Ik heb zelf 2 honden, een van 13 en een van 3. Tot een paar maanden geleden liet ik ze meestal samen uit, alleen mijn oude hond ging tussendoor een paar keer plassen op het veldje en mijn jonge hond nam ik apart mee voor de training/ het oefenen. Dus het kwam er op neer dat ze zo'n 3x per dag samen uit gingen: 's ochtends en 's avonds het plas rondje en de lange wandeling.
Nu heeft mijn oude hond enkele weken geleden een nekhernia gehad, dus die mag/kan niet ver meer lopen. Dus moest ik ze helemaal apart uitlaten. Inmiddels gaan ze 's ochtends en 's avonds weer samen het plasrondje. Maar verder gaan ze apart, want Bob kan en mag nog geen lange wandeling en hij mag nog niet los lopen. Maar hij kan wel weer steeds verder lopen, dus ik ben er best veel tijd mee kwijt nu (niet dat ik dat erg vind hoor). Maar ik zat me gisteren tijdens het wandelen ineens te bedenken, hoe zouden mensen dat doen die er meer hebben?
Brand los, ik ben erg benieuwd.
(O ja, met mijn jonge hond train ik nu 1 avond in de week, dit worden er later in het jaar waarschijnlijk 2. Met de oude hond train ik niet meer)