Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Net zoals gemengdvoer. Verder zou ik je ook de website www.bunnybunch.nl willen aanraden. Wist je dat konijnen hele sociale dieren zijn die je het beste in een koppel kunt houden? De beste combinatie is een gecastreerd rammetje en een voedster samen. Kijk maar eens op de link die ik je gaf daar staat heel veel informatie over het houden van konijntjes. 
jesme schreef:Enten kan pas vanaf een half jaar.
Dan ent je tegen Myxomatose en VHD.
Raad aan om dan direct te laten ontwormen.
En inderdaad zoals chocobroodje vertelt geen gemengd voer maar grasbrok. Daarbij is het essentieel voor de darmen altijd hooi te voeren.
@ X_mar: wat doe je onvriendelijk. TS vraagt hier om info, het grootste gros van de mensen weet niet eens dat er entingen voor konijnen bestaan.
x_Marr schreef:jesme schreef:Enten kan pas vanaf een half jaar.
Dan ent je tegen Myxomatose en VHD.
Raad aan om dan direct te laten ontwormen.
En inderdaad zoals chocobroodje vertelt geen gemengd voer maar grasbrok. Daarbij is het essentieel voor de darmen altijd hooi te voeren.
@ X_mar: wat doe je onvriendelijk. TS vraagt hier om info, het grootste gros van de mensen weet niet eens dat er entingen voor konijnen bestaan.
Dus omdat die mensen bestaan hoeft de TS het ook niet te weten? Komop zeg, als je op bokt zit neem ik aan dat je toch ook wel weet wat de rest van het internet inhoudt, genoeg info te vinden, helemaal VOORdat je een konijn aanschaft. En dat is ook vaak genoeg op bokt te lezen in een konijnentopic.
Ik snap gewoon niet dat er hedendaags, terwijl er zoveel info te vinden is, eerst een konijn wordt aangeschaft en er dan pas verdiept wordt in basisdingen. Helemaal niet als je op bokt zit en er met de zoekfunctie ook genoeg over kunt vinden.
Dus ga nu toch maar even wisselen!Nell_ schreef:Dit is geen discussie topic![]()
Ik heb mijn hele leven al konijnen, waarvan 1 jaar 8 jaar gehad, die zat buiten, en werd nooit ingeënt. Deze is niet uit ouderdom dood gegaan, maar omdat hij aangevallen is door een kat toen hij buiten liep.
Ik was toen nog een kind, en dan weet je dingen over enten niet.
Ik wist dat ze geen gemend voer mochten, maar een ander soort brok. Toen ik het vroeg was dat niet zo, en moesten ze juist het gemengde voer hebben!Dus ga nu toch maar even wisselen!
Wat is er erg aan een knaag/liksteen?
Ik heb houtblokjes gekocht om aan te knabbelen.
Op i-net staat dat je een dwergkonijn vanaf 3 jaar moet laten enten. Het is een binnenkonijn, en is een ontworming dan nodig?
En gaat dat hetzelfde als bij paarden?

?

Volgens de site is het bij konijnen niet nodig om preventief te ontwormen.
, en aangezien beide ziekte's worden overgebracht door muggen is dus ook een binnenkonijn niet veilig.