Kat van buren sproeit bij mij binnen. Wat zouden jullie doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

olga

Kat van buren sproeit bij mij binnen. Wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 06:54

Ik heb sinds kort nieuw buren met een kat of poes. Allemaal prima, ik heb er zelf ook 2. Maar de kat van de buren komt steeds bij mij binnen door het kattenluik. Helaas jagen mijn katten hem niet weg. Tot zover prima, kan gebeuren.

Tot ik gisteren naar bed ging. Hij heeft dus fijn op mijn dekbed gepist! Heb het meteen in de wasmachine gedaan, maar ben bang dat de lucht er niet meer uit gaat. Dit is mn dekbed en nog wel te overleven, maar straks is het mn bank!

Zouden jullie naar de buren toe gaan? En dan ook de kosten nog proberen te verhalen? Ik snap gerust dat katten wel eens ergens anders naar binnen gaan, maar dit vind ik niet echt leuk meer!

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:04

Wij hebben ook zo`n buurkat,alleen hebben wij het geluk dat hij niet binnen komt.(2 honden in huis hij kijkt wel uit)
Maar hij sproeide alles achterthuis er onder en dan vooral bij de achter deur.
Heb toen een spuitbus opgehaald speciaal voor katten die sproeien, koste 8 euro en ben er nu gelukkig vanaf.

Zou in jouw geval wel naar de buren toe gaan,dat hij jouw in huis de boel er onder sproeid is van de zotte.
Jij hoeft geen last van hun beesten te hebben, laten ze hem dan castereren dan ben je er hopelijk snel vanaf.

Succes

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 07:06

Zo'n spuitbus halen vind ik geen probleem. Maar mn dekbed en mn dekbedhoes kan ik zo goed als zeker weg gooien!

Zijn katten die sproeien nooit geholpen eigenlijk? Vind al raar als je een kat hebt die buiten lopopt dat je hem niey laat helpen!

_Luziream

Re: Kat van buren sproeit bij mij binnen. Wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:08

Dekbed en hoes verhalen op verzekering?
Gewoon naar buren gaan kijken of je het bespreekbaar kan maken. Anders op de uren dat je er niet bent katteluik dicht? Of worden je katten dan gek dat ze niet naar buiten kunnen?

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 07:13

Ik zal straks de verzekering eens even bellen!

Kattenluik dicht ga ik denk ik wel even proberen, alleen beuken mijn katten daar waarschijnlijk dwars door heen. Dat hebben ze wel eens vaker gedaan :o !

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:18

wij hadden er ook last van, sinds die tijd kunnen onze katten wel naar buiten door het luik, maar niet naar binnen.

het was even wennen voor ze maar uiteindelijk snapten ze het wel :=

sinds we verhuisd zijn geen luikje meer en dat werkt ook prima :j

wij betrapten de sproeier een keer, doordat hij in paniek raakte gingen zowat alle planten uit de vensterbank en meneer deed een steile wandrace over het behang :+

ik heb de eigenaar er op aangesproken en die heeft hem gelijk laten castreren, wel jammer dat dat dan niet meer helpt tegen het sproeien, de stank is wel weg :j

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:18

Ik zou zeer zeker even met de buren gaan praten. Het lijkt mij echter wel dat je het dekbed gewoon kan wassen toch? Hoeft dus niet per definitie verpest te zijn door een beetje kattenpies.
Verder denk ik dat je een ander kattenluik zult moeten aanschaffen, één met een zendsysteempje zodat alleen je eigen katten erdoor naar binnen kunnen.
Ook katten die wel geholpen zijn kunnen sproeien. Dit komt regelmatig voor bij bij katers die laat geholpen zijn.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:20

olga schreef:
Zo'n spuitbus halen vind ik geen probleem. Maar mn dekbed en mn dekbedhoes kan ik zo goed als zeker weg gooien!

Zijn katten die sproeien nooit geholpen eigenlijk? Vind al raar als je een kat hebt die buiten lopopt dat je hem niey laat helpen!

Zal even wachten om hem weg te gooien...ga eerst even met de buren praten en laat hem het zien.
Meestal zijn de katten die sproeien niet geholpen,maar in sommige gevallen blijft een kat naar de casteratie ook nog sproeien omdat ze laat zijn gecastereerd.
Tja sommige mensen hebben zelf allleen katers en hebben er dus geen last van jonge poesjes dus kan het hun weinig schelen scheelt hun weer onkosten :(

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:24

olga schreef:

Dat hoeft niet hoor. Mijn (binnen)katten zijn wel gecastreerd (en al met 1 jaar, dus dat hierboven klopt ook niet altijd) en hebben het na een verhuizing ook even gedaan. Gelukkig niet op bed :D maar in hoekjes.
Zou je buren er zeker wel op aanspreken, hun beest behoort andere mensen geen overlast te bezorgen.
Mochten ze niet thuis geven zou ik zo'n electrisch kattenluikje proberen, met halsbandjes voor je eigen katten.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:24

wij hebben dat ook gehad en idd op het dekbed

we hebben hem op een hete stand 2 x gewassen en het was eruit hoor hoop wasmiddel en wasverzachter gebruiken dan is het geen probleem

wij weten trouwens nog steeds niet van wie die kat was was in de zsomer en de buitendeur stond open

maar dus niks weggooien het gaat er gewoon uit

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:25

olga schreef:
Ik zal straks de verzekering eens even bellen!

Kattenluik dicht ga ik denk ik wel even proberen, alleen beuken mijn katten daar waarschijnlijk dwars door heen. Dat hebben ze wel eens vaker gedaan :o !

Je kan namelijk tegen de verzekering zeggen dat 1 van je eigen katten het gedaan heeft. ben je namelijk voor verzekerd. ;)

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 07:49

Ik heb het kattenluik nu zo dat ze alleen naar buiten kunnen en niet naar binnnen.

Ik wil geen luik met zendertje omdat mn katten dan een bandje om moeten.

Ik heb mn dekbed nu een keer gewassen en dat heeft niet geholpen. Mn wasmachine vindt het ook niet zo leuk geloof ik :D .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:56

_Luziream schreef:
Je kan namelijk tegen de verzekering zeggen dat 1 van je eigen katten het gedaan heeft. ben je namelijk voor verzekerd. ;)

Deze vlieger gaat waarschijnlijk niet op, alleen als je kat ergens anders schade aanricht. ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:56

Ik zag gisteren bij de dierenarts een kattenluik wat alleen werkt icm een chipnummer.. wilde er een andere kat doorheen, bleef deze gewoon dicht.

Weet niet of dat een optie is?

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 08:01

femmefatale1 schreef:
Ik zag gisteren bij de dierenarts een kattenluik wat alleen werkt icm een chipnummer.. wilde er een andere kat doorheen, bleef deze gewoon dicht.

Weet niet of dat een optie is?

Klinkt op zich wel mooi en is ook wel een optie omdat de katten gechipt zijn, maar ik wil niet weten wat dat ding kost!

Ik moet het verhalen op de verzekering van de buren. Heb het even na gevraagt bij iemand die er veel van weet. Ga straks evengoed mn verzekering even bellen.

Zal vanmiddag even een bezoekje brengen aan mn buren die zich nog niet eens even voor gesteld hebben sinds ze er wonen (november)!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:04

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:05

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 08:18

Valt idd mee kwa kosten! Zeker een overweging waard!

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:24

@Olga, weet je zeker dat de kat van de buren bij jou in huis heeft gesproeid? Het kan ook zijn dat jouw katten zelf onzeker zijn over hun territorium doordat er steeds een kat binnenkomt en daardoor zelf zijn gaan sproeien/plassen.

Ik had zelf een soortgelijk probleem en heb uiteindelijk gekozen voor een magnetisch katteluik (omdat ik die met chip zo duur vond). Ik was ook erg anti-bandje, maar ben inmiddels helemaal om. Ik heb zo'n bandje dat open klikt als er gewicht op komt te staan (kan je aanpassen aan het gewicht van je kat). Mijn kat is weer helemaal in balans en rust nu hij weet dat er geen andere katten binnen kunnen komen, de buurkatten proberen het niet meer, dus iedereen weer happy! Het heeft wel even geduurd voor mijn kat gewend was aan luik en magneetje om hals en voordat de buren opgaven om tegen mijn luik te beuken...

Succes!

ps Aansprakelijkheid gaat denk ik alleen op als je bewijs hebt dat de buurkat de schade heeft veroorzaakt. Je eigen huis kat-vrij houden (dmv katteluik) lijken mij kosten voor jezelf...

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 08:26

Ik weet voor 100% zeker dat het de kat van de buren was! Hij komt namelijk ook binnen als ik zelf thuis ben! Mijn katten zijn wel wat gewend!

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:30

als die binnenkomt als jij er bent, jaag je hem dan wel gewoon weg?

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 08:34

ziamara schreef:
als die binnenkomt als jij er bent, jaag je hem dan wel gewoon weg?

Je moest een weten :D . Het is dat ik geen emmer water door de kamer wil!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:51

maak de volgende keer eerst een foto voor je hem weer buiten jaagt, dan heb je bewijs :)*

ik zou gewoon even met de buren gaan praten
verder een ander luikje nemen

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:03

Foto maken is een heel goed idee!

Mijn verzekering net gebeld, die vergoeden de schade, dat is dus in ieder geval een mee valler!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:15

even voor je dekbed, laat m een nachtje weken in biotex groen, daarna gewoon wassen. Ruik je er niks meer van! :)
Biotex groen lost nl de enzymen van de pis op.