Lynn Border collie van 6 maanden gister opgehaald!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

Lynn Border collie van 6 maanden gister opgehaald!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 10:27

Hallo,

Weet niet of het hier goed staat anders mijn excuses!

Gister hebben we Lynn opgehaald Border teefje van 6 maanden oud, sable kleurig korthaar, ze stond op MP haar baasje ging weer studeren dus had geen tijd meer voor haar, we wouden er graag een hond bij hebben en ook bewust een Border, we hebben al een Border collie genaamd Killey(Bleu merle) ik had haar al toen ik nog bij mijn ouders woonde en daar hadden we nog een hondje Ginger kruising sheltie cocker spaniel, maar omdat mijn ouders niet zoveel kunnen lopen(tijd, en lichamelijke klachten) met de hond en Ginger toch een stuk ouder was(word wel gewoon goed uitgelaten maar heeft niet nodig wat een Border nodig heeft) hebben we besloten dat ik Killey mee nam toen ik ging samen wonen, nu heb ik altijd al het idee gehad dat Killey toch wel dat maatje miste dus besloten we te zoeken voor een hondje erbij, hoefde niet perse een pup te zijn als we maar een hond een goed tehuis konden geven, we gaan heel vaak naar het bos en doen veel met honden en dan is het toch wel erg leuk hoor zo,n 2e hond erbij, nu is het volgende dus dat Killey haar nog niet echt accepteerd ze is zelfs wat gemeen, vind het zelf niet heel raar is toch haar huis en komt zomaar zo,n kleine drukke aap bij, Killey is nu ook wel een beetje down, en wil natuurlijk niet dat ze er onder lijdt! ik wil echt het beste voor beide, hebben jullie misschien tips om het leuker te maken voor die 2 om killey niet het gevoel te geven dat ze niet belangrijk is, ik trek haar nu toch met alles wel een beetje voor, vooral omdat Lynn nogal opdringerig is met alles, dus eerst Killey een koekje en dan pas Lynn, dat soort dingetjes.

Hebben jullie tips?

Trots op onze 2 knappe hondjes :D

Afbeelding

Ilona__

Re: Lynn Border collie van 6 maanden gister opgehaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:36

Leuk zeg, een kortharige border! :D Vind dr erg mooi..
Heb zelf nu ook een korthaar, maar moet er nog aan wennen, had altijd halflang/langharigen.. ;)

Lastig dat je andere hond haar nog niet echt accepteerd zeg..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:38

Zo wat een mazzel zeg, dat je zomaar even een prachtige BC gevonden hebt die ook nog eens niet verknipt is. :)
Ik heb wel een zwak voor Sable, de moeder van die van mij was ook een Sable.

Heb je ook de mogelijkheid om alleen met Killey te trainen? Ze kan het fijn vinden om ook wat privé aandacht te krijgen. Het is natuurlijk voor het dier ook wennen, net als dat er een klein kind bij komt.
Daarnaast zijn BC's natuurlijk enorme gevoelshonden (om moe van te worden zo af en toe :z )

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:40

Je zegt dat je haar gisteren hebt opgeaald? Dan moet je echt wel even de tijd geven, niet alle honden zijn meteen vrienden met anderen, net zoals bij mensen ;) Wij willen dat wel maar zo werkt het niet altijd!
Geef ook haar de aandacht die zij gewend is en sla haar niet over, jij bent de baas dus als jij de pup in je 'roedel' accepteerd zal zij het uiteindelijk ook doen. Geef het gewoon even de tijd en ga er verstandig mee om!

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 11:49

Ja weet inderdaad dat ze er pas 1 dag is maar wil het wel vanaf dag 1 ook goed doen!

iris82: wat bedoel je met die nog niet eens verknipt is?

Ja zijn wel van plan killey ook apart mee te nemen, gewoon omdat Lynn dat ook moet leren!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:27

Waar komt ze vandaan? Volgens mij heb ik haar op MP zien staan, als we het over dezelfde hebben dan zijn het zusjes, al is de mijne 1,5 jaar ouder. In m'n profiel staan foto's van haar, qua kleur lijken ze sowieso :D

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

vanPrinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:22

Leuke dieren zeg!
Apart, had die kortharige border collies nog niet zo vaak gezien :) is weer eens wat anders ;)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 13:32

wimmus schreef:
Waar komt ze vandaan? Volgens mij heb ik haar op MP zien staan, als we het over dezelfde hebben dan zijn het zusjes, al is de mijne 1,5 jaar ouder. In m'n profiel staan foto's van haar, qua kleur lijken ze sowieso :D

Ze komt uit kampen overijssel.. zijn het volle zusjes dan? ja heb even in je profiel gekeken erg mooie hond!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:42

Leuke hond!
Mooi kleurtje ook
Toevallig heb ik haar ook op marktplaats zien staan
Er staan er meerdere oudere bordercollies op
Mensen vallen voor hun uiterlijk en vrolijkheid maar beseffen niet hoeveel beweging en aandacht een border nodig heeft
Zelf heb ik een border die inmiddels al weer 13 jaar is

Soms kan het even duren voor dat honden elkaar accepteren
Wij hadden 3 jaar gelden ook een oudere hond (husky) erbij genomen
Dat ging in het begin totaal niet samen met onze border (vechten tot bloedend aan toe)
Later konden ze het prima vinden, maar dat heeft wel 2 maanden geduurt

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 13:48

unamie schreef:
Leuke hond!
Mooi kleurtje ook
Toevallig heb ik haar ook op marktplaats zien staan
Er staan er meerdere oudere bordercollies op
Mensen vallen voor hun uiterlijk en vrolijkheid maar beseffen niet hoeveel beweging en aandacht een border nodig heeft
Zelf heb ik een border die inmiddels al weer 13 jaar is

Soms kan het even duren voor dat honden elkaar accepteren
Wij hadden 3 jaar gelden ook een oudere hond (husky) erbij genomen
Dat ging in het begin totaal niet samen met onze border (vechten tot bloedend aan toe)
Later konden ze het prima vinden, maar dat heeft wel 2 maanden geduurt

Ja ik vind dus ook dat mensen eerst moeten nadenken of ze het wel kunnen hebben zo,n hond ze hebben zoveel beweging nodig en vragen vaak om iets te doen, gelukkig vinden wij het heerlijk, en hebben we er al 1 waardoor we dus wel weten wat we ermee moeten doen!
maar ja we waren meteen verkocht toen we haar zagen dus hebben niet eens meer verder gekeken we wouden een aparte border en die hebben we nu zeker! en ze is ook nog een harstikke lief..

en trouwens ze lagen net samen te slapen naast elkaar :Y)
komt wel goed denk ik ook!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:07

Mistral_Bink schreef:
wimmus schreef:

Ze komt uit kampen overijssel.. zijn het volle zusjes dan? ja heb even in je profiel gekeken erg mooie hond!

De mijne komt ook uit Kampen :D
Lijkt me waarschijnlijk dat het zusjes zijn, zoveel sable-BC's zie je niet.
Heb je de ouders ook gezien?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:08

nee ik heb de ouders niet gezien.. jij wel?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:13

Gefeliciteerd. Ik heb ook een border collie, wordt 23 maart een half jaar. Ik heb haar sinds ze elf weken oud was.
Ik geloof inderdaad dat het goed is een "baan" voor je collie te hebben... Die van ons gaat schapen drijven, voorbereidende training is al een eind op weg, volgende stap is starten met schapen.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:23

dankjewel, Ja we zitten er aan te denken om ook zoiets in die richting te gaan doen met haar, omdat ik toen der tijd dat killey nog jong was is trouwens nog steeds jong hoor! 5 jaar. maar toen was ik zelf 16 en woonde bij mijn ouders dus dat werkte niet, heb met haar alleen behendigheids cursus gedaan en oh oh wat zijn ze toch fijn! zijn wel heel blij met haar maar ze is toch wat stressig natuurlijk dus heeft wel al 2 keer zitten poepen binnen heerlijk haha! altijd leuk diaree, ze gaat om t uur naar buiten, maar dat helpt nog niet echt de arme schat! ze geeft ook totaal niet aan dat ze moet! totdat ik nu zonet haar even licht afstrafde omdat ze ook zomaar ging plassen, en nu stond ze net te piepen, dus heb haar naar buiten gedaan en voila plaste netjes buiten, denk dat ze heeeeel snel leert!

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 09:40

Dat killey wat down is zoals ik zei kan ook door haar loopsheid komen is net loops geworden arm hondje :(:)
maar het gaat wel al wat beter de hele nacht zijn ze rustig geweest en lynn is gister avond al alleen thuis geweest. :D niet gepoept of geplast!

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 12:56

Afbeelding

Jaja kijk nou <3

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:13

Aaaahh <3 lief!

Het gaat vast helemaal goedkomen met die 2, ze moeten ook even aan elkaar wennen natuurlijk ;)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 16:18

ja idd, lynn is nogal een drukte schopper he haha!

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 11:32

Lynn is verschrikkelijk aan de spuit poep, heeft iemand tips wat ze gevoerd moet krijgen..?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:41

Het kan zijn van de stress, maar ook omdat jij misschien ander voer geeft dan de fokker. Daar kunnen puppymaagjes wat minder goed tegen dan de maag van een volwassen hond.
Miss dat een klein antibiotica kuurtje zou kunnen helpen?

Wat voor voer geef je haar nu?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:09

Een antibiotica kuur tegen stress of verandering van voer? :=
Moet niet gekker worden.

@TS; Kan van alles zijn, stress, ander voer, wormen.. even aankijken, er op letten of ze genoeg drinkt en anders een bezoekje aan de DA.

Als je het leuk vind heb ik nog een aantal foto's van haar moeder. Kan ik evt wel via pb sturen.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 16:25

Ja ik zorg er inderdaad voor dat ze genoeg drinkt en is het morgen niet iets verbeterd bellen we de DA even op. en dan horen we wel of we langs moeten komen met haar. ik zou wel graag wat foto´s willen ja..

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:34

je kunt ze ook norit geven om van de diarree af te komen.......
is wel te begrijpen dat ze last heeft van diarree door de veranderingen. wel bijzonder gave honden zeg!! echt heel mooi!

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 16:42

ubimone schreef:
je kunt ze ook norit geven om van de diarree af te komen.......
is wel te begrijpen dat ze last heeft van diarree door de veranderingen. wel bijzonder gave honden zeg!! echt heel mooi!

ja heb eerder gehoord van norit.. wat is het en waar kan je het halen?
ja ben wel blij met die 2 knap koppen hoor :D

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:48

gewoon bij de apotheek om een potje norit vragen. kost maar een paar euro.... kunt gewoon norit voor mensen geven. heb op een hondenpension gewerkt en wij gaven dat de honden altijd als ze aan de diarree stonden.