AMSTERDAM–Roze, felgroen, geel, oranje, blauw, paars of rood: kippen kunnen tegenwoordig ook naar eigen smaak gekocht worden. Britse wetenschappers ontdekten een manier om de beestjes een kleur mee te geven.
De wetenschappers bedachten de verftechniek, waarbij chemicaliën in het ei gespoten worden, om de kuikens aan de hand van hun felle kleuren makkelijker in het wild te kunnen volgen.
De techniek, die ongevaarlijk zou zijn, vindt volgens de Britse krant Express echter ook al gretig aftrek onder consumenten in het Midden-Oosten en Azië. Marktkoopmannen aldaar zouden in de vrolijke beestjes althans een lucratieve handel zien.
Noviteit
Ondanks dat de kleurrijke kipjes binnen Europa nog niet als trend gezien worden, ziet de Britse dierenbescherming toch al problemen. Door de verftechniek zouden de dieren meer als hebbeding dan als levend wezen gezien worden.
"We hebben serieuze bezwaren tegen dergelijke praktijken," laat één van de wetenschappers van de stichting weten. "De verf kan in potentie niet alleen de dieren schaden, het roept ook ethische vragen op over hoe tegen deze kipjes aangekeken wordt."
Bron: http://www.nu.nl/lifestyle/2218200/kip- ... e-hip.html
Een foto van de gekleurde kuikentjes:

Ik vind dit van de ene kant er natuurlijk heel schattig uitzien.
Maar ik ben hier echt ZO ontzettend op tegen! De kuikentjes worden gekocht als knuffeldier, worden later een grote kip, schijten je hele huis vol en wordem vervolgens dus zonder pardon op straat gezet. Weer een stukje dierenleed, alleen maar omdat er geld steekt in deze gekleurde dierenhandel.
Ben ik nou gek? Dit kan toch nooit goedgekeurd worden?