Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

arme kat 

nu zijn de konijnen ook wel groter dan e poes, maar vooruit) Pogo de kater werd nogal eens uit zijn hangmatje gekatapulteerd 
dus speeltjes zijn altijd leuk!
Mindim schreef:ruth91 schreef:Ik lees even mee, krijg over 3 weken een klein konijntje en gaan ook zelf een hok/ren makendus speeltjes zijn altijd leuk!
Tip, neem 2 konijnen, het zijn groepsdiertjes en eigenlijk moet je ze niet alleen houden.
Liefst een gecastreerd mannetje en een vrouwtje.
want 2 vrouwtjes samen gaat niet altijd goed ofzo? we doen denk ik eerst gewoon alleen haar en kijken dan of we er 1 bij doen. want als we ook van dat ras een mannetje kopen waar we mee willen fokken, kunnen ze alsnog niet de hele tijd bij elkaar
maar dan houden we wel een van de jonkies denk ik
Citaat:Ik lees even mee, krijg over 3 weken een klein konijntje en gaan ook zelf een hok/ren makendus speeltjes zijn altijd leuk!
want 2 vrouwtjes samen gaat niet altijd goed ofzo? we doen denk ik eerst gewoon alleen haar en kijken dan of we er 1 bij doen. want als we ook van dat ras een mannetje kopen waar we mee willen fokken, kunnen ze alsnog niet de hele tijd bij elkaar
maar dan houden we wel een van de jonkies denk ik
[/quote]
zijn nu aant kijken hoe en wat voor n hok we gaan bouwen, liefst zo groot mogelijk
ruth91 schreef:het is een teddy dwerg vrouwtje met stamboom dus willen er in de toekomst miss een nestje van.
Manou schreef:ruth91 schreef:het is een teddy dwerg vrouwtje met stamboom dus willen er in de toekomst miss een nestje van.
Een stamboom heeft geen enkele waarde bij een konijn, er is namelijk geen enkele instantie die die dingen uitgeeft. Het is dus gewoon iets dat door de fokker in elkaar is gezet. De enige officiële registratie van een konijn is een tatoeage in het oor, dat gebeurd alleen als de fokker lid is van de vereniging en het een erkend ras is. Teddy's zijn nog geen erkend ras. En juist bij Teddy's wordt er zoveel aangerommeld, zowel broodfok als mensen met goede bedoelingen maar onwetend. Er zijn zoveel langharige konijnen nu die een rampzalige vacht hebben die ongelooflijk in de klit raakt. Het is soms zo erg dat hun vacht kort geknipt wordt om het prettig te houden voor het konijn.
Dit is een waarschuwing die ik wil maken, die verder gaat dan mijn gebruikelijke terughoudendheid tegenover fokken. Wat ik zie en lees is dat er bij Teddy's gewoon meer problemen zijn.
Mijn konijnen hebben sinds vandaag nieuwe tunnels om mee te spelen. Ja, in het meervoud. De kattentunnels van de ikea zijn namelijk veel goedkoper dan die in de dierenwinkel, dus het was goedkoper om die tunnels te kopen en aan elkaar te knopen dan degene die ik in de winkel had gezien. Tot nu toe zijn ze nog voorzichtig aan het verkennen.
ruth91 schreef:het is een teddy dwerg vrouwtje met stamboom dus willen er in de toekomst miss een nestje van.