Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzzy_3 schreef:k zou ze van in het begin niet in de slaapkamer gezet hebben. En dan wekker zetten om de zoveel tijd, uitlaten om plasje te doen, terug in de bench en jij terug in bed.
Die van mij is ook een echte uitslaapster geworden als ik haar nu om 8u sochtends uitlaat en ik weer terug kom met der thuis dan kakt ze gelijk weer in.
. kimmie261 schreef:nou zeg,helemaal niet dom om een pup in je slaapkamer te zetten,zijn verdorie roedeldieren ,waar wij solitaire dieren van maken....
en het duurt wel even voor je een pupje echt in een huiskamer kan zetten,probeer anders de bench wat te verplaatsen naar de deur,en zo langzaam naar buiten te werken,maar honden zijn nu eenmaal roedeldieren,en zeker pupjes vinden het fijn om nog bij iemand te horen,gewoon langzaam aankijken wanneer de hond wat zelfstandiger wordt...
pupjes slapen bij ons in bed,ik neem ze bij mij,slapen tegen mij aan,en ik heb echt geen basis problemen hoor....
is net iets makkelijker
Suzzy_3 schreef:kimmie261 schreef:nou zeg,helemaal niet dom om een pup in je slaapkamer te zetten,zijn verdorie roedeldieren ,waar wij solitaire dieren van maken....
en het duurt wel even voor je een pupje echt in een huiskamer kan zetten,probeer anders de bench wat te verplaatsen naar de deur,en zo langzaam naar buiten te werken,maar honden zijn nu eenmaal roedeldieren,en zeker pupjes vinden het fijn om nog bij iemand te horen,gewoon langzaam aankijken wanneer de hond wat zelfstandiger wordt...
pupjes slapen bij ons in bed,ik neem ze bij mij,slapen tegen mij aan,en ik heb echt geen basis problemen hoor....
Dom is een groot woord ja.
Maar als jij uiteindelijk wil dat ze alleen in de living blijven, moet je ze in het begin niet 'verwennen' om dicht bij jou te mogen slapen. Van in het begin alles precies doen zoals je het uiteindelijk hebben wil. Want als ze een keer iets gewoon zijn, is het moeilijk om het terug af te bouwen.
zo "achterhaald " een pup is een hulpeloos jong dier, van nature een roedeldier,komt uit een nest, met mama en nestgenootjes ( als het goed is en normaal gesproken) maar moet dan plotsklaps, bij de nieuwe baas alleen zijn, en als hij/zij aangeeft dat hij/zij dat niet snapt, eng vind, moeilijk mee heeft, is het jengelen en mot het het maar leren, vooral niet verwennen..... begrijp je niet hoe compleet onlogisch dit klinkt?
baroen schreef:en reacties als: oh maar bij onze hond ging dat prima en heeft juist goed gedaan? kun je achterwege laten, daar tegen over staan nl. weet ik hoeveel honden die juist alleen zijn angst ontwikkelen, honden die een trauma op hebben gelopen door deze methode.
Loiz schreef:Maargoed, ik vind het, zeker bij dominantere (mannelijke) pups niet echt slim, omdat ze toch snel op bed komen en dan zelf beslissen hoe en wat, dus zij zijn dan de baas.
wie verzindt deze onzin toch allemaal....