Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Laika schreef:Eens met de anderen. Even langs de dierenarts. Dit heeft niets te maken met onzindelijkheid. Er is iets met de spijsvertering niet goed.
Zoiezo vind ik 3 keer per dag ontlasting best veel. Ik zou ander voer gaan proberen, want dat is dus toch niet zo goed als je denkt.
Laika schreef:Eens met de anderen. Even langs de dierenarts. Dit heeft niets te maken met onzindelijkheid. Er is iets met de spijsvertering niet goed.
Zoiezo vind ik 3 keer per dag ontlasting best veel. Ik zou ander voer gaan proberen, want dat is dus toch niet zo goed als je denkt.
Chantal___ schreef:Laika schreef:Eens met de anderen. Even langs de dierenarts. Dit heeft niets te maken met onzindelijkheid. Er is iets met de spijsvertering niet goed.
Het is gemiddeld voor een hond om 2 a 3x per dag te poepen.
joyce83 schreef:Ik denk ook eerder dat er iets met de darmen aan de hand is. Hebben jullie ook niets veranderd aan de tijdstippen van uitgaan of tijdstippen van voeren? Hoe laat krijgt hij zijn laatste voer?
Onze hond poept 3 tot 4 keer per dag. Krijgt wel nog steeds 3 keer per dag voer. Gaat per dag 4 keer uit om de behoefte te doen.
Chubby schreef:Een hond die 2x daags eet, zou ook max 2x daags moeten poepen. Ik vind 3 - 6x per dag poepen echt schrikbarend veel en zou dan zeker de voeding eens nader beoordelen.
Je hond is zo te lezen niet onzindelijk, maar moet gewoon té nodig om het nog op te houden. In de bench opsluiten is dan echt een no go. Zéker als de hond ook nog eens wat diarree heeft. Giardia kan een oorzaak zijn, komt vaker voor bij asieldieren, is helaas lastig te behandelen. Weet je zeker dat de hond buiten niets snaait waar hij slecht op reageert?

Chubby schreef:Giardia sluimert tot de weerstand lager is. Je ziet geen wormen.
Google er maar eens op, Giardia geeft meestal ook meer verschijnselen.
cocochanel schreef:als hij normaal gewone keutels heeft en op deze momenten dunne,vind ik het wel sneu dat je hem in de bench hebt gedaan,
hieraan kun je duidelijk zien dat hij last van zijn maagje heeft,zou dan zelfs een extra lange wandeling maken want grote kans dat hij vaker als 1 keer moet
Kan het niet zijn dat hij soms buiten bijvoorbeeld stiekem wat eet en daar ziek van word,loopt die weleens los ?
Of eventueel iets wat jullie hem zelf geven,waar hij niet tegen kan? Krijgt hij veel verschillende dingen ? menseneten ?
Mijn eigen hond heeft een gevoelige maag,en afentoe geef ik hem iets waar hij niet tegen kan en gaat dan ook meteen aan de diaree,hij geeft het gelukkig goed aan als hij moet,maar dan moet hij ook echt heel erg (eerste beste bosje/boompje neemt hij dan)
Geeft hij verder thuis wel aan als hij naar buiten moet,of ga je altijd op vaste tijden ?
Zou zeker even langs de DA gaan om iets medisch helemaal uit te sluiten,
maar je zou ook als je er zeker van bent dat hij buiten niks eet,gaan bijhouden wat hij krijgt van jullie,maar dan ook helemaal precies,hondenkoekje,stukje kaas etc. etc.
op de dagen dat hij dan wat binnen heeft gedaan of wilde doen,vergelijken met elkaar.