meutende mensen..............

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

meutende mensen..............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:40

ik kon geen beter "hoofdstuk" vinden dan deze, want het is zowel paard als hond, als kat, als konijn, als vogel, als, als, als gerelateerd deze discussie die ik aan wil gaan........

Waarom, waahaarom meuten mensen zo met hun dieren?? Waarom voor elk krasje naar de dierenarts, waarom allemaal cursussen en dingen terwijl de opvoeding van een dier zo simpel is.... ja is ja, nee is nee...........

waarom al die vermenselijking van dieren...........

een dier denkt en voelt niet zoals wij dat doen.......... waarom dat gemeut! een dier voelt zich niet minder geliefd als het eens wat minder aandacht krijgt.........

gaande weg de discussie zal ik vast met meer voorbeelden komen waar het verkeerd gaat soms........

KiWiKo

Re: meutende mensen..............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:41

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:43

Ik vind het ook altijd zo vreselijk als mensen paarden met mensen vergelijken.. Alsof dat beest het ook maar een sier intresseert dat het een nieuw tehus krijgt, Mits het goed verzorgt wordt natuurlijk :D
Ik voel me zo schuldig om hem te verkopen...
Ja maar ze voelt het dat er iets gaat gebeuren...
pffffffffffffffff :+

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:44

Echt hea!
Ik gruwel altijd van die "ik word oma" opmerking als de bijvoorbeeld kat een nest verwacht _O-
Die vermenselijking ergert mij het meest, ook hier in de buurt.. Mensen die met de hond lopen en mij verkondigen dat onze honden prima vriendjes worden.. Ja joh.. die van mij wil de jouwe alleen maar doodmaken _O-
Maar goed, Voor elk krasje naar de DA vind ik net wat minder erg.. beter overbezorgd dan totaal niet.. Maar ik snap je frustraties :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:45

wat voor jou simpel en logisch is , is voor anderen nog een heel nieuw verhaal

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:47

daar gaat het niet om :) het gaat erom dat mensen moeten leren dat dieren niet van suiker zijn.......... :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:47

spatter schreef:
wat voor jou simpel en logisch is , is voor anderen nog een heel nieuw verhaal

Jahhh dat is eigenlijk de reactie die ik wou geven, maar niet kon "beschijven"
"opvoeden" is voor de een moeilijker als de ander.

Dat dieren niet van suiker zijn vind ik wat anders, daar ben ik het wel mee eens.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:48

Helemaal mee eens :j
Als ik een paard dat op een dure pensionstal staat met solarium enzoverder vergelijk met een paard dat op een wei met schuilstal zonder deken staat, dan heb ik eerlijk gezegd meer medelijden met dat 'luxepaard'. Ik ken tig paarden die 'vals' zijn beginnen doen als ze naar een manege/pensionstal met onvoldoende weidegang verhuizen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:49

Oh dat oma worden ja. Verschrikkelijk. Heb jij een vogel gebaard dan? Nee? Dan word je ook geen oma...

Lous

Op de manege hier breekt elke winter weer de 'pleurus' uit als het koud wordt. Want oh jee je paard zal het maar te koud krijgen en jee die winkel heeft al geen 400 grams dekens meer en oh jee die ook niet meer...

Marijee

Dieren zijn zeker van suiker, daar ben ik het met je mee eens. Maar sommige mensen zijn gewoon gehecht aan hun dieren, dat dier betekend gewoon veel voor hun. Dat is denk ik voor de omstander lastig te begrijpen. Verder ben ik zelf ook niet zo van hondenkleding etc en ik deel verder je mening. Maar over 'niet kwijt kunnen' deel ik weer een andere mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:50

Amen.
Ze werden ook al kwaad op mij omdat ik geen contact opnam met de DA... Word er echt gek van... Zorgt ook voor een geweldige sfeer +:)+ >;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:50

Vjestagirl schreef:
Oh dat oma worden ja. Verschrikkelijk. Heb jij een vogel gebaard dan? Nee? Dan word je ook geen oma...

_O- _O- _O- _O-

:')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:50

ik kan behoorlijk skuppen tegen de natural beweging......... maar he, ze hebben wel gelijk...... dekenloos kan een paard heel goed de winter door.......

dat ik dat niet wil omdat ik wil sporten met mijn paard en dus het leefklimaat aanpas aan MIJN wensen, doet er niks aan af dat het dier zonder mijn wensen heel goed door die winter heen komt dekenloos :)

ik aan de andere kant geef een goede skup onder de kont ook weg als het zo moet.......... gaattie ook niet dood van zegmaar :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:51

Hahaha, Vjestagirl. :')

Ik ben het volledig met je eens KiWiKo, maar schijnbaar zijn dieren tegenwoordig vaak een vervanging van kinders. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:51

Opvoeden is helemaal niet moeilijk.
Belangrijkste is consequentie, al het andere is alleen maar extra.

@Kiwiko
Was lente:
'Zal ik de vliegendeken op doen, of toch de regendeken, want misschien gaat het nog regenen?'
'Wat dacht je van niks? ;) Kheb ze ook niks op gedaan, vliegen zijn er amper, en als het al gaat regenen is het miezer'
'Oh, daar had ik nog helemaal niet aangedacht'
Paard ging uiteindelijk gewoon naar buiten met vliegendeken.
Zelfde als in oktober dat het snachts wat kouder werd, huppa deken op terwijl het niet eens 10 graden werd snachts. (dat is nog niet het ergste maar eigenaren komen pas om 4 uur smiddags weer om deken eraf te halen wanneer het alweer 20 graden is)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-10 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:52

Marijee schreef:
Dieren zijn zeker van suiker, daar ben ik het met je mee eens. Maar sommige mensen zijn gewoon gehecht aan hun dieren, dat dier betekend gewoon veel voor hun. Dat is denk ik voor de omstander lastig te begrijpen. Verder ben ik zelf ook niet zo van hondenkleding etc en ik deel verder je mening. Maar over 'niet kwijt kunnen' deel ik weer een andere mening.

huh omstanders......... ben een paarden, honden bep :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:53

Ik wil wel een roze jasje voor mn jack :D

Maar dat staat hier gewoon echt vol-le-dig los van :')

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:54

Vjestagirl schreef:

Kennis zei ooit "Heb jij die kat zelf uit je poes geperst dan? Want dan krijg jij van mij een oorkonde"
_O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:55

Ik zal nooit vergeten dat Billy een keer op kantoor kwam met haar pup..........

nou HAD ik iemand op kantoor zitten met een vol met kanker hondje die het dier niet af liet maken........

Mijn medewerkster zegt...... "is dat nou je hondenkind?" je had Billy haar reactie moeten zien :D :D

Billy is het type mij.........

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:55

KiWiKo schreef:
Ik zal nooit vergeten dat Billy een keer op kantoor kwam met haar pup..........

nou HAD ik iemand op kantoor zitten met een vol met kanker hondje die het dier niet af liet maken........

Mijn medewerkster zegt...... "is dat nou je hondenkind?" je had Billy haar reactie moeten zien :D :D

Billy is het type mij.........

En Billy: nee, dat is mijn hond?

Eerlijk is eerlijk, ik noemde de veulens waar k mee kroelde ook altijd 'baby boy' en 'baby girl', of geen 'baby'. Maar ik zal nooit zeggen dat k oma word, of dat het m'n kind is...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-03-10 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:56

Asyaa schreef:
Opvoeden is helemaal niet moeilijk.
Belangrijkste is consequentie, al het andere is alleen maar extra.

Ahh vandaar dat het zo vaak misgaat.
Theorie is misschien niet moeilijk, maar de praktijk helaas wel, zeker als de praktijk niet meer "klopt" met de theorie.

Edit: nog even over het "gemiep" rondom dieren.
Ik verbaas me er nogsteeds over dat ik een van de weinige ben die niet gaat "miepen"(als in oeliepolie heeft auwie aan zijn poowtje) als er iets mis is.
Oke, ik kan niet tegen dieren die "lijden" maar als ik eens perongeluk op dr poot ga staan is er echt niets aan de hand hoor...
Laatst bijgewerkt door siskeh op 24-03-10 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:56

billy hier op bokt :)

hahah ik snap hem nu pas........... Jep dat is ongeveer het antwoord wat ze gaf :D :D

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:57

upendo schreef:
Hahaha, Vjestagirl. :')

Ik ben het volledig met je eens KiWiKo, maar schijnbaar zijn dieren tegenwoordig vaak een vervanging van kinders. :+

Godzijdank loopt ik ook niet met elk wissewasje met de kinders naar de huisarts :+

Ben het wel met deze mening eens eigenlijk, sommige mensen lopen veel en veel te snel te miepen over hun beesten heb ik het idee.

Edit Sorry hele rare zin
Laatst bijgewerkt door Gamble82 op 24-03-10 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:58

Ha ha hier noemen we dat gemiep :D

Maar om op het onderwerp terug te komen. Het is menselijk om te vermenselijken snap je hem nog? Dat is niet alleen met dieren maar gebeurd ook met voorwerpen. Neem bijvoorbeeld de auto. Dat ding heeft ook bij veel mensen een naam en is heilig. Dus ook vermenselijkt. Dieren zijn tegenwoordig ook onderdeel van een gezin geworden waardoor het nog makkelijker is geworden om een van 'ons' te zijn.

En misschien mooi voorbeeld. In de film castaway (geloof dat de film zo heet) wordt een vollybal ingezet als maatje. Het is een flim maar in het echt zou het ook gebeuren. Mensen hebben graag soortgenoten om zich heen en zijn die er niet zoeken ze dat ergens anders. Vaak in dieren maar iedereen ziet ook vaak gezichten in voorwerpen.