Francis schreef:De nieuwe eigenaar heeft de hond niet via de fokker maar via een herplaats adres en daarvoor was de hond ook al niet van de fokker maar van een eigenaar die hem van de fokker gekocht had. De fokker is dus helemaal niet betrokken geweest bij de overdracht naar CC (hoe hij haar wel van de papieren kan voorzien snap ik dan weer niet helemaal, misschien is de info die ik heb dan toch niet volledig).
Verder vind ik dat je als fokker toch echt je verantwoordelijkheden hebt, of je nu hondjes met of zonder papieren fokt.
CC kent het ras en weet dat er ziektes in voorkomen. Je zet gewoon geen Cattles op elkaar zonder hun ogen en oren testuitslag te weten... Weet je die niet, dan laat je een reu en teef dus niet bij elkaar met de kans op pups... Maar goed, da's mijn mening.
What's done is done, het is nu zaak deze pupsels - waar dus inderdaad helemaal niks mis mee hóeft te zijn - gewoon zo goed mogelijk naar een nieuwe baas te krijgen. Een BEAR test geeft uitsluitsel en mocht er een (half)dove pup bij zitten dan zul je als fokker zo open en eerlijk mogelijk naar de nieuwe eigenaren moeten zijn en vooral zelf ook extra goed kijken naar wie je zo'n hondje toe doet, want een Cattle is al geen beginners hond en niet voor iedereen, maar een dove Cattle nog minder.
Tja, onze fokker, en zo zijn er nog een aantal meer, liet ons beloven en drukte ons op het hart
dat als de hond om wat voor reden dan ook weg zou moeten terug naar hem gaat!
Als je een pup zoekt ga je bij meerdere fokkers kijken en zo haal je de fokkers met gevoel voor hun honden
er wel uit.
Er zijn er natuurlijk ook bij die je heel makkelijk een pup verkopen maar onvindbaar zijn bij problemen
Maar die vis je er dan zo uit
Thor is nu van adres naar adres gegaan, hij heeft zelfs ergens maar net 2 weken gezeten en kon weer weg
(Kennis van mij)
De fokker wist de eerste keer dat Thor herplaatst zou worden, een beetje fokker met verantwoordelijkheidsgevoel
neemt de jonge hond dan terug, laat zijn eenzijdig dove reutje castereren en zoekt dan rustig verder naar een juist adres.
Thor is nu als een uitleenproduct van adres naar adres gegaan en weer terug bij af beland.
Of hij op de hoogte was van die andere adressen, geen idee, maar over dit laatste adres is hij door iemand op de hoogte gebracht.
Waar een forum al niet goed voor is.
Ik hoop in elk geval zo voor Thor dat hij nu op een adres zit waar hij gelukkig kan zijn en tot zijn dood kan blijven.
En ik wacht nog steeds op de nieuwste puppiefoto's
Laatst bijgewerkt door sofie1970 op 24-03-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt