We wonen maar op een klein flatje waar ze niet naar buiten kunnen en dat eigenlijk niet zo geschikt voor ze is, maar het was of hier logeren of naar t asiel...
Echter is poes 1 (poes2is wel geholpen) een tijdje geleden (denk een maand of 2 geleden, weet t niet precies) krols geworden, en is dat nu nog steeds... Het gaat op en af. Soms lijkt het 2 dagen weg, dan mauwt ze niet meer en plast niet op plekken die daar niet voor bedoeld zijn (boekenkast, dekens ... heel fijn). Het lijkt maar door en door te gaan en inmiddels worden we knettergek van niet alleen de urinelucht maar vooral ook t gemauw !! 's Avonds vetrekken we maar gewoon vroeg naar bed omdat we haar in de slaapkamer t minste horen... het is niet leuk meer.
Poes1 heeft de eerste keer dat ze krols was en nog bij haar eigenaresse woonde kans gezien naar buiten te glippen en had dus, op 1jarige leeftijd al een nestje. Mijn inziens veel te jong, en mijns inziens zou ze nu ook geholpen moeten worden want die krolsheid is voor haar ook niet prettig. Helaas heb ik hier niks over te zeggen, deze beslissing is aan de eigenaresse.
Inmiddels worden vriendlief en ik wel knettergek van t constante klagelijk miauwen en het constant wegpoetsen van de kattenpis, waarvan de lucht wel gewoon blijft hangen...
Iemand een idee wat het kan zijn? Kan poes chronisch krols zijn omdat ze misschien ontregelt is door het nestje op jonge leeftijd ? Of hebben meer poezen hier last van omdat de temperatuur ineens zo omgeslagen is?
Of is het misschien iets anders... ? Ze vertoont alle tekenen van krolsheid. Eet en drinkt verder prima, gaat op de bak (behalve voor die paar plasjes dan
), speelt en lijkt gezondheid....Iemand een idee?
Heb al gedacht aan stembanden doorknippen, maar dat is ook weer zo cru

. Mocht hieruit blijken dat ik me echt zorgen moet maken, dan zal ik dat beest uiteraard op eigen kosten naar de dierenarts slepen, maar ze lijkt geen pijn te hebben..