kan hebben (had me er op geconcentreerd hem te onthouden) maar
ben de naam ervan vergeten.
Ze heeft in ieder geval daar prik voor gekregen aangezien ze het niet in orale vorm hadden. Anders hadden we het haar zelf thuis
ook weer moeten geven. Maar nu gaan we morgenochtend weer terug voor een volgende prik.
We gaan haar in ieder geval goed in de gaten houden, en ik zal jullie op de hoogte houden!

Nog even om te reageren over EC..
Ik heb doorgelezen wat er op de site stond en daar staat bij de hoofdsymptomen ook hersenproblemen en blaas of nierproblemen.
Deze symptomen heeft ze gelukkig niet. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:22

Lijkt mij dat ie panacur heeft gekregen? Konijnen leven wel vaker even op bij de DA dat zegt helaas niet zo heel veel, komt door de stres en de adrenaline. Moet je verder nog wat doen? Pijnstillers mee gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:25

Ik weet ook even niet hoe het heet wat ze heeft gekregen. Het zijn inderdaad pijnstillers/ontstekingsremmers. We hebben het niet meegekregen, maar ze heeft het dus in prikvorm gekregen, en die krijgt ze morgenochtend weer.

Dat ze bij de DA opleven zei de DA zelf ook al, maar dat betekende in ieder geval wel dat het het ruggenmerg niet kapot is omdat ze die dus nog kan gebruiken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:33

San_ner schreef:
Bedankt voor alle lieve reacties en het meedenken!

We zijn net terug van de DA.
Snoopy was daar ineens een stuk 'vrolijker' en gelukkig kan ze nog wel wat met haar achterhand.
De dierenarts heeft wel een naam genoemd van wat ze heeft/kan hebben (had me er op geconcentreerd hem te onthouden) maar
ben de naam ervan vergeten.
Ze heeft in ieder geval daar prik voor gekregen aangezien ze het niet in orale vorm hadden. Anders hadden we het haar zelf thuis
ook weer moeten geven. Maar nu gaan we morgenochtend weer terug voor een volgende prik.
We gaan haar in ieder geval goed in de gaten houden, en ik zal jullie op de hoogte houden!

Nog even om te reageren over EC..
Ik heb doorgelezen wat er op de site stond en daar staat bij de hoofdsymptomen ook hersenproblemen en blaas of nierproblemen.
Deze symptomen heeft ze gelukkig niet. :)

Het is niet ook hersenproblemen, blaas/nierproblemen, maar OF.

Vaak zien we of alleen hersenproblemen of alleen blaasproblemen of alleen verlammingsproblemen. Het is dus niet zo dat je de dingen samen moet zien.
Ik zou zeker wel panacur gaan geven als je nog steeds wat verlamming ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:36

Ze krijgt er ook medicijnen voor, ik ben alleen de naam vergeten. Morgen moeten we dus voor die prik weer naar de DA, dus dan weten we ook gelijk hoe het er verder weer met haar voor staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:59

We zijn toch wel heel bang dat het inderdaad is wat jullie zeggen.. EC.
We moeten morgenochtend om 10 uur weer bij de DA zijn, en we zullen dit zeker zeggen. Ik print nu de pagina's van de gegeven site uit en neem die ook mee.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:16

Hopelijk komt het goed! EC is een hele nare ziekte, helaas zijn er veel DA's die dit missen. Probeer morgen een konijnkundige DA te vinden bij jou in de buurt te vinden misschien helpt deze link :
http://www.bunnybunch.nl/community/gezo ... ieuwd.html
Heel veel sterkte! Eet hij nu? en kan hij zich warm houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:20

Ze eet gelukkig nog wel goed, zit de hele tijd hooi te knabbelen en eet haar voer verder ook goed. Ze kan alleen heel moeilijk bij haar drinken komen omdat ze niet goed kan lopen. Ik ga er dus steeds heen om haar haar flesje voor te houden en dan drinkt ze goed.

Warm houden..
Ik heb net ook gelezen dat ze zich dan niet goed warm kunnen houden en kunnen onderkoelen.. denk je dat het verstandig is haar naar binnen te halen.. is dat niet teveel stress? Ze zit nu buiten in het hok.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:45

Klinkt nog meer als EC als de eetlust nog goed, is want meestal blijft de eetlust bij EC redelijk goed, met af en toe vallen erin.
Warm houden is met EC inderdaad erg moeilijk, dan is het heel verstandig om haar binnen te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:52

Ze wordt gelukkig behandelt voor EC. :)
Ben blij dat ik die papieren heb meegenomen naar de DA laatst, ben bang dat ze dit anders niet zouden weten.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:01

Fijn dat ze nu behandeling krijgt tegen EC en dat de DA het wel inziet.
Hoe gaat het nu? Het kan heel lang duren voordat je resultaat ziet en soms krijgen ze terugvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:37

Ja was ik ook érg blij mee :D
Ze moesten eerst alleen nog de panacur bestellen...dat krijgt ze nu sinds 3 dagen.
Het gaat nog niet zo goed, het lijkt alleen maar slechter te gaan. Haar rechter achterpootje kan ze heel moeilijk gebruiken.

Weet jij misschien of dit nog bijtrekt?