Konijn verlamd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight1

Konijn verlamd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:49

Hallo bokkers,
'Mijn' konijn heeft een soort van een verlamming denk ik maar in ieder geval hangt z'n hoofdje heel erg scheef op de grond.
En hij kan hem niet omhoog houden, hij valt nu ook vaak om en rolt dan gewoon helemaal over zijn rug.
Maar hij wil geloof ik echt blijven leven en hij eet nog en drinkt geloof ik ook nog.
Vandaag lag die in een foetus houding en ik dacht ik geef hem nog even aandacht want het was zo'n lief konijn en deed nooit bijten of krabben expres.
Dus ik wil hem een aai geven en hij probeerde me te krabben, later staat die op en zoekt naar eten maar zijn eten was bijna op dus ik denk ik gooi er wat eten bij en toen ik vlakbij was beet die heel hard in mijn vinger, wat dus echt totaal niets voor hem is.
Denken jullie dat hij pijn heeft dat die weg wilt of juist niet?!
Het konijn is van mijn zus maar aangezien ze nu op kamers zit on zwolle verzorgen ik en mijn moeder hem.
Ik heb nu met mijn zus besproken dat we het morgen nog aankijken en als hij dan nog leeft dat we hem dan een spuitje laten geven in de dierenkliniek. Want hij ligt al meer als een maand zo maar nu begint hij dus een soort van boos te worden lijkt wel.
Misschien dat jullie iets opmerken wat ik niet zie.
Alvast bedankt.

Neej

Re: Konijn verlamd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:08

JH > BB

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:11

jeetje, meer als een maand! Waarom ben je niet meteen naar de da geweest? Ik kan me voorstellen dat je konijn harstikke wanhopig is! Sterkte in ieder geval.. en hopen dat je hem snel uit zijn lijden verlost :(:)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:19

Hij ligt al meer als een maand zo, maar je bent er nog steeds niet mee bij een DA geweest?!?!? _-:(
En dat noemen jullie dan "verzorgen"..... -:(-
Ach kijk het gerust nog maar even aan :r

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:21

meer dan een maand >;)

en dat noemt zich een dierenliefhebber.... >;)

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:57

Een maand aankijken lijkt me lang genoeg, ik denk dat je heb beter vandaaag nog in kunt laten slapen. Het konijntje is duidelijk zichzelf niet meer en heeft pijn.

Dat jullie hem/haar een maand zo hebben laten liggen is voor mij onbegrijpelijk. Het is de taak van jullie als baasjes en verzorgers als er iets is er mee naar de dierenarts te gaan. Helaas doen veel mensen dit niet omdat het "maar" een konijn is.

Probeer alsjeblieft nog zo snel mogelijk naar een dierenarst te gaan en kijk of ze nog beter gemaakt kan worden of dat in laten slapen het beste is.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:02

Arm konijn...een maand!
Ik zou 'em maar heel gauw laten inslapen.

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:05

ben in staat om het beestje op te komen halen, als ik je adres zou weten :( :( :(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:17

Een maand... En dat noem je dan zorgen voor??? Belachelijk!

Wat je konijn heeft (als ik het goed heb begrepen) komt overigens wel vaker voor bij konijnen, en is te behandelen. Mits je er op tijd bij bent!!!. Dus als ik jou was zou ik NU mijn konijn meenemen naar de DA. Kijken of hij nog te behandelen valt en anders om hem meteen uit zijn lijden te verlossen.

Daarbij... Via google had je dit allemaal makkelijk kunenn weten. In een tijd waar ook medische informatie vrij verkrijgbaar is, moet je toch tenminste op het idee komen om iets te zoeken?
Voorbeeldje, eerste hit op: konijn verlamming
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... taxie.html

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:19

Bah, ik word hier heel, heel misselijk van.

Ik heb even in je profiel gespiekt, want ik verwachte half om half een meisje van 8 met goede bedoelingen maar nog weinig wijsheid. Maar je bent al bijna 17... >;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:35

Men wilt graag huisdieren maar het mag vooral niet teveel kosten. Weet je wat een dierenarts kost? Beter is het even af te wachten, misschien gaat het dier dan vanzelf wel dood. :r
Inslapen kost tenslotte ook weer geld. :(

Het wordt werkelijk tijd dat er wetten voor gemaakt worden, zodat je dit soort mensen kan aangeven voor verwaarlozing/mishandeling van hun dieren.

Sorry, maar ik kan hier echt zo ontzettend boos en verdrietig van worden. ;(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:57

ongeloofelijk, jullie zouden je echt moeten doodschamen........... en diegene die jullie opgevoed heeft ook...............

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:05

Ik hoop zo dat het een typefout is ..maand moet dag zijn..eigenlijk uur....eigenlijk minuten.... ja typefout kan niet anders >;)
Laatst bijgewerkt door mltex op 31-03-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:10

Mijn wijlen konijntje, kon eens op een ochtend niet opstaan. Ik dacht eigenlijk dat dit het eind was, maar de da gaf hem een injectie, en hij heeft daarna nog een hele poos geleefd... was daarna moet ik zeggen wel echt een oudje. Zag er gezond uit, maar huppelde niet meer de kamer rond.
Wel vind ik een maand echt veel te lang om te wachten met actie ondernemen!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:13

? misschien moet je je eigen stukje nog even teruglezen met iets meer afstand. Dat je een dier een maand zo laat liggen is dierenmishandeling en verwaarlozing....
schokkend, vooral de onnozelheid ervan....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:14

Ik merk wel wat op wat jij en je moeder(shocking) niet zien:
een konijntje dat een maand geleden al naar de dierenarts had gemoeten. Wellicht dat je zus dr konijn dan nu vrolijk en gezond de kooi rondhupste of nog een week met pijnstillers fijn had kunnen leven. Wellicht heeft het konijn al een dikke maand barstende koppijn. Dieren geven pijn namelijk nauwelijks aan, om het bij konijnen te houden.. die vreten in de slechtste situaties nog wel eens door.

Tevens zijn er velen opties: oorontsteking, beroerte, ontsteking.. ga zo maar door.

Lijkt het jou fijn dan? Een maand in foetushouding je bed amper uit kunnen komen..
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 31-03-10 11:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:15

Scheve kop en desorientatie kan ook symptomen zijn van middenoorontsteking. Goed te behandelen mits op tijd er bij te zijn.

Als het al een maand duurd dan neem ik aan dat het konijn wel gewoon eet en drinkt. Dan zou ik zeggen met SPOED naar de dierenarts!

Dat je niet direct naar de dierenarts rent is geen probleem. Ik kijk het vaak zelf ook paar dagen aan als ik vermoed dat het iets is wat niet ernstig is. Maar mocht er dan geen verbetering/verslechtering zijn dan is een bezoekje aan de dierenarts toch echt nodig. Maar in spoed situaties direct naar DA :)

Veel sterkte! Hopelijk komt de dierenarts nog op tijd.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:57

Persoonlijk hoop ik dat het konijntje vandaag nog vanzelf komt te overlijden. Dan hoeft het in ieder geval niet nog langer te wachten op hulp. Intens triest dit.....;(

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:32

Ongelovelijk zeg..

Ik zou alsnog wel naar de DA gaan, de meeste DA's hebben ook wel spreekuur..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:38

:(
een maand..............

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:41

Ga alsjeblieft ermee naar de dierenarts! (al had je dat véél eerder moeten doen).

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:42

Schandalig, mijn konijn heb binnen 1 week laten opereren omdat hij glaucoom had, en zelfs op zijn 9 jarige leeftijd, gewoon geholpen. Je hebt een dier en daar zorg je voor.
Hopelijk zit je nu op de praktijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:42

Dit is toch niet serieus? :oo Een MAAND?!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:43

De TS is vandaag nog wel online geweest...

TS: Hoe gaat het met het konijn? Al bij een DA geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:44

Een maand.. als je ziet dat je konijn een scheef hoofdje heeft is het het beste om gelijk naar de dierenarts te gaan.
Zoals hier boven staat kan dit duiden op een middenoorontsteking.
Ons konijn heeft het ook gehad, we zijn toen gelijk naar de dierenarts geweest waar ze meteen behandelt is. Toen het slechter werd rolde ze ook steeds om, en hebben we haar moeten laten inslapen.
Dus inderdaad.. gelijk naar de DA!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-10 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt