Voorbeeldig konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Voorbeeldig konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 19:57

Wij hebben een voorbeeldig konijn, want..
jawel hij heeft zichzelf zindelijk gemaakt!

We hebben hem nu een paar weekjes. Binnen in een hok, hij mag overdag vrij rondlopen in huis.
Eerst poepte en plaste ie nog wel eens per ongeluk op de bank.
Maar niet meer sinds ie de kattenbakken heeft ontdekt!
Daar klimt ie zelf in, doet z'n behoefte en huppelt weer vrolijk rond.

Daar moet je natuurlijk gebruik van maken, dus heb ik een bakje met kattengrit in z'n hok gezet en daar doet ie nu z'n behoefte.

Wat zijn wij toch gezegend met zo'n lief en braaf konijntje :D

De kattenmand is z'n lievelingsplekje om in rond te springen en lekker te dutten.
Afbeelding

Het hangmandje is ook ontdekt en dat ligt toch ook wel fijn (poes denkt verdorie, die ook al ingepikt :Y) )
Afbeelding

Ik wacht nog op de dag dat ie de krabpaal in klimt :D
http://i68.photobucket.com/albums/i33/D ... MG4796.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 29-03-10 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's ter illustratie. Derde is in link geplaatst.

ilske

Re: Voorbeeldig konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:58

Wat een super leuk konijn!!

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:59

Whaha superrr handig!!

Gelukkig zijn er bij mij 2 van de 3 zindelijk.. de 3e is vrees ik een hopeloos gevalletje! ;)

Moooooiii konijn ook trouwens!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:01

Fijn he, een zindelijk konijn :j
Leuk ook dat je kat er goed op reageert, heb ook wel eens gezien dat ze niet door 1 deur konden :+

Als ik jou was zou ik er wel nog een vriendje bij kopen. Ik raad je aan een van het andere geslacht te kopen. Is dit een ram? Dan zou ik hem castreren en daarna een voedster er aan koppelen. Let wel op : Koppelen is niet zomaar twee k'nijnen bij elkaar gooien, dat gaat 99% van de tijd niet goed. Daarbij kunnen ook vaak genoeg 2 konijnen niet met elkaar door een deur. Het beste kun je bijv. een konijntje uit de opvang halen. Een bokster hier heeft ook een eigen konijnenopvang, dan kun je je eigen eerste meenemen om te kijken met welke het klikt!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:05

MoonLight01 schreef:
Whaha superrr handig!!

Gelukkig zijn er bij mij 2 van de 3 zindelijk.. de 3e is vrees ik een hopeloos gevalletje! ;)

Moooooiii konijn ook trouwens!!

Ik wist eerst niet eens dat konijnen zo zindelijk konden worden :+

Focussed schreef:
Leuk ook dat je kat er goed op reageert, heb ook wel eens gezien dat ze niet door 1 deur konden :+

Als ik jou was zou ik er wel nog een vriendje bij kopen. Ik raad je aan een van het andere geslacht te kopen. Is dit een ram? Dan zou ik hem castreren en daarna een voedster er aan koppelen. Let wel op : Koppelen is niet zomaar twee k'nijnen bij elkaar gooien, dat gaat 99% van de tijd niet goed. Daarbij kunnen ook vaak genoeg 2 konijnen niet met elkaar door een deur. Het beste kun je bijv. een konijntje uit de opvang halen. Een bokster hier heeft ook een eigen konijnenopvang, dan kun je je eigen eerste meenemen om te kijken met welke het klikt!

Dit is een rammetje. Het is ook de bedoeling dat er nog een vriendje/vriendinnetje bij komt. We hebben een leuk vriendinnetje op het oog.
Had ook al gelezen dat ze moeilijk te koppelen zijn. Het is ook de bedoeling dat ze eerst apart zitten, maar wel aan elkaar kunnen ruiken enzo.

Ik denk dat ons konijntje nog niet oud genoeg is om te laten castreren, ik zal me over dit alles nog even goed inlezen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:06

Focussed schreef:
!

Deze kat vind het wel gezellig, ze snapt alleen niet waarom konijn niet met haar speelt als ze even speels met haar pootje uithaalt. :Y)
Onze andere twee katten vinden het maar vreemd, die blijven het liefst uit de buurt.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:07

Wat een leuk konijntje heb je. Een vriendin van mij heeft dat ook zo geregeld met haar konijn.. En weer iemand anders heeft haar Franse reus geleerd om voor de deur te gaan staan als hij wat moet doen.Was ook wel een apart konijn liep ook mee wanneer je de krant ging brengen na de buuren.Inmiddels is hij wel overleden !
Laatst bijgewerkt door netam12 op 28-03-10 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:08

Super +:)+
Volgens mij kan het vanaf 6 maanden, maar pin me er niet op vast. Het koppelen gaat ongeveer het beste zo:
Op neutraal terrein laat je ze eerst aan elkaar wennen. Dus nog niet bij elkaar kunnen maar wel ruiken. Daarna laat je ze ongeveer 5 uur (afhankelijk van het gedrag) samen op het neutrale terrein zitten, dus echt bij elkaar. Ondertussen het 'territorium' van je ram GOED schoon maken, en dan kun je ze langzaam daar gaan zetten waar je ze hebben wilt :j

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:12

Wat knap van hem! Ik wou dat die van mij dat deed :Y)
Wat een schatje heb je trouwens, ik vind die 1e foto erg leuk! :D

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:17

Focussed schreef:
Super +:)+
Volgens mij kan het vanaf 6 maanden, maar pin me er niet op vast. Het koppelen gaat ongeveer het beste zo:
Op neutraal terrein laat je ze eerst aan elkaar wennen. Dus nog niet bij elkaar kunnen maar wel ruiken. Daarna laat je ze ongeveer 5 uur (afhankelijk van het gedrag) samen op het neutrale terrein zitten, dus echt bij elkaar. Ondertussen het 'territorium' van je ram GOED schoon maken, en dan kun je ze langzaam daar gaan zetten waar je ze hebben wilt :j

Heel erg bedankt voor de info :))

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:05

Wat heb je een leuk konijn! Super foto's ook met de kat! Nijnen zijn leuk he :D :D Leuk ook dat je nadenkt over castreren en een maatje, samen zijn ze nog leuker!! Hihi!

Faniek hier op Bokt heeft een opvang, daar komen twee van mijn drie konijnen vandaan! Gewoon je gecastreerde man meenemen en zelf kiezen en kijken of je man die keuze ondersteunt! Haha!

Succes!!

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:08

Wat knap! *D Wat gaaf dat ie rond kan lopen in huis, wij waren daar ook van overtuigd totdat internet en tv eraan moesten geloven, de kabels waren te lekker :9

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 02:30

Wat een leuk beestje!

Mijn eerste en tweede konijn waren ook zindelijk. Mijn derde had af een toe een ongelukje maar mijn vierde konijn is een vies beest :+ . Ik ben blij dat ze niet op mij plast wanneer ik haar uit haar hok neem :o :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 02:42

Wat een dotje! Hij is onzettend mooi.
Wat ook een optie is:
Na zijn castratie (beste is rond 6 maanden) en herstelperiode kun je een afspraak maken bij een opvang. Dan kun jij je rammetje meenemen, en worden ze daar al in een neutrale ruimte gekoppeld. Op www.bunnybunch.nl vind je heel veel info over koppelen en gedrag en op het forum kun je al je vragen stellen. Ook vind je daar een lijst met asiels/opvangen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:11

Wat een knappe nijn zeg! Wij hebben een konijn op de kinderboerderij die er wel wat van weg heeft.
Meestal is het inderdaad 6 maanden voor castratie, maar ik ken ook een dierenarts die liever wacht tot 8 maanden.
Heel wisselend dus.
Het is in ieder geval belangrijk dat jouw konijn groot en sterk genoeg is om de narcose goed door te komen.
Ik weet ook niet hoe konijnkundig jouw dierenarts is, maar het beste is ook een gasnarcose. Daar komen ze veel sneller uit en als ze merken dat het konijn tijdens de castratie een beetje bijkomt geven ze weer een beetje gas. Dit is over het algemeen ook veiliger voor het konijn.
Het koppelen wordt meestal gedaan door de 2 konijnen in een neutrale ruimte bij elkaar te zetten, en zoiezo het eerste uur er bij blijven om te kijken hoe het gaat.
Zijn er dan nog geen kleerscheuren gevallen kun je er wel vanuit gaan dat het goed komt, tenzij je man-man of vrouw-vrouw koppelt.
Meestal komt een gecastreerde vent helemaal goed met een vrouwtje, echt de ideale match!
Succes ermee, ben benieuwd hoe zijn toekomstige vriendin er gaat uitzien.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 12:02

Allemaal heel erg bedankt voor alle info!! Hier kan ik zeker wat mee :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:05

Wat leuk, mijn binnenkonijn heeft ook uit zich zelf de kattenbak ontdekt, scheelt een hoop schoonmaken :D

Ik heb alleen laminaat in het hele huis, wat voor hem zeer moeilijk loopt, heeft iemand daar nog tips voor?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:07

wat een schatje!
wel jammer dat ie binnen zit, gaat ie in de zomer naarbuiten?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:08

Lief leuk hebbe hebbe ..hebbe <3

Mindim schreef:
Wat leuk, mijn binnenkonijn heeft ook uit zich zelf de kattenbak ontdekt, scheelt een hoop schoonmaken :D

Ik heb alleen laminaat in het hele huis, wat voor hem zeer moeilijk loopt, heeft iemand daar nog tips voor?

Een rood lopertje als route uitzetten *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:12

Haha, grappig dat er meer konijnen zijn die de kattenbak schijnbaar leuk vinden :D Ons oude konijn deed dat ook, sinds ie de kattenbak had ontdekt ging hij daar altijd in graven en poepen en plassen :D Die liep de hele dag los door de kamer.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:12

Mindim schreef:

Dat hebben wij ook, misschien een kleed neerleggen?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:13

mimeslosydy schreef:
wat een schatje!

Hij heeft ook een buitenhok en we hebben een huis met grote tuin op het oog. Dan krijgt ie daar een mooi stuk :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:16

DjunDjun schreef:
mimeslosydy schreef:
wat een schatje!

Hij heeft ook een buitenhok en we hebben een huis met grote tuin op het oog. Dan krijgt ie daar een mooi stuk :D

mooizo! hij wordt vast heel gelukkig bij jullie :D

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:53

Castratie kan al bij 4 maanden, als de balletjes maar ingedaald zijn.
Echte kattenbakgrit, zeker klontvormend wordt afgeraden om voor konijnen te gebruiken, het kan nogal problemen geven als ze er iets van binnen krijgen. Veiliger zijn plantaardige korrels, vlas of dergelijke strooisels. Mijn konijnen hebben een kattenbak met houtkorrels.

mimeslosydy schreef:
wat een schatje!

Waarom vind jij het jammer als konijnen binnen leven?

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:55

Wat een schatje :)

Ik heb ook zo'n handig zindelijk binnenkonijn. In het begin was het keuteltjes vegen, maar nu hupst hij elke keer netjes zn hok in en blijft binnen alles schoon en Guus kan lekker rondhupsen :)