Wie heeft er nog meer een zwervertje in huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Wie heeft er nog meer een zwervertje in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 11:42

Ik wel dus :)

Ik heb een half jaar in een vakantie woning gewoond tot ik een huis via de woningstichting kreeg, al vanaf het begin liep er om mijn huisje een aandoenlijk, zwart katje die niet te benaderen was.
Ze haalde mijn afval overhoop op zoek naar eten, dus toen de strenge winter kwam ben ik buiten eten gaan neerzetten.
Arm dier had een raar ontstoken ooglid, uiteindelijk kon ik haar benaderen en bleek ze harstikke lief!
Ik heb haar in huis gehaald en zag dat ze zwanger was.
Volgende dag met haar naar de dierenarts gegaan om dr oog en kijken of ze een chip had. Ik had al besloten dat mocht ze geen baasje hebben, ze bij mij mocht blijven.
Ze bleek inderdaad zwanger en geen chip te hebben, ook was op dat moment de actie van steriliseren en castreren bij de dierenarts. Samen met de dierenarts besloten dat het beste was om de jongen eruit te halen, dus diezelfde middag is ze geholpen en heb ik de dierenambulance op de hoogte gesteld dat ze bij mij zat.
Na 2 weken nog niks gehoord en dus is ze officieel van mij nu.
Ze heeft een maand in de bijkeuken geleefd, ze mocht wel eruit maar mijn 2 andere katten accepteerden haar nog niet en zelf kwam ze er ook niet uit.
Inmiddels woon ik alweer 3 weken in mijn nieuwe huis en tot een paar dagen geleden lag ze ook alleen op de stoelen bij de eettafel.
Ze blijkt ook een vlooienallergie te hebben, maar doordat ik ze wat vaker een pipetje in dr nek geef voelt ze zich nu veel beter en komt ze ook van dr stoel af om bij mij te komen knuffelen.
Haar ooglid zal nooit mooi worden omdat het nooit behandelt is, ze blijkt een jaartje of 5 te zijn en mist in haar onderkaak een grote hoektand en de rij kleine tandjes vooraan.
Ze mag van mij naar buiten maar zelf wil ze dit niet, ook ontwijkt ze alle contact met de andere katten (die haar inmiddels redelijk accepteren, het gebrom en geblaas is over) maar het is een schatje en ze mag bij mij oud worden. :)

Wel merk je echt dat ze heeft moeten zoeken naar eten en geen manieren heeft. Als je op de bank wat zit te eten dan wil ze dat snel weggraaien, mijn andere katten zouden dat niet in hun hoofd halen :+

Nou ben ik wel benieuwd hoe jullie aan je zwervertjes zijn gekomen en hoe ze nu zijn :)

Leinearthur

Re: Wie heeft er nog meer een zwervertje in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:48

Wij hadden een zwervertje,

Er was een kat en die kwam steeds vaker, een paar weekjes later.
kwam ook zn broertje regelmatig langs. toen we geen teken meer in huis zagen van zwervertje één. bleef zwervertje 2 wel langs komen.

ik was echt heel erg gehecht geraakt aan dat beest,
had een naam etc.

toen we gingen verhuizen hebben we hem meegenomen.
en ook echt van''ons'' genoemd.

helaas kreeg hij een jaartje daarna iets aan zijn blaas.
waardoor hij niet meer kon plassen etc.

en het was een echte buiten kat en hij zou wel in leven kunnen blijven.

maar dan moest hij met een plas zakje en een cateter door het leven. en dus altijd binnen blijven.

nee dat is geen kat waardig bestaan meer :n

toen hebben we besloten om onze lieve tos in te slapen.
heb heel erg van hem mogen genieten! :(:)

AfbeeldingAfbeelding

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:56

haha grappig topic..
wij hebben 4 katten..alle 4 zwervers :)

1: vrouwtje,was aan komen lopen bij mijn moeder en is uit eindelijk ook gebleven,werd helemaal gek als ze eten kregen en mijn moeder vond dit maar niets..ik zei dat ik haar wel mee wilde nemen als ik op mezelf ging wonen..dat is ook gebeurd en ze is nu super makkelijk met eten :)

2: vrouwtje,gratis af te halen op marktplaats stond erbij,kat werd gepest door andere katten in huis en daarom zochten deze mensen een nieuw thuis,kat was bij hun aan komen wandelen.

3: mannetje,heeft mijn vriend 1,5 jaar geleden mee genomen van vakantie,kat gevonden onder een zeecontainer in kroatie,als hij hem daar had gelaten was hij er nu niet meer geweest..beestje was 4 weken toen hij hier kwam(heeft al heel wat gekost aan dierenartsen maar is nu kerngezond)

4: mannetje,nu acht maanden denk ik,gevonden op stal met een grote oude wond aan zijn staart,bovenste gedeelte was al afgestorven,beest rende in paniek rond op stal,we hebben hem mee genomen om hem op te knappen ivb met zijn staart,toen hij een week bij ons was heeft de 'kroaat' zijn afgestorven stuk staart eraf getrokken tijdens het spelen,nu heeft hij alleen nog een stompje :+
hij is uit eindelijk zo lief,en we zijn zo gehecht aan hem dat ook hij mag blijven haha..

ik ben super blij met alle 4 de katten,hebben alle 4 hun eigen levens verhaal en zijn geloof ik wel erg gelukkig hier..
ben blij dat wij hun leventjes hebben kunnen redden,wil niet weten hoe het anders afgelopen zou zijn met ze.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 11:58

Laatst bijgewerkt door Toess op 27-03-10 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:59

Ziet er wl raar uit dat oog, maar wel een lekkerbeest hoor! <3

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:00

wij hebben 2 zwerfhonden uit spanje haha onwijs leuke beeste heeel erg vrolijk !! snap niet hoe je dit achter kunt laten :)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 12:01

Ja, het is een schatje, ooglid is nu wat minder rood maar zal helaas altijd zo lelijk blijven. Volgens de dierenarts heeft ze geluk gehad dat het niet haar oog betrof.

Valliej, nee ik ook niet. Het is bij mijn Juuls ook duidelijk dat ze wel een baasje heeft gehad aangezien ze dus zo lief is en ook direct zindelijk (maargoed daar zijn katten wel makkelijk in).

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:05

Ik heb een zwart/wit zwervertje in huis. Ze woont nu al 9 jaar hier, is erg op zich zelf, nauwelijks benaderbaar voor mij, maar voor de andere katten is ze héél lief en daar zoekt ze ook steeds steun bij.

Ook nooit problemen met zindelijkheid gehad.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 12:08

Wat fijn dat je haar dan gewoon dr gang laat gaan! Veel mensen zouden dat niet kunnen omdat die vinden dat een kat op schoot moet e.d. :)

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:13

Anna-Jelly schreef:
Wat fijn dat je haar dan gewoon dr gang laat gaan! Veel mensen zouden dat niet kunnen omdat die vinden dat een kat op schoot moet e.d. :)

Ja prima toch, ze moet niets van mij. Heel af en toe komt ze naar me toe en dan snuffelt ze even mijn vinger, maar dat is het dan ook. Het is alleen een beetje lastig als ze wat zou gaan mankeren, want ik pak haar niet zomaar even op voor een bezoek je aan de DA. maar ja dat zien we dan wel weer.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:21

Ik heb er eentje uit het park geplukt.
Arme ding was graatmager en mankte aan 1 pootje.
Er zitten wel meer katten maar die zien er groot en sterk uit, zij was echt nog een jonkie.
Nu is ze eigenlijk een beetje te dik maar pootje is toch mooi genezen. Verder verhaal + fotos in mijn profiel.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:34

Het huis zit hier nu vol met zwerfertjes, ze hebben allemaal nu een prachtig leven.
Kijk maar in mijn profiel wat een schatjes.
Iedereen kent zijn naam, en heeft zijn eigen rituelen.
En ze zijn helemaal vertrouwd in hun omgeving hier.
Alleen als er bezoek komt dan vliegen er een aantal naar boven. :D ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:39

Ik heb er ook 1, wordt dit jaar alweer 7 jaar. Ook een vreemde kat met vreemde gewoontes, voor mij heel lief maar zodra er een vreemde in huis komt (dat is iedereen die hier niet woont) verstopt ze zich onder mijn bed.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:36

Wij hebben ook een zwervertje gehad. Het was een kater, maar hij was wel gecastreerd. Hij kwam drie jaar achter elkaar elke zomer aanlopen. Toen hij op een gegeven moment ook in de winter weer kwam hebben we hem in huis genomen. Hij mankte aan één poot, later bleek hij een gigantisch ontstoken pootje te hebben. En ook een vlooien allergie. Hij was eerst wel heel schuw, maar later werd het de liefste kater die je, je voor kunt stellen. Hij heeft nog een aantal mooie jaren bij ons gehad, en is vorig jaar aan ouderdom een natuurlijke dood gestorven. Hij heette trouwens Spinner, dat kon ie onwijs hard! ;)

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:48

Wij hebben een zwervershondje, een zwerverskat,die bij ons 2 nesten gehad heeft en we daarvan nog steeds 5 katten hebben, een zwerverskitten, nu ong 1 jaar oud en heel erg klein, daarvoor een zwerverskater die alleen in de winter kwam, kippen, eenden, ganzen en duiven die zomaar spontaan bij ons over het hek gezet worden..... en op 2 na allemaal gekregen paarden ( 9). Zelfs 2 gekregen lama's en een geit

Ze zijn allen welkom...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:53

Onze oudste dame was een zwervertje.
Toen ze jong was, is ze aankomen lopen en ze wou niet meer weg. :+
Beestje was graatmager :(:)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:58

Ik heb vorig jaar in de zomer een zwervertje 'gekregen' van mijn vriend :)

Hij liep rond op het manege terrein, maar hoorde duidelijk niet daar (de katten daar zijn redelijk verwilderd en deze was absoluut niet bang). Omdat ik zo graag een katje wilde en wij thuis (mijn ouders dus) een hond hebben, kon dat niet. Toen heeft mijn vriend geregeld dat hij mee naar hem thuis ging (schoonmoeder staat op dezelfde stal ;)) en daar woont ze nog steeds! Achteraf bleek ze toch een 'wilde' kat te zijn die ziek was, vandaar dat ze niet bang was voor mensen. De DA heeft haar helemaal opgelapt en nu huppelt ze lekker bij hem thuis rond!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:59

Ik heb ook een zwerfkatje. Zijn moeder was een zwerver in de buurt van mijn stal. Niet gesteriliseerd dus moeke kreeg een flink nest. ze kon er alleen niet zo goed voor zorgen, want ze liet ze een voor een achter. Mijn kat heb ik met ongeveer 5 weken oud gevonden in een flinke stapel hout, waar hij zich in leven hield met het eten van vleigen en spinnen.
Geen leven voor zo'n kleintje, dus ik heb hem meegenomen en hij is verder opgevoed door de andere katten.
De andere kleintjes zijn ook goed terechtgekomen en moeders is inmiddels door de dierenbescherming gesteriliseerd en weer losgelaten.
Brutus is inmiddels bijna 3 en een supergrote kater geworden. Je merkt wel dat hij wat drukker en speelser is dan de andere 2. Dat wilde zit er toch nog duidelijk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:01

Mijn zwervertje heb ik uit het asiel gehaald, ze hadden hem kaal, blind en mager gevonden op straat. Daar heeft hij blijkbaar heel lang rondgelopen.

Het asiel heeft hem helemaal opgelapt en door een operatie kan hij nu weer zien :D Wel is hij door het leven op straat chronisch verkouden, hier is niks meer aan te doen.

De eerste 2 maanden merkte ik dat hij op straat had gewoond doordat hij elke keer in de prullenbak ging kijken en inderdaad het eten van mijn bord wilde graaien. Nu weet hij dat hij altijd kan eten wanneer hij wil en doet hij dit niet meer :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:11

Petite, nu ik jou verhaal lees valt me in..

onze hond is ook een zwever geweest. Ze komt ook uit het asiel. Ze is door een vrachtwagen chauffeur mee genomen naar Nederland. Voerbakken, lijn, halsband e.d. kende ze niet. Heeft een heel stuk werk gekost maar ondertussen merk je het niet meer heel erg aan haar. Ze is alleen ontzettend bang voor vreemde mensen..

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:30

Wij hebben 5 jaar een zwerver in huis gehad, hij bleek later erge epileptie te hebben, hij leeft niet meer.
Die zomer erna heb ik een zwerfkitten gevonden op mijn werk, heb ik mee naar huis genomen.
Ook heb ik een kater uit het asiel die van de straat geplukt was als zwerver, hij is wel tam zeg maar, dus ik denk dat hij van huis is gelopen ofzo, hij heeft niet altijd gezworven, maar je merkt het wel. Hij zit altijd in de groene prullebak te graaien :o

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:42

mijn oude kat was een kat die in de buurt rondhing, ze was wel van iemand maar liep bij iedereen het huis in als ze de kans had, al snel met een voorkeur voor mijn huis.
op een dag waren die mensen verhuist, en de kat liep er nog.
vanaf toen was het mijn kat.
eigenlijk had poes-lief zelf al van te voren al bedacht dat ze bij mij kwam wonen, maar de eigenaren waren het daar niet mee eens, tot ze ineens weg waren en haar achterlieten, raar he.
mijn jonge katje, en het is heel grappig want die is exact dezelfde kleur als mijn oude kat, is door de eigenaar gedumpt in een weiland samen met haar moeder en nog een kitten.
de mensen die dat zagen gebeuren hebben alleen dit katje kunnen vangen, (ik denk dat de moeder kat het andere jong in de bek heeft genomen en ermee is weggerend).
het kitten is toen bij mij terecht gekomen, als uk van amper 6 weken naar schatting, en vol met wormen.
ze heeft zich de eerste dagen steeds in een tas verstopt (en ik deed net alsof ik niet wist waar ze was, ze moest even wennen en dus vertrouwen krijgen in de wereld).
inmiddels is het een super lief en actief en speels halfwas katje, echt een snoepie!
beide katten zijn dus aan komen waaien, en hebben hier bij mij helemaal hun draai gevonden :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:51

Hier voor mijn neus, achter mijn toetsenbord en voor mijn scherm ligt een pikzwarte kat die hier ooit opdook in het houthok een paar dagen nadat onze Kobus doodgereden werd, we noemde haar dus Coba. Ze werd drachtig, heeft haar nest gehad van 3 katjes die ik makkelijk kwijt kon en is daarna gesteriliseerd. Ze is al zon 12 jaar bij ons en gaat haar eigen gang.
Op de bank ligt Trash die als pupje van 8 weken in datzelfde houthok zat. Het is een vreemd mengsel van keesje x pincer en alhoewel het jaren geduurd heeft voor ze gewoon een hap eten durfde te nemen, springt ze wel op iedere voorbijganger af, dit is haar huis en ze zal het verdedigen. Ze is hier ook al zon jaar of 14.

Eentje meer of minder is geen probleem hier, ruimte en liefde zat.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:02

Ik heb 9 zwervertjes :')
*Spinneke hebben we hier als eerste gevonden toen we pas verhuisd waren. Hij is inmiddels al 13jaar :)
*Toby hebben we ergens gevonden bij kinderen toen hij een baby was. Ze hadden hem onder een emmer gezet. Not done..
*Gremlin hebben we ook ergens gevonden.
*Witje kwam aan en ze had zo'n schrik. Inmiddels is ze over haar schrikheid :) Ze slaapt wel het liefst op de hoge kast!
*Roxy is mijn babytje. Maar ze is inmiddels al 3jaar hihi.
Mijn broertje zag hoe mensen haar telkens naar buiten gooide en haar een schopje gaf toen ze nog een kitten was.
Dat kon hij natuurlijk niet aanzien en hij heeft ze meegenomen.
*4katjes. Ja alle 4gevonden in de paardenweide. We gingen ze normaal voor adoptie doen, maar ze hebben ons hart gestolen. Ik heb ze tam gemaakt, want ze waren superwild. Zijn nu echt engeltjes :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:42

chocobroodje schreef:
Ik heb er ook 1, wordt dit jaar alweer 7 jaar. Ook een vreemde kat met vreemde gewoontes, voor mij heel lief maar zodra er een vreemde in huis komt (dat is iedereen die hier niet woont) verstopt ze zich onder mijn bed.

haha lollig :D

als hier iemand is die hier niet woont dan verstopt het jonge katje zich (is echt schuw), en de oude kat gaat bij voorkeur bij diegene op schoot zitten terwijl het normaal totaal geen schootkat is :P
niet iedereen vind dat grappig, mensen met nette kleren bijvoorbeeld haha.